Voisiko joku selittää mikä on illanistujaiset?A
Mikä on illanistujaiset?
2
5392
Vastaukset
- zzxxcc
Tämä on kopsattu suoraan netistä - mutta toiv. hyödyttää ;)
Illanistujaiset
Kodikkaissa illanistujaisissa voidaan mutkattomasti seurustella ystävien ja tuttavien kanssa. Samanaikaisesti on mahdollista kutsua paljon vieraita, eikä tarjoilulla ole niin suurta merkitystä kuin juhlavasti katetussa pöydässä. Illanistujaisiinkiin voidaan valita jokin teema, joka on avuksi valmisteluissa. Näin vieraatkin tietävät, mitä on odotettavissa.
Ystävien kera vietettävät illanistujaiset ruokineen ja juomineen ovat sitä perinnettä, jonka ei soisi katoavan, ei edes nykyisestä kiireisestä elämästä. Etenkin suomalaisessa kaupunkikulttuurissa, jossa jatkuva vuorovaikutus sukulaisten ja naapureiden kesken on vähentynyt ja osin kadonnutkin, yhteiset illanvietot kohoavat arvossaan.
Kiireiset isännät ostavat ruoan mahdollisimman valmiina. Heidän tehtäväkseen jää panna ruoka tarjolle kauniisti ja vieraanvaraisesti. Jos isäntäväki on sen sijaan innostunut ruoanlaitosta, heidän kannattaa valmistaa useita ja uusiakin ruokalajeja. Ystävät kyllä osaavat arvostaa kokin taitoja ja antavat arvon hänen vaivannäölleen. On tärkeää, että myös isäntäväki voi osallistua keskusteluun ja yhdessäoloon mahdollisimman paljon. Kaikki mahdollinen valmistetaan sen vuoksi etukäteen ennen vieraiden saapumista.
Viime vuosina on tullut yhä tavallisemmaksi, että vieraat haluavat juoda mietoja juomia koko illan. Alkujuomiksi voidaan toki valmistaa cocktail tai tarjota lasillisen katkeroa tai väkevää viiniä. Mutta yhtä hyvin alkujuomaa varten saatetaan varata pullollisen hyvää vuosikertaviiniä, punaista tai valkoista sen mukaan, mitä illallisella tarjotaan. Kivennäisvettä tai jäävettä on oltava tarjolla koko illan. - Anonyymi
eli siis "bileet"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289