Hyvää valtakunnallista kateuspäivää!

Verojutut avautuvat tänään ja varmaan monet syynäämme , mitä tiedot meille kertovat. Sana sanoo: Työmies on palkkansa ansainnut. Siis yksi ansaitsee 1500 ekeä kuukaudessa, josta tulee vajaa parikuymmentä tuhatta. Joku sitten 8 miljoonaa esimerkiksi.

Pystymmekö lukemaan ilman kateuden synnin vaikutusta? Vai tuleeko sisimpäämme valkeuden enkeli, joka houkuttelee kadehtimaan ja suorastaan kantamaan kaunaa nuille toisille?

Onhan se kauna niin oikeudenmukaista. Onko elämä oikeudenmukaista? Ei ole. Joku jää mielestään kymmenen senttiä liian lyhyeksi. Joku kasvaa puolimetriä liian pitkäksi.- Riippuu mihin vertaamme. Joku saa vahvan terveyden ja joku toinen kroonisia sairauksia.

Miksi näin on? Emme tiedä! Yhdessä asiassa olemme tasa-arvoisia, joka pelastuu, pelastuu armosta.

Mitä hyötyä on miljoonista, jos ne vievät ihmisen maailman menoon niin mukaan, että pelastus ei tunnu tarpeelliselta. Kannattaako vielä perustellusti kadehtia? Siis tehdä syntiä?

Ei olisi haitaksi vaikka rahakasat olisivat kuinka suuria, jos niitä käytettäisi yhteiskunna rattaiden rasvaamiseen, joka toisi työtä ja hyvinvointia monille.

Synnin puolelle menee silloin, kun rakennetaan ylisuuresti ja ylellisesti, tehdään ttarpeettoman kalliita matkoja, eli investoidaan tuhlaukseen.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on Herra

      Hyvä pointti. Henkilökohtaisesti pyrin jättämään lukematta toisten verotustiedot.
      Vaikeatahan se on, kun lehdissä on kissankokoisia numeroita etusivuilla.

      Niin kauan kun kolmasosa meistä suomalaisista, itseni mukaan lukien, joudumme tulemaan toimeen reilusti alle 1000 eron tuloilla kuukaudessa, on tulonjaossa mielestäni jotakin pielessä. Tässä joukossa on nimittäin monet suuria perheitä kasvattaneet äiditkin, nyttemmin eläkkeellä.

      No... Jumalalla on konstinsa siunata vähätuloisiakin lapsiaan. On komeat omakotitalot ja hyvät autot ym. Se minua tässä eniten ihmetyttääkin Jumalan lapsena.

      Monet suurituloiset ovat tuloistaan huolimatta persaukisia. On mennyt omat ja varastetut, viinaan ja huorien peppuihin.

      Huolensa ne on rikkaillakin. :-) Taitaa köyhempi päästä helpommalla?!

    • ?

      Onkohan tässä nyt mies- ja naisnäkökulma, tarkoitan siis edellista keskustelunavausta ja tätä?

      Ei vainkaan, kyllä naiset osaavat kadehtia siinä kuin miehetkin! Mutta aika hauskasti nämä aloitukset ovat tulleet - aivan samaan aikaan.

      Minä en ainakaan edes käsitä, mitä tekisin miljoonilla. Ei niistä mitään onnea ainakaan tule paitsi jos niitä jotenkin hyödyntää yhteiseksi hyväksi. Ja sitä en varmaankaan osaisi. Tai edes haluaisi. Ehkä ajattelisin, että pitäkööt huolen omista asioistaan muut - miksi ovat eläneet niin ettei heillä mitään ole. Syyttäkööt itseään.

      Niinpä niin. Luulenpa, että pienituloinen jotenkin osaa kuvitella olevansa suurituloinen, mutta toisinpäin se varmaan on mahdotonta. Mutta onneksi ei ole ollenkaan mahdotonta elää pienituloisena ja kuitenkin tyytyväisenä!

    • Nythän mä vasta hokasin, että tänne on kopsattu stahanovilaisuus.
      Aleksei Stahanov täytti viisivuiotisen urakkansa kolmessa vuodessa hiilikaivoksessa.

      Kyse on siis vain normien ylittämisestä, ei muusta.

    • siusiusau

      Pystyykä kristitty joka tienaa valtavia summia,sanomaan ettei se ole ahneuden vaiutusta.
      Siunaustahan se on kun haalii omaisuuksia jopa yötäpäivää tekemällä töitä,unahtaen vaimon ja lapset.

      • tavara taivas

        Tämä on suuri ongelma etenkin.es lessuilla.
        Varakkuus tuo valtaa seurakunnassa,hieno auto,talo,kesämökki..yms.yms.
        Ei mitään väliä kuinkna se on hankittu,,,,yrittämällä,kahta työtä tekemällä.
        Moni mies pakenee töihinsä aamusta iltaan.Vaimolle jää koko koti hoidettavakseen.
        Uupumusta,masennusta....
        Ahneuden takia. kyllä meillä tuomitaan,juopot,huorintekijät mutta epäjumalanpalvontaa joka tulee tavaraa keräämällä.


    • siusiusau.

      Otit esille tärkeän asian. Me olemme suorittajakansaa. Meidän arvomme ihmisenä mitataan tuottmis-ja kuluttamiskyvyllä. Henkilö, joka ei jaksa tehdä työtä eikä omista kulutettavia pääomia on tarpeeton lannantuottaja.

      Me miehet ansaitsemme perheenisän kunnioitusta tekemällä työtä ja luulemme sillä kirkastavamme kruunuamme. Kuitenkaan työn ääreen kuoleminen ei korvaa niitä hetkiä, joita olisi pitänyt viettää perheen kanssa ja osoittaa hellyyttä ja rakkautta rakkaille ihmisille.

      Et saa korkeita pisteitä, vaikka rakentaisit minkä palatsin, jos näännytät itsesi niin, että kotonaoloaika menee nukkumiseen pelkästään. Olen kohdannut vankilatyössäni henkilöitä, joiden elämä on romahtanut raatamisen seurauksena, perhe on hajonnut ym.

      Paitsi tietenkin joitakin harvoja naisia on sellaisia materialisteja, että naapurille näyttäminen on elämäntehtävä.

      • Kissamies47.

        Ei ole syytä kateuteen, sillä silloin kun viimmeisen henkäyksen tällä maallisella matkallamme vetäisemme, ei raha eikä maallinen mammona enää merkitse
        mitään ! Silloin ja vasta silloin olemme maallisessa mielessä tasa-arvoisia !

        Eli turhuuksien turhuutta on uhrata koko elämäänsä ahneuden paholinen olka-
        päällämme maallisten rikkauksien haalimiseen ! Mitään siitä emme saa mu-
        kaamme, kun poistumme tästä tomumajastamme !


      • ?

        Kuinka oikeassa oletkaan! Mä ajattelin jossain vaiheessa tätä avioliittoamme, että kyllä tämä nyt on surkea edehdys koko juttu. Näimme toisiamme peräti vähän mistään rauhallisesta yhdessäolosta nyt puhumattakaan...

        Nyt olen varma siitä, että juuri hän on Se Oikea enkä käsitä miksi olen voinut sitä asiaa edes epäillä! Ja vain siksi tämä lopputulos, että elämä on tasaantunut työkeskeisestä tavalliseen olemiseen - ei ole kiirettä sinne eikä tänne.


    • su

      Niimpä niin. Tää maailma on kateutta täynnä. Kadehditaan lähimmäisen rahallista hyvinvointia. mutta älkäämme olko katkeria.

      He eivät voi kadehtia meidän terveyttämme. He eivät voi kadehtia meidän hengellistä hyvinvointiamme. He eivät voi kadehtia ystäviämme. He eivät voi kadehtia meidän pitkää ikäämme.He eivät voi kadehtia meidän ajatuksiamme. Eivät voi kadehtia haaveitamme,vaikka se onkin kateuden pikkuserkku. Eivät voi kadehtia muisteloitamme.

      Näin eläkeläisenä voin vain kadehtia nuoruutta. Mutta sitä kun ei takaisin saa. Siis muitelemme vain nuoruutemme pieniä palkkatilejä.

      Ei julkaista enää verokalentereita, joita vielä kuusikymmentä luvulla kateellisille kaupattiin, kurkkaamaan paljonko naapuri tienaa.

      Nyt ovat lehdistöt ja ottaneet levikkinsä lisäämiseksi julkkisten vuositulot. Meikäläisten niukkatuloisten tuloilla ei ole lehdistölle rahallista ahneutta. Minun 1800 kk ecun tulot ei kiinnosta kuin puhelinlehtikauppiaita ja pankkien palvelutiski.

      Minulla on se onni ollut, että joku lahkolaisseurakunta ei ole päässyt minun pussilleni aneita ottamaan, puoliväkisin. Olen toistaiseksi ollut "varakkuuteni"herra, paitsi mítä nyt vaimon joka kuukautinen tilintarkastus vähän häiritsee.

      Olkoon mottoni sanonnan mukaan: "Vaikka raha kirstuun kilahtaa, niin silti sielu taivaaseen ei voi vilahtaa".

    • Daisdo zinisalo

      Kommunismi-sosialismi takaisin, kaikille 2500e kouraan, pulinat pois.Työt tekee robotit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      149
      3044
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2102
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      92
      2087
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      2007
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1240
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1210
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1009
    Aihe