Fujitsun LED display SL27T-1 27-tuumainen

Valoitus ongelma

Hei!
Sain kyseisen näytön torstaina 27. päivä. Tässä näytössä on joku automaattinen valoituksen säätö. Eli siis jos katson elokuvaa ja siinä tulee yö, niin näyttökin laskee taustavaloitusta tai jotain tälläistä. En oikein tiedä mitä se säätää tarkalleen mutta veikkaan tuota taustavaloitusta. Nettiä kun selailin niin en oikein löytänyt tästä mitään erityistä. Mutta kuitenkin jos esim. nyt elokuvassakin tulee kokonaan pimeä kohtaus niin näyttö menee kokonaan pimeäksi. Hyvänä esimerkkinä voisi olla Fast and Furious vitonen. Loppupuolella kun se erikoistiimi tuli sinne tukikohtaan ja Dom ja se "muskeli-kyttä" otti yhteen siellä pimeässä niin mulla näyttö välillä meni kokonaan pimeäksi.
Kuuluko sen tehdä näin? En käytä näytön mukana tullutta virtajohtoa vaan käytän mun vanhan BenQ:n 24'' virtajohtoa.
Lisäksi mulla on täysillä resoluutiolla (eli 1080p) mutta silti näytön reunaan jää joka puolella semmoiset 2 cm mustaa tyhjää tilaa. Any ideas?

Ja vielä tuosta taustavaloituksesta, se siis säätyy riippuen mitä koneella on.
Naamakirjaan kun menee niin valoitus menee varmaan täysille ja sitten vaikka GTA IV:ssä valoitus laskee.

13

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valoitus ongelma

      Lisäisin vielä että mulla on radeonin HD 6970 näyttis.

    • Mika++

      Mulla ei Eizon näyttö ja se tekee saman, paitsi jos menee käsin säätämään näytön kirkkautta. Sen jälkeen näyttö muistaa tämän käsin asetetun säädön, eikä räppää kirkkautta omalla sumealla logiikallaan.

      • Valoitus ongelma

        Siinäpä se. En ainakaan itse voi säätää kirkkausasetuksia koska se on lukittu tai jotain.


    • Mika+

      En tunne Fujitsun näyttöjä eikä netissä näytä olevan manuskaa. Kato pitääkö automaattinen säätö (Auto Brightness) näpätä pois päältä, ennen kuin sitä voi säätää manuaalista.

    • Valoitus ongelma

      Näyttää siltä että se korjaantui itsestään. Voin nyt itse säätää kirkkautta mutta silti on vielä tyhjää aluetta joka reunassa.

    • Mika++

      Katoppa onko näytönohjaimen asetuksissa mitään tuohon liittyvää. nVidian ohjauspaneelissa löytyypi "Työpöydän koon ja sijainnin määrittäminen".

      • Valoitus ongelma

        Löysin sieltä semmoisen "Set desktop area to" niin suurin resoluutio, mikä siellä on, niin on 1680x1050. Kun laitan tuon resoluution niin tyhjä tila katoaa.
        Mutta miksei tällä näytöllä toimisi sitten 1920x1080? En itse oikein pidä 1680x1050:sta : /


      • zECcks
        Valoitus ongelma kirjoitti:

        Löysin sieltä semmoisen "Set desktop area to" niin suurin resoluutio, mikä siellä on, niin on 1680x1050. Kun laitan tuon resoluution niin tyhjä tila katoaa.
        Mutta miksei tällä näytöllä toimisi sitten 1920x1080? En itse oikein pidä 1680x1050:sta : /

        Tuon näytön oikea tarkkuus on 1920x1080. Se antaa parhaan kuvan. Muut resoluutiot interpoloidaan tuolle tarkkuudelle näyttämistä varten ja kuva huonone.


      • Valoitus ongelma
        zECcks kirjoitti:

        Tuon näytön oikea tarkkuus on 1920x1080. Se antaa parhaan kuvan. Muut resoluutiot interpoloidaan tuolle tarkkuudelle näyttämistä varten ja kuva huonone.

        Tiedän, mutta siis siellä on sitä ihme tyhjää tilaa jos käyttää 1080p:tä. 1050p:llä ei ole.


      • Mika++
        Valoitus ongelma kirjoitti:

        Tiedän, mutta siis siellä on sitä ihme tyhjää tilaa jos käyttää 1080p:tä. 1050p:llä ei ole.

        Taas on gringoa kustu silmään.


    • Mika++

      Mikä näytönohjain? Mitä liitintä käytät DVI, VGA, HDMI? Mikä käyttis?

    • Valoitus ongelma

      Kuten mainitsin toisessa viestissäni, radeonin HD 6970 1 GB.
      HDMI liitin ja Win7 Home Premium.

    • kersantti pokka

      pitää menna ecotilaan ja sit voi säätää kirkkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe