Gilbertin syndrooma

Kohtalotovereita?

Gilbertin syndroomasta sanotaan, että se ei aiheuta juuri muita oireita kuin keltaisuutta ja että sen voi unohtaa. Onko täällä ketään kyseisen diagnoosin saanutta, joka kärsii monista oireista, kuten maksakivusta?

5

6692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin 7% väestöstä

      Itselläni on diagnosoitu Gilbertin syndrooma. Uskon, että tämä diagnoosi tehtiin, kun ei muuta keksitty. Voihan hyvin olla, että GS ei aiheuta oireita, vaan taustalla on joku muu sairaus. Itselläni tulee välillä pahoinvointia, vatsavaivoja, rytmihäiriöitä ym. oireita. Tällöin silmät on keltaiset ja myös bilirubiini koholla, olen joskus käynyt lääkärissä mittauttamassa sen kun oireet päällä.

    • Anonyymi

      Hei, minulla on diagnisoitu Gilberin Syndrooma. Ja siihen liittyy minulla voimakasta väsymystä, pahoinvointia, sekä kipeitä tuntemuksia maksan ja kyljen alueella. Lääkärin mukaan siihen ei liity fyysisiä vaivoja, mutta olen tästä toista mieltä, sekä moni muukin gilbertin syndroomaksi diagnisoitu.

      Facebookissa on muutamia ryhmiä, kuten " Gilbert´s syndrome support group". Suosittelen sinne liittymistä. Sain omaa bilirubiini arvoa ihan hyvin alas kun levähdin, nukuin, join todella paljon vettä ja söin säännöllisesti ja terveellisesti. Tämän jälkeen myös vointi parani huomattavasti ja verikokeissa oli bilirubiini laskenut.

    • Anonyymi

      Mulle jauhattu koko ajannsulla on gilbertinsydrooma eikä me sille voida mitään ei edes tutkinut vaikka kuvissa näkyy maksa ja perna suurentunut joten vika on siellä ei päässä

      • Anonyymi

        Minulla on ollut gilbertin syndrooma nyt puoli vuotta diagnisoitu. Elän ihan normaalia elämää, mutta terveelliset elämäntavat edesauttavat, sekä kofeiinin ja alkoholin todella pieni käyttö. Huomaan myös että tiettyihin asioihin en voi vaikuttaa, sillä stressi nostaa bilirubiinin tasoa ja silmät kellertää. Myöskin viikko sitten otetut rokotukset saivat silmäni aivan keltaisiksi. Mutta tiedän että tähän en voi itse vaikuttaa muuta kuin levähtämällä ja terveellisillä elämäntavoille. Jossain tutkimuksissa oli että gilbertin syndrooma liittyy vahvasti myös kehon puolustusreaktioon, joka selittäisi hyvin stressin ja rokotuksen. Tsemppiä kaikille tämän kanssa eläneelle. Joskus on huonompia päiviä, mutten useimmin onneksi niitä parempia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe