Voiko

Viekussas

rakastua ihmiseen edes näkemättä häntä? Muutaman
kuukauden päivittäisen juttelun kautta. Tuntuu
että tunnemme jo toisemme. Ajatusten vaihto on
tuntunut kuin olisimme tunteneet toisemme jo
valvuosia. Samanlainen tunne sisällämme...oon
rakastunut!!!
Ihmiseen en virtuaaliin.

27

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en sun sylkys

      kyllä voi ikävä kyllä älä satuta itseäsi..niin
      kävi mulle

      • kohtalotoveri

        Mulle on käynyt 3 kertaa :(


    • sekaisin

      koen orastavia tunteita ja ihmettelen niiden
      voimakkuutta päivittäin. Mistä ne syntyvät, kuka
      niiden kohteena on, toinen ihminen vai oma
      mielikuvani toisesta ihmisestä? Mihin kaikki tämä
      johtaa? Mitä enemmän keskustelemme, sitä enemmän
      kiinnyn häneen...

    • truntern

      Enpä oikein ajattelisi näin tai siis hmm.

    • Tiäremiäs

      Tämä jos mikä todistaa sen miten liskoaivot (limbinen järjestelmä) vie ihmistä tunteineen ja kognitiiviset aivokerrokset (järkeen liittyvät) eivät osaa hallita tunteita.

      Eli rakastumiseen/ihastumiseen liittyviä tunteita (sieltä aivojen syvistä kerroksista) tulee kognitiivisten aivokerrosten välitettyä informaatiota vastapuolesta tunnekeskukseen. Tässä mielessä rakkaus on todella sokeaa.

      Koska limbistä lobotomiaa tms ei voida joka chattarille tehdä, niin onkin suositeltavaa pohtia omien tunteiden todenperäisyyttä.

      Mikäli rakastumisen kemia kiinnostaa yleisellä tasolla, KVG hakusanalla "THL Rakkauden Kemiaa."

    • kyberrakkaus

      Kyllä voi, itsellekin kävi näin!
      Kahden vuoden skypettelyn jälkeen koin tuntevani hänet läpikotaisin, eikä kukaan toinen ihminen ollut koskaan ollut minulle niin hyvä, joten kutsuin hänet kylään viime heinäkuussa. Oltiin rakastuttu jo silloin kaksi vuotta sitten, mutten uskaltanut lähteä tunteiteni vietäväksi, mutta nyt halusin asialle päätöksen: jos kemiat kohtaisivat myös "livenä", aloitamme varsinaisen suhteen.

      Hän tuli käymään ja se oli menoa sitten :). Ikävä kyllä hän asuu Ruotsissa, joten näemme vain parin kuukauden välein, yleensä lomilla. Olemme tosin nuoria (19-vuotiaita) mutta meillä on aivan mahtava suhde välimatkasta huolimatta, enkä ole katunut hetkeäkään :)

      Toki, kannattaa suhtautua varauksella ihmiseen, jota ei oikeasti ole tavannut, mutta kyllä siinä voi hyvinkin käydä.

    • Ken.On.Maassa.Kaunehin

      Monet rakastuvat omaan peilikuvaansakin!

    • Viinihuuruinen

      Kivalta kuulostaa 😊
      Varmaan on hauska kun keskustelee ja tuntee että onki samalla aaltopituudella!
      Toki varovainen aina kande olla , mut sekin on jollekki jo suur aarre jos saa keskustella ja seki voi riittää. Vaik ois suhde nii ei se keskustelu aina vaa pelaa :(

    • Chat-tutustumisessa suurin ongelma on se että keskustelu tapahtuu toisella tasolla kuin arkielämässä, kasvokkain tavatessa. Parasta olisikin jo aikaisessa vaiheessa tavata kasvokkain, ettei ylläpidä mielikuvaa , joka sitten onkin vain mielikuvituksen hattara fyysisellä tasolla. Jos kumpikin on rehellinen, niin chattia voi ajatella kirjeen ja puhelimen risteytykseksi ja onhan se siten toiminut ennenkin. Ennen puhelimia kirjeenvaihto oli hyvin suosittu tapa tutustua toiseen. Tiäremiehen biologinen käsitys kaikesta ihmisissä tapahtuvista tunnereaktioista estäisi kaiken läheisyyden kokemisen vedoten siihen että se kaikki on aivoissa tapahtuvaa kemiallisen reaktion jymäytystä. Entä jos sallisi itselleen rohkeasti sen kokemisen ja tunteen, siitäkin huolimatta, että voi tulla jymäytetyksi. Samahan se on arjesssakin. Ravintolatapaamisessakin ihmiset voivat jymäyttää toisiaan, jos siihen on taipumusta. Rohkea rokan syö ja tsemppiä kaikille .

      • Bioitse

        Rohkenen olla eri mieltä joissain kohdissa:

        "Ennen puhelimia kirjeenvaihto oli hyvin suosittu tapa tutustua toiseen."
        - jollain hyvin pienellä aikavälillä, sillä kirjeiden lähettäminen oli kallista ja postilaitostakaan ei ole ollut ihmisen evoluution aikana kuin 100/200 000 vuotta, eli toisin sanoen, kyllä se livekontakti ihmisten kesken on ollut se ensisijainen tapa tutustua, usein tansseissa tai tapahtumissa tms.

        "Tiäremiehen biologinen käsitys kaikesta ihmisissä tapahtuvista tunnereaktioista estäisi kaiken läheisyyden kokemisen vedoten siihen että se kaikki on aivoissa tapahtuvaa kemiallisen reaktion jymäytystä."
        - Tässä lienee käsitysongelma: tunteet eivät ole järjellisiä, eli tunteet kumpuavat syvemmistä aivokerroksista, limbisessä aivojärjestelmässä, joka on kehittynyt evoluutiossa silloin kun olimme taksonomiassamme alkupäässä, jossa meillä oli vain kyky lisääntyä ja selvitä luonnossa. Rakkauden tarkoitus on lisääntyminen, joka on jokaisen organismin elämän tarkoitus. Ihmisen erikoisuus on kyky empatiaan, joka ei minun mielestäni ole rakkauden päätekijä. Mikäli empatia olisi päätekijä, silloinhan naiset rakastuisivat reppanoihin :)
        - Ihmisten symboliuniversumi, eli se, jolla ihmiset rakentavat todellisuutta, on hyvin tuore tulokas. Mehän kommunikoimme vielä muutama kymmenen tuhatta vuotta sitten naksuttelemalla, sitten alkoi syntyä äänteet ja myöhemmin kieli. Kirjoitus kehittyi siinä rinnalla, mutta edelleen ihmiset käsittävät kirjoitetun tekstin omien kokemustensa kautta, sen symboliuniversumin kautta, johon he ovat kasvaneet. Tätä taustaa vasten kirjoittelemalla tapahtuva chattiminen voidaan käsittää todella monella eri tavalla ja kun chatissa kokee tunteita, niin kuka tahansa, joka ymmärtää millaisia tunteita mikäkin kirjoitus tuottaa, voi viedä chattaria kuin pässiä narusta ilman, että ihminen voisi käyttää tärkeimpiä aistejaan, eli näköä, tuntoa, kuuloa ja hajua.

        "Entä jos sallisi itselleen rohkeasti sen kokemisen ja tunteen, siitäkin huolimatta, että voi tulla jymäytetyksi."
        - Tässä piilee se ydinongelma: toiset ovat niitä rohkeita ja kokeilevat kaikkea. Tätä vahvistaa se, että olemme promiskuiteetissa maailman ykkösmaa. Onko sekstailu siellä täällä sitten alun alkaenkaan parisuhteen hakemista alkaa olla hämärtynyttä. Toiset vaan tahtoo pitää hauskaa sekstaillen, koska se on sallittua. Tästä pääseekin siihen, että jos chatissa etsii parisuhdetta, voi vielä vähemmän arvioida sitä, onko kyseessä ihminen, joka huijaa sanoilla ihmisen seksiin, ensin käyttämällä sellaista kieltä, joka uppoaa tunteisiin. Lopultahan kyse on moraalista, eli jos on ihminen, joka rakastuu jokaiseen vastaantulijaan ja lähtee jokaisen tunteen perään, niin häntä kutsutaan yleensä luonnon lapseksi, sellaiseksi vähän hömpäksi, joka tekee lapsia monelle eri isälle. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta pitää hyväksyä sekin, että osan arvomaailma ei ole promiskuiteettinen ja toiset uskovat siihen, että parisuhteessa voi olla yhteenkuuluvuutta, arvostusta, seksiä ja kaikkea muuta vain yhden kanssa (monogamia).
        - Jymäytys on tässä tärkeä huomio: uusliberalistisessa maailmassa ne ihmiset etenevät, jotka parhaiten hyödyntävät toisia ihmisiä ja systeemiä (yhteiskuntaa, kuten koululaitosta jne). On toki tärkeää uskaltaa ottaa askeleita tuntemattomaan, mutta pitää myös oppia virheistä. Mikäli osaa arvioida riskiä suhteessa mahdolliseen hyötyyn, niin sillä pääsee jo pitkälle.

        Olen samaa mieltä tässä: "Parasta olisikin jo aikaisessa vaiheessa tavata kasvokkain" ... olkoonkin, että chatissä ne tunnesiteet vahvistuvat seuraavan kaavan mukaisesti:
        - chatataan ja tutustutaan (taso 1)
        - paljastetaan itsestämme yksityiskohtaisia asioita (taso 2)
        - vaihdetaan kuvia (taso 3 eli visuaalinen ihastuminen kuvaan)
        - jutellaan puhelimitse/skypellä tms (taso 4 eli äänen kautta tapahtuva)
        - tavataan (taso 5, eli koko ihmisen habitus)

        Mitä pidemmälle menet, sitä vaikeampi suhdetta on laittaa poikki, jos kaikilla tasoilla tunne on vahvistunut. Usein yksinäisillä ihmisillä tunteet vahvistuvat jokaisella tasolla. Pelimiehillä tai naisilla näin ei välttämättä tapahdu, koska he hakevat sitä panokumppania, jolloin tunteilla ei ole mitään muuta merkitystä kuin se, että saa panna.


    • beentheredoneit

      Ihastumisesta tapahtuu tottakai.
      Kuten Bio kirjoitti ne eri asteet, ei pidä aliarvioida omien aivojen tuottamaa huiputusta.
      Rakastua voi toki mutta kyse on rakastua toiseen vaiko omien aivojen luomaan kuvaan.

      Tavata oikeesti ja vielä pitää siitä ihmisestä ja uskaltaa antaa niiden luomien kuvien kariutua vaatii rohkeutta. Mitä pidempää aika kuluu sitä vaikeammaksi se muuttuu.
      Olet siis valintojen edessä. Uskaltaa tavata ja ehkä koko tarina romahtaa vs jatkaa kuin nyt ja olla varmalla pohjalla vaikka virtuaalisesti.

      Veni, vidi, vici

    • RakkaudenPeliTeoria

      "Ei rakkaus kuole, se vain jättää meidät. Me siinä kuolemme"
      Hieman lyhennetty sitaatti Arvottomat-elokuvasta.
      Mitä enemmän tuota miettii sitä todemmalta se tuntuu.

      Jostain rakkaus aina alkaa, johonkin se aina päättyy.

      Jokainen rakkauden loppuminen tappaa jotain ihmisestä. Rakkauden päätepisteessä ei enää ole kahta jotka olivat olleet yhtä, vaan on kaksi ihmistä erillään. Kaksi jotka hämmentyneenä miettivät että minne se rakkaus oikein meni. Ja jonnekin se aina menee, joskus sitten ehkä onnellisesti toiseen tarinaan. Mutta aina vähemmän voimissaan se rakkaus on, kuten ne kaksi hämmentynyttäkin, hieman enemmän kuolleina, vähemmän rakkautta annettavanaan.

      Ylläoleviin kommentteihin viitaten:

      Ainahan voi kysyä itseltään kumpi on totta: Se ettei kestäisi herätä ilman tunnetta rakkaudesta vai se ettei kestäisi herätä ilman rakasta ihmistä vierellään.
      Jotain muutahan se on kokonaan, jos pelkkä rakkauden tunteiden itsessään tiedostaminen saa olon hyväksi. Jotain aivan toista se taas on, jos tietää että aamua ei edes tule jos ei ole illalla viimeisenä ajatuksena iloa ja onnea toisen lämmöstä ja kosketuksesta lähellään.

      Pelimiehet ja -naiset sitten erikseen, kyseessähän on tarpeidentyydytys, ei rakkauden etsintä.

    • numerofani

      En tiedä, jotenkin toivois että noita tasoja olis enemmän kuin viis

      • Bioitse

        Ei voi olla! Elämässä kaikki on numeroita! Jaikki sen tietävät, että elämä voidaan abstrahoida kahteen tilaan, joko 0 tai 1 :)


    • UskonPorttiteoria

      Mut jos menee teoriat vituks ja se hiekanjyvän kokoinen virhe kääntääkin homman pystyihmiselle, joka vallanhuumassaan geeniperiyttää koko Euroopan neandertalilaisuuteen ja kiksautellaan päätoimenamme lailla kanien luolamaalaus-genrehenkisesti?

    • Runopoikuus

      Mikseiköhän keskusteluissa esiintunkeva Rakkauden Ammattilaisuus mitenkään käänny hyödyllisiksi neuvoiksi meille taviksille, jotka vaan mietitään kirjaston palautustiskillä tai paloaseman liepeillä sitä one-lineä jolla elämästä voisi tehdä vähemmän yksinäistä? Niin-ku ykkösiä ja nollia, häh?

    • mr.loveable

      Kohtaa se mihin luulet uskovasi ja yllätyt. - William Hale White

    • Viety.pässi

      Niinhän se on. Sanat tulevat ja vievät mukanaan.
      Sellaisia ne sanat ovat, menevät suoraan ytimeen, ohi korvan, suun tai nenän, silmää kyytipoikanaan käyttäen.
      Ja mitäpä muuta ovat vaikkapa Joyce, Wilde, Whitman, Faulkner, Hugo, Mann, Tolstoi, Cervantes, Decamerone, Utrio ja Arto Paasilinna tahtoonsa yrittäneet taivuttaa kuin niitä samoja iänikuisia hajuttomia, mauttomia, värittömiä SANOJA vain...

    • Voisi.Olisi.Saisi

      Jos ikinä täytyy jonkun, kenen miettiä, että tuliko hän nyt sanoilla seksiin huijatuksi niin mitäpä miettii silloin hän?
      Että olinkos minä nyt kaikkien niiden sanojen ja lauseiden arvoinen? Että kannattiko minun vuokseni puhua ja puhua läpi öisten katujen elokuvan lopusta, kautta kynttiläillallisen ja horisontin räjäyttävän auringonnousun intohimolla peuhattuun petiin? Kun olisi voinut vain päästää kehonsa feromonit valloilleen ja jättää väliin koko suutakuivattava puolen vuorokauden mittainen esileikki?

    • OMGdoh

      She acts like she doesn't remember
      He acts like he doesn't care

      Aletaan pikkuhiljaa ottamaan ne tunteenilmaisut huomioon sen sijaan että kiistettäisiin niiden olemassaolo tahi vaikutukset toistuvasti täällä, missä "sieluun asti hiipivä halla tunteet tappamalla rikki repii sydämen"!
      Sillä niin on kirjoitettu, että mies joka ei ota vastuuta sanoistaan ja teoistaan, mies joka tekeytyy vastaanottamattomaksi, sellainen mies on puolikas mies korkeintaan.

      Sydämen nälkä huutaa riveiltä ja rivien välistä niin että pahaa tekee. Ruokitaan sitä sydäntä, annetaan sille mahdollisuus elää!!!!

    • Aenigma.Femineus

      Rakas tunteen ja tieteen rajalle eksynyt Artifex Biologus!

      mä tiedän että sä et koskaan tule painamaan päätäsi rinnoilleni
      mä tiedän ettet sä tuu ikinä painamaan mua
      mä tiedän että sä tuut painamaan vaan mun ajatuksissani tehden ne entistä raskaammiksi
      mä en tiedä kuinka raskaaksi mun ajatukset voi tulla ennenkuin mä en jaksa niitä

      mä tiedän että me ei tulla ikinä vaihtamaan katseita
      mä tiedän että me ei ikinä tulla vaihtamaan kyyneleitä, sylkeä, hikeä
      mä tiedän että me ei enää taideta tulla vaihtamaan sanojakaan
      mä en tiedä miks tää vaihtokauppa meni näin mut ehkä
      mun vaihtokurssi vaan laski liikaa

      PS. Anna anteeksi kehno latinan tietouteni, anna anteeksi paljon muutakin!

      • Bioitse

        Tunnut tietävän paljon. Se on tosi hyvä, sillä tiedosta muodostuu todellisuus.

        Symboliuniversumissasi on mielenkiintoisia asioita: näet tulevaisuuteen, vaikka ei olisi tarve nähdä tulevaisuuteen.

        Itsesyytöksille ei ole tarvetta, sillä tämä on vain bittejä, ykkösiä ja nollia, loputtomassa tietotaivaassa. Todellisuutta ei näin ollen ole tässä yhteydessä olemassakaan.

        Latinalla elvistely on so last season, mutta menkööt yksi aiheeseen sopiva: Odi et amo. quare id faciam, fortasse requiris? Nescio, sed fieri sentio et excrucior.


    • NonPurus

      0 100 100 sieltä löytyy kaikki, nimi taikka numero, osoite taikka reitti. Älä enää etsi, apu löytyi jo. 0 100 100 sieltä löytyy kaikki!

      Nollia ja ykkösiä :) kuinkas ollakkaan. nulli centum centum

      -inasnum es sanus, postquam is maneo motus- Allekirjoittanut

    • Saraswatin.jaloissa

      Olenpa tuon Puruksen kanssa samaa mieltä. Nolliin ja ykkösiin kun menee ihmisen elämä niin se on jo mennyt.

      Aletaan taputtamaan päähän ja kehumaan tiedoilla tai lohduttamaan ettei tarvitse itseään syyttää ja vielä että tulevaisuuteen kurkkiminen, vaikka kuinka lohduttomaankin, on jotenkin erikseen mainitsemisen arvoista.

      Kyllä minä tiedän että elämää voi nimittää muillakin nimillä. Symboliuniversumi on kuitenkin vähän vittuilevasti sanottu toisen elämästä silti, voisiko olla?
      Ja tiedän senkin, että kaikenlaisia portaita elämässä vastaan tulee, vaikkapa sitten nuo viisitasoisetkin. Tai sitten Kübler-Rossin kieltämisen, vihan, kaupankäynnin, masennuksen ja hyväksymisen portaat. Kai tämän voi niinkin nähdä?

      Ei kai se elvisteltyä ole jos ei edes ymmärrä mitä sanoja tuekseen vieraasta kielestä etsii?

      Rakkautta portaiden ulkopuolellekin!

      • Bioitse

        Kyse ei ole vittuilusta.

        Laitaanpas tämä selventämään käsitettä (lähde HY, EMO): "Bergerin ja Luckmannin tiedonsosiologian keskeisiä käsitteitä ovat legitimointi (legitimation) sekä symboliuniversumi (symbolic universe). Legitimointi kuvaa sitä prosessia, jossa yhteisö vahvistaa ja perustelee --> objektiivisena pitämäänsä todellisuutta <-- seuraaville sukupolville. Symboliuniversumi edustaa legitimoinnin korkeinta astetta (Berger ja Luckmann erottavat neljä tasoa), jossa symbolisella kielellä ja laajojen teorioiden avulla integroidaan yhteisön historia ja yksilöiden elämänkokemukset mielekkääksi kokonaisuudeksi."

        Käsite viittasi siihen, että aloitat "minä tiedän" ja sitten tulevaisuusväittämiä, jotka perustuvat sellaiseen olettamaan, että jossain maailman tilanteessa väittämäsi voisivat olla tosia. Tämän voit nähdä myös siten, että kirjoittamalla mainitsemiasi väitteitä, olet pohtinut sellaisten mahdollisuutta, joka minusta on todella absurdia jonkun chatin tuoman mielikuvan perusteella. Vähän sama kuin eräs nainen luuli, että menen naimisiin hänen kanssaan näkemättä häntä kertaakaan. Tähän myös viittasivat ykköset ja nollat, joita nämä jutut lopulta ovat ja päätyvät ajan saatossa tietotaivaaseen, eli kuvitteelliseen tuhottujen tietojen paikkaan. Mitään konkreettista, käsin kosketeltavaa tai muutoi havaittavaa jälkeä näistä ei jää. Korkeintaan tunnejäljet sinun mieleesi, mutta ei minun mieleeni.

        Sinänsä tällaiset rakkaudenosoitukset ovat ihan kivoja, mutta eivät ne minun egoani tai chattistatustani muuta: olen edelleen narsistinen kannibaali, kuten tässä laulussa kerrotaan https://www.youtube.com/watch?v=qYn8lfMEmfA


    • LostInMusic
    • NonPurus

      Saraswatin.jaloissa nimimerkille.

      Rakkauden portaillesi paljon rakkautta.

      Rakkaudettomille:

      Rakkaus on inhimillinen peruskokemus, hallitsematonta toimintaa ja tunnetta, jossa kaksi ihmistä haluaa oppia tuntemaan toisensa perusteellisesti. Sillä ei ole mitään tekemistä suvunjatkamisen kanssa, se on lahjoista suurin, kahdenvälistä, jolle muodostuu järjettömän paljon kateellisia, ikuisesti katkeria ihmispoloja, joilla on omassa elämässään erittäin huono olla. Siksi niin moni ei myönnä rakkauden olemassaoloa, vaan he selittävät sen tieteellisin keinoin, kemiallisten yhdisteiden ja numeroiden avulla. Mielikuvituksetonta yhtä kaikki.
      Sydän on portti ihmisen kadotettuun tietoisuuteen. Sydän joka on rakkauden vertauskuva.


      *Rakkauden mitta on rakastaa vailla mittaa. -Augustinus
      *Intohimot ovat portteja sieluun -Baltasar Graci·n y Morales
      *Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä. -Blaise Pascal
      *Rakasta minua ojennetuin käsin, vapaasti, avoimin mielin -ElizabetBarretBrowning
      *Elämässä on vain yksi onni: rakastaa ja tulla rakastetuksi. -George Sand
      *Rakkaudeton elämä on hulluuden merkki. -John Lyly
      *Maailma ilman rakastettua ei ole mikään maailma. -Napoleon
      *Rakastaminen on inhimillisttä. Humanum amare est. -Plautus
      *Rakkaus ei näe silmillä vaan sielulla. -William Shakespeare
      *Jos rakkaudesta puhut, puhu hiljaa. -William Shakespeare

      http://www.testaa.net/htesti.htm
      http://anna.fi/seksi/testit/tutustu-eroottiseen-persoonallisuuteesi-tee-testi
      http://www.suhdesoppa.fi/testit/seksitesti/
      https://www.okcupid.com/tests/take?testid=7742036330261174146
      http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/seksiriippuvuus/seksiriippuvuustesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1492
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1262
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1216
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1010
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      38
      818
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      787
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      725
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      699
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      40
      651
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      647
    Aihe