Purimme vanhan kylppärin 50 luvun omakotitalosta. Seinän sisästä suihkuseinän takaa löytyi lähes kaksimetriä levä punatiili hormi.
Me jätämme tämän seinän näkyviin ja siihen ei laiteta laataa.
Onko kukaan koskaan lakannut seinää kosteuden kestäväksi ?
Millä tuotteella.
Edes Tikkurilan maalilinja ei osannut kertoa tuotetta, ehdottivat jotain saina suojaa.
Silti itse löysin Tikkurilta tiiliseinä lakkaa, mutta jos jollakulla kokemuksia mikä kestää.
Ja en sitten halua yhtään viisastelijaa vastamaan. Joka tapauksessa teemme näin ja löydämme suojaavan aineen tiilelle.
Vanhan tiiliseinän kosteuseristys
7
3643
Vastaukset
- JokuVaan-71
En usko että saat millään lakalla tms aineella tiiliseinää yhtä tiiviiksi kuin oikeilla vesieristysaineilla tiivistetyn seinän. Tiili on kuitenkin hyvin huokoinen materiaali joka imee vettä helposti jos siihen on yhtään mahdollisuutta.
Jos tiili on jäämässä suihkun viereen kuten ymmärsin, voisi yksi mahdollisuus olla että laitatte sen eteen lasilevyn ikäänkuin suihkuseinäksi. Levy saumataan tiiviisti roiskeveden puoleisista kulmista ja alhaalta.Näin tiili jää näkyviin mutta lasi suojaa sitä kostumiselta.
Jos taas tiiliseinä on riittävän kaukana suihkusta, lakkaus tms. käsittely riittää varmasti. - paprak
Asia ratkaistiin meillä venelakalla. Jos venelakka suojaa puuta, ei se varmaan påästä kosteutta lävitse kovaan poltettuun punaiseen tiileenkään. Me käsittelimme seinän 4 kertaan ja nyt se on ollut jo 4 vuotta. Kerran mittasimme kosteutta kaverin mittarilla ja kaikki oli ok.
Meillä suihku on myös tiiliseinää vasten.
Lasi olisi varmaan myös ok, mutta sen reunat olisikin sitten tiivistettävä kunnolla, sillä pöly, kosteus, mahdoliset itikat ja kärpäset löytävät aina itsensä juuri sinne minne ei kuuluisi- 8+16
Venelakka on uskomaton suoja puuosille kosteissa paikoissa.Tullut käytettyä
pesuhuoneen listoissa ja muissakin puuosissa, myös porraskaiteissa
kestää ja kestää.Niinkuin edellinen kirjoitus vahvisti,uskoisin venelakan
sopivan erinomaisesti tiiliseinäänkin.Kannattaa varmaan ohentaa lakkaa
ensimmäisiin kertoihin,koska tiili on huokoinen.
- JokuVaan-76
Venelakka tms. hyvin tiivis lakka varmaan sinällään pitää kosteuden ulkopuolella. Ongelma voi vain olla se että se ei ole samalla tavalla elastinen kuin "oikeat" vesieristeet jotka tekevät kumimaisen hieman joustavan pinnan. Lakalla ei siis saa esim. nurkkiin, läpivienteihin tai eri materiaalien rajapintoihin samalla tavalla pientä elämistä kestävää rakennetta kuin vesieristeellä ja kulman vahvikenauhalla tavallisesti tehdään. Lakan kanssa on siis mahdollista että rakenteiden pienet elämiset tekevät lakkaan halkeamia joista vesi voi päästä rakenteeseen.
- JokuVaan-76
Niin ja lisäyksenä edelliseen että on toki hyvin mahdollista että lakka on sen verran elastista että toimii käytännössä hyvinkin jos rakenteiden eläminen ei ole suurta. Mutta koska tuollainen rakenne ei ole minkään rakennustapaohjeen tms. mukainen, kaikki mahdollisesti aiheutuvat vahingot ovat ihan kokonaan omalla vastuulla eikä niitä korvaa mikään vakuutus tms.
- isännöitsijä-64
Onneksi sentään tuossa on kysessä omakotitalo. Niin kauan kun tekevät itselle niin kärsivät itse vauriot, mahdollisen sairastelun ja lopuksi korjauskustannukset.
Kunhan eivät laita taloa myyntiin jua anna vahingon kiertää kun huomaavat mitä tuli tehtyä.- et sitten
viitsinyt lukea aloitusta loppuun asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295654Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144264Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522901Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3191472Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151