Siivous vie voimani.

Miukumauku.

Hei kaikille!

Ajattelinpa tulla tänne nyt sydäntäni purkamaan, ja katsomaan josko täältä voisi jopa löytyä saman asian kanssa painivia ihmisiä. Olisi myös kiva kuulla jos joku olisi saanut asiaan jonkunlaista apua ja hoitoa, ja jos niin minkälaista.

Asia voi kuullostaa tosi pieneltä mutta mulla se vaikuttaa jo elämään sillä tavoin etten enää osaa rentoutua,olen vain kokoajan ahdistunut.
Ongelmanani on siis tarve siivota kokoajan.Ja nimenomaan PESTÄ LATTIOITA.
Olen aina ollut siisti ihminen ja pitänyt kotia siistinä, mutta nyt tämä on mennyt liian pitkälle.Päivät menee ok, mutta aina iltaisin tulee olo että "voi jestas,lattialla on taas pölyä ja karvaa senverran että pitäisi pestä se." Ja kun en luonnollisesti voi öisin alkaa siivoamaan(tämä siivoamisen tarve tulee siis aina myöhään illalla tai yöllä)niin sitten pohdin asiaa KOKO YÖN päässäni enkä saa edes unta kun tiedän että siivous urakka olisi edessä.

Tämä on ollut pahimmillaan vasta vähän aikaa,ehkä pari kuukautta.Alussa pesin lattiat kerran kuussa, sitten kerran viikossa ja nyt tänä päivänä moppaan lattioita joka päivä.Tämä on tosi raskasta.Jos en siivoa niin se painaa tuolla mielessä ja ahdistun enkä saa oltua...

Sairastan paniikkihäiriötä ja lääkärilleni mainitsin viimeviikolla asiasta, mutta hän ei siihen juurikaan sanonut mitään.Ensi kerralla otan asian puheeksi uudestaan ja korostan kuinka isosta asiasta on kyse.

Minulla on kolme koiraa ja niistä lähtee tosi paljon karvaa joka näkyy vaaleassa laminaattilattiassani.Olen nytkin alkamassa taas moppaamaan.Minua pelottaa todenteolla että tämä yltyy kohta niin pahaksi että olen siivoamassa kohta monta kertaa päivässä. Tuo moppaaminen ei muutenkaan ole mikään pikkujuttu kun pitää huonekaluja siirrellä.Siihen menee mulla päivittäin kolme tuntia hukkaan. Siivoushan toisaalta ei ikinä mene hukkaan, mutta päivittäin se ei ole tarpeellista.

Onko täällä mulla kohtalotovereita?

5

3185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peku7777

      Sama juttu!
      Mulla imurointi ja inhoan likaisia ikkunoita,peilejä ja lattialla pölyä,hiuksia..mulla hiukan auttaa se,että anaan väkisin vaan olla ja käyn muilla kylässä ja nään kuinka oikeesti likaista muilla on:)
      Lapsi kyl kans vähän jarruttaa tota jatkuvaa siivousta. meillä tää siivoushulluus on suvussa kaikilla..ja välillä tosi ahdistavaa kyllä!

    • Amelia1

      Pyysin juuri vertaistukea, ja voin samastua kyllä sinunkin ongelmaasi... :)

      Yksi OCD-oireistani on juuri siivous. Huomaan, että pahempina päivinä joudun tosiana taistelemaan sitä vastaan, etten olisi koko ajan putsaamassa jotakin paikkaa. Etenkin WC:t ja keittiön tasot ja lattiat on oltava niin puhtaita, että niiltä voisi syödä.

      Minulla EHKÄ (en kokonaan voi tätä kitkeä) auttaa se, että mietin rehellisesti, mikä ahdistuksen aihe minulla tällä kertaa aiheuttaa pakonomaista siivousta. Mikä ahdistaa? Sitten yritän miettiä, onko se realistinen ahdistuksen aihe jne... Näin yritän alkaa työstää asiaa päässäni. Mutta tätähän tämä minun elämäni on... Aivoni eivät lepää koskaan. Olen aina huolissani jostakin. Tietysti siivoaminen kivasti turruttaa huolia.

      • Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja pakko-oireinen häiriö, joka vaikuttaa mun jokapäiväiseen elämään ja olen nyt siinä pisteessä, että kohta en enää jaksa... Siivous vie mun voimat tää ainanen järjestely ja kodin hinkkaaminen. Aamulla ensimmäinen asia mikä on mielessä, että pitää ruveta siivoomaan. Muuten tulee ihan järkyttävä ahdistus ja henkinen paha olo. En vain osaa olla. Mä oon niin väsynyt, että mietin miten tästä pääsisi pois. Lääkitys on ja psykalla käyn, mutta tätä tää elämä on yhtä henkistä ja fyysistä helvettiä.


    • JJKKLLOPP

      N IINKÖ

    • Anonyymi

      Minua ei huoleta asunnon puhtaus, vaan vaatteideni. Ahdistun ajatuksesta, että vaatteissani olisi jokin paha haju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe