semmosta kyselen että mikä noista kaliipereista olisi sopivin vaihtoehto suur riistan metsästykseen
30-06 vai 300 Win Mag vai 338 Win Mag
4
1036
Vastaukset
- Kaikki käy
Mitä tarkoitat >suur riistalla
- WinchesterMagnum
Kaikilla hirvi kaatuu jos on hyvä osumakohta. Olen kaatanut hirviä .308:lla, .30-06:lla,
9,3x74R:llä ja .338WM:lla.
Ylivoimaisesti enimmän .338:lla.Pidän sitä loistokaliiperina jossa on hyvä lentorata
ja voimaa riittävästi.
Siinä kaliiperissa on vain muistettava käyttää laadukkaita suurriistaluoteja, kuten
Oryx, Swift A-Frame, Accubond ja Trophy Bonded. Mitkään halpaluodit siinä ei kestä
jos tulee kova luuosuma.
Rekyyli siinä on näistä kovin mutta eihän sitä metsässsä huomaa kun tilanne on päällä. - BR
Jos käyttää vaikka BR:n vaimenninta 338:ssa, rekyyli vähenee huomattavasti kuten äänikin.
- x
En tiedä mitä suurriistalla tarkalleen tarkoitat mutta 375 H&H on pienin kaliiperi millä saa ampua laillisesti kaikkea riistaa maailmassa. Panokset ovat vielä kohtuu hintaisia ja rekyyli ei ole paha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892568Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2011632- 1161570
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411441Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641192Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻74975- 56949
- 45847
- 63839
- 61815