älkää vaan ostako käytettynäkään, tässä totuus.lukekaa koko juttu... ei ole provo vaan täyttä totta skoda helvetistä Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2005 - varsinainen murheenkryyni!
2008 Huhtikuu 105 tkm. Takapyörän laakeri vaihtoon.
2008 Huhtikuu 110 tkm. Auto alkaa nykiä. Vianhakua oikeassa merkkikorjaamossa. Todetaan pumppusuuttimen olevan viallinen, öljypohjasta kuuluu kova napse tyhjäkäynnillä. Vaihdetaan pumppusuutin ja todetaan, että kaikkien pumppusuuttimien tiivisteet ovat vuotaneet dieselin moottoriöljyn sekaan. Pumppusuutin huolto tehty ja öljypohjasta ei kuulu enää kovaa napsetta ,
mutta auto nykii edelleen. Dsg-laatikko tarkistettu ja polttoainepumppu (tuplapumppu?) vaihdettu. Auto nykii...ollaan menossa kesäkuussa. Auto pois käytöstä parhaillaan viikon.
Erg-venttiili vaihtoon, auto nykii. Ohjelmoidaan egr-venttiili pois käytöstä ja nykiminen loppuu.
Tähän mennessä auto ollut pois käytöstä n. 10 päivää ja rahaa on menny reilu 2 tonttua.
2008 Heinäkuun puoliväli 115 tkm. Kaivattu kesäloma alkaa, vaimo ja lapset autossa, edessä iltaa kohti 600 km:n ajo, hotelli odottaa. Päästään kotipihasta päätielle ja Sotkasta katoaa tehot! Isällä pääsee voimasana. Auto kiihtyy nollasta sataan minuutissa, kuski jo parissa sekunnissa. Taas ajetaan tuttuun merkkikorjaamoon. "Vakioasiakkaat" tunnistetaan ja tiedustellaan hienovaraisesti asiakkaan tarpeita, Sotka järjestyy vartissa roikan nokkaan ja testeri ilmoittaa: ei ahtopaineita.
Vaihdetaan ilmamassamittari ja tunnin päästä ollaan taas tienpäällä. Ajetaan 1900 km kesälomareissulla ja soitan korjaamolle reissun jälkeeen, että hienosti pelaa. Koittaa seuraava aamu ja taas tehot katoaa!
2008 Elokuu. 120 tkm huolto. Korjaamolla sanovat, että turbo vetelee viimeisiä, kierrosten jälkeen jää vapaalla rohisemaan. Tästä johtuu tehojen katoaminen, turbon siiveke ottaa kylmänä kiinni.
Lämpimällä koneella ei ongelmaa.
2008 Syyskuu 125 tkm. Vaihdetaan uusi turbo. Meni pari tonttua.
2008. Joulukuu. Ajelen tervehtimään tuttuja merkkihuollon poikia. Kyselevät, että huoltoako tarvis? Jotain pientä räminää ja resonointia kuuluu moottoritilasta, olisko jokin irti?
Kuunnellaan autoa tyhjäkäynnillä, kunnes tuo resonoiva ääni kuuluu. Korjaamopäällikkö sanoo, että sehän tulee dsg:n kytkilevyistä! Taas pääsee voimasanoja. Varataan aika kytkinremppaan jouluviikolle. Tästä selvitään "vain tontulla" näin joulun alla ja ankaralla vitutuksella.
Skodan omistaminen on iloinen asia. Jouluun mennessä Sotkan ylimääräisiin korjauksiin on laitettu reilusti yli 5000 euroa. Tarkastakaa hyvät Skodallacin omistajat pumppusuuttimien toiminta merkkikorjaamossa, ettei vastaavia tapahdu. Turbon rikkoutuminen johtui ilmesesti tuosta dieselistä moottoriöljyn seassa. Sotka alkoi vetää 60 tkm huollon jälkeen 3 litraa öljyä / 10 tkm. Soitin siitä "merkkikorjaamoon", mutta sanoivat sen olevan normaalia, ei aiheuta toimenpiteita.
Diesel alkoi tod. näk silloin juosta öljyn sekaan. Onneksi paikkakunnallemme tuli toinen valtuutettu merkkikorjaamo, joka on tehnyt mielestäni hienoa työtä automme kuntoon saatamiseksi jopa ilman maahantuojan tukea, koska maahantuojalta ei koskaa ole tullut vastausta tuohon nykimiseen. Egr on edelleen koodattuna pois.
Tämä on viimeinen pumppusuutinsotka minulle, seuraava on crd koneella oleva, mitä niitten kans on sitten edessä?
skoda octavia 2,0 tdi dsg,
49
9362
Vastaukset
- huh huh vikaa on
juuri näin ja täällä joku idiootti meinaa tuollasella viel kyykytellä joka tarinassa,voi jeesus mikä pelle.nyt kannatas mennä kyykkyy talon taa häpeemää..
- '
Kyllä kannattaa vaihtaa joku muu kuin Vag
- osssss
Asialinja
- Huntai kauppiasko??
ja kaikki tuo tapahtunut 2008 ja 2005 vuoden autolle ja nyt sitten tuot aisa julki ja tosi tarkasti, vain kellon ajat puuttuvat, hauska yritys mustamaalata markkinajohtajaa.
- kuusi minuuttia
myynti kieltoon 1.11.2011 16:50
"älkää vaan ostako käytettynäkään, tässä totuus.lukekaa koko juttu... ei ole provo vaan täyttä totta skoda helvetistä Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2005 - varsinainen murheenkryyni!"
Tässä sitten kopiomasi kirjoitus:
2008 Huhtikuu 105 tkm. Takapyörän laakeri vaihtoon.
2008 Huhtikuu 110 tkm. Auto alkaa nykiä. Vianhakua oikeassa merkkikorjaamossa...........................................................................
.................................................................................................................
huh huh vikaa on
1.11.2011 16:56
"juuri näin ja täällä joku idiootti meinaa tuollasella viel kyykytellä joka tarinassa,voi jeesus mikä pelle.nyt kannatas mennä kyykkyy talon taa häpeemää.." - 12
liikaa vikojaaa 1.11.2011 16:33
"ja nämä viel lisäksi http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/617646-kokemuksi... eipä voi kuin ihmetellä vagin ongelmia,meni skodalta se vähäkin arvostus,jos sitä on koskaan ollutkaan."
Saman jampin tekstiä - 37
plus muut viat 30.10.2011 19:14
"ja joku idiootti vielä täällä väittää ettei ongelmaa ole,ongelma on ja paha,tuo teki lopun skodan myynnistä,sit on vielä dsg laatikossa pahoja ongelmia." - 22
toimii ei toimi 1.11.2011 16:45
"onnittelut huonosta auton valinnasta.jokos tuon dsg on montaa kertaa vaihdettu.nuo ei jää ainoaksi ongelmaksi..kesä auto tuo muutenkin on..mut aski hajoo kesälläkin"- toyotafani
Juu, iha normi tekstiä skodasta. Pumppusuuttimet niis koneissa reistailee, ja kaikkee muuta, mut jo noilla kilometreillä, aika ihme. Toi dsg on kans heikkolenkki. Mut vaiha merkkiä, nii ei tartte täällä valittaa.
- kaikki julki
hyvä että nää tulee julki tuon ikäiset pyörii tuol liikkeissä pilvin pimein..ettei kukaan tietämättä sekundaa osta tai vaatii ainikin kunnon takuun
- hyvä tietää
kyllä käytetyn ostajat haluaa autosta tietää kaiken oli merkki mikä hyvänsä,minä ainankin jos oisin ostamassa käytettyä,ja jos tuollaisia ongelmia on ollut ja on tiedossa,niin se vaikauttaisi varmasti ostopäätökseen hintaan ja ennenkaikkea osaisi vaatia tietyille asioille takuuta..
- paukkuproppu
Autoilijan tressitesti, TDI dsg. Vain kovahermoisimmalta ei päreet pala.
- Ylpeä SkodaMies_bi
SURKEA PROVO!
- Turkishaalari ja öljykan
Ihmetellä täytyy miten joku ilkee skodalla ajella.merkin arvostus ladan luokkaa.hiton kylmiä talvel ja paljon vakavia vikoja.muutama tonni lisää niin sais oikean auton.eikä tarttes häpeillen ajella karvalakki pääs kumarassa
- icecold'
Toimiko siinä edes lämmityslaite talvella, vai oliko sekin tunnettua VW-konsernin laatua .... eiku ominaisuus.
- Kylmä on
Omistin diesel skoda octavia:n vm 2008.
Kyllä siinä lämmityslaite toimi mut silti auto oli tosi kylmä pakkasilla.
- zfREHG
Olet kyllä melkoinen Muumikirjailija. Onneksi olkoon.
- Totta vain
Hienoa, juttu on tietenkin tosi koska tämä avainsana mainitaan heti alussa. Totuuskuvaa vahvistetaan kirjoittamalla keksittyjä yksityiskohtia ja tekemällä tarinasta pitkä, kirjoittaja on huomannut,että pelkkä vttu-kele-tana teksti täynnä yhdyssanavirheitä karkoittaisi ainakin lukioon asti koulunsa käyneet joukosta, joten teksi on suolipalstan referenssissä jopa oikein mallikas.
Homma finalisoidaan niin, että sama henkilö kommentoi omaa kirjoitustaan parin minuutin päästä ja varmuuden vuoksi vielä pitkin iltaa. Trolli siis viihdyttää itseään trollipiirissään. Kyllä te ootte lutusiia! :-DDD
Vinkki: Jos tarina olisi tosi niin uskallat varmaan pistää sen taakse ihan oikean nimen tai ainakin autosi rekisterinumeron. Minä lupaan tehdä saman jälkeesi.- myynti kieltoon
IUI-443.
No missä ne sinun tiedot ovat, taisi pask** mennä housuun!
Skodia on turha puolustella, niissäkin on vikoja - riittävästi.
- normikansa
köyhä, mitä valitat tuon ikäiset autot on paalaamo kamaa, auton käyttöikä on kolme vuotta(kaikki merkit) ja sen jälkeen kiertoon vaikka afrikkaan(tai suomeen),jotka valittaa kun ei kestä, osta aina uusi auto takuuseen, niin ei tartte täällä inistä, näin tekee ihmiset jotka on viisaita. esim. belgialaiset,saksalaiset,hollantilaiset. ja käytettyä kamaa riittää suomeen ja muihin köyhiin maihin, joiden ostajat eivät ole vielä tajunneet tätä, vaan elävät jossain corolla-pilvessä. 60-70-80 luvun autohuumassa.
- 8
Joopa joo, kun oliskin sitä fyffeä.................
- ihmettelen suuresti
Rahalla saa, oon ajellu Felisialla 11 vuotta välissä semmosiakin vuosia, että ei mitään remonttia ONKO TOSIAAN NYKYAUTOT NOIN HUONOJA
- Jopettaja
Felicia kyllä ihme kärry, kukaan ei tunnu keksivän vikoja. 1.3 etenkin pomminvarma kone.
- ohho hohho
Tästä kannattais tehdä laulu vai mitä.
- HHAAAA HHAAAA!!!!!
Skodan tappikoneet olivatkin suunnitelmatalouden helmiä lohkoissakin käytettiin vain parasta lentokone alumiiniä,nykyisin vaikka mitä VAG konsernin raskaita rautaromuja,Skodan tekniikka oli sadossa ralleiss sekä ratakilpailuissa huippuunsa hiottua mitä muutkin olisivat matkineet jos olisivat osanneet.nykyisissä Skodissa vikojen kirjo ylitsevuotava ,mistähän insinöörit keksivätkin aina uusia vikakohteita, Saksalaiset ovat pilanneet koko mainion auton ja lokaan polkeneet mainion auton merkin
- raisleri
Ihan peruskamaa. Turbot hajoaa ja moottori viheltää viimeisillään siinä sadantuhannen paikkeilla. Ja vika ei ole VAG:n vaan jonkin, ihan minkä vaan, muun tekijän aiheuttama ongelma. Takuukorjaushan on skodan/VAG:n maahantuojalle täysin tuntematon käsite.
- ViBilÄgare
Höpöhöpö.
TSI-koneiden jakopäät korjataan takuuseen ja takuun jälkeenkin kunhan on merkkihuollettu alle 100 tkm ajettu.
- ei vipuun
eipä ole pelkoa lootaan lankeasin.aika moni mennyt vipuun.
- ds21lö
Skoda on upea peli.Oikein nautinnolla kyykytän sillä niitä jotka eivät arvaakkaan mikä vauhtihirmu saksan ihme on.
- idän ihme
Voi vinetto... nytkö se skodan paska on jo saksalainen auto
- Skodaman
Minkähän vehkeen merkkihuoltoon soitit, kun kertoivat että öljyn kulutus 3 l /10 000 km on ihan normaalia. Eihän tuota usko vanha erkkikään.
ÄLÄ PUHU IHAN SKEIDAA.- Kylmiä vikapesiä
Kyllä vaan vagin koneet saa huollon mukaan viedä öljyö yhtä paljon kuin bensaa.ja se alkoi pakkaset ja skoda miehen helvetti.karvareuhka päähän ja rukkaset käteen.pahvia keulalle ja tiukka kumara et näkee tuulilasin alalaidan raosta ajella
- kökkömökkö
Kylmiä vikapesiä kirjoitti:
Kyllä vaan vagin koneet saa huollon mukaan viedä öljyö yhtä paljon kuin bensaa.ja se alkoi pakkaset ja skoda miehen helvetti.karvareuhka päähän ja rukkaset käteen.pahvia keulalle ja tiukka kumara et näkee tuulilasin alalaidan raosta ajella
Älä jaksa tuupata tuubaa, iso mies.
- Uskomaton ihme
kökkömökkö kirjoitti:
Älä jaksa tuupata tuubaa, iso mies.
Skootteri miehen arki on taistelua.mut idän ihme on ihme
- ettsillee
öljyn kulutuksesi oli aivan normaali myös Audin mukaan. Minulla vastaava kone vei öljyä 13 litraa öljynvaihtovälillä....ja oli aivan normin mukaista. Huoltokirja nimittäin sanoo, että 1 litra/1000 km on vielä OK. Audilla oli ajettu samat 60000 kun öljynkulutus räjähti käsiin. Nut Ajelen nelikko Suberbilla ja ensimmäiset 40000 on ajettu ilman mitään vaivaa. Perheessä toisena autona Golf 1,4 tsi. En tiedä mikä autossa vikana, kun ei oireile, mutta eilen maahantuojalta soitettiin ja pyydettiin ottamaan kiireesti huoltoon yhteyttä. On kuulemma jokin pikakamppis menossa.
- Kallista öljyilyä
Kyllä tuo totta on vw ja skodan kirjoissa myös tuo 1l öljyä/1000km.helvetti auto voi viedä ohjekirjan mukaan 20 000km.llä 20litraa öljyä.eipä tarvii vagin vehkeisiin öljyjä vaihdella.lisää vaan.ja arvatkaas mitkä päästöt noista öljynpolttimoista tulee
- köh köh
Kallista öljyilyä kirjoitti:
Kyllä tuo totta on vw ja skodan kirjoissa myös tuo 1l öljyä/1000km.helvetti auto voi viedä ohjekirjan mukaan 20 000km.llä 20litraa öljyä.eipä tarvii vagin vehkeisiin öljyjä vaihdella.lisää vaan.ja arvatkaas mitkä päästöt noista öljynpolttimoista tulee
Eihän Puolan hiilivoimalatkaan pysty sellaiseen törkypilveen.
- steuerketten
Se pikakamppis on varmaan se venyneen nokkaketjun ohjureitten vaihto parempaan malliin. Tämä tyyppiVIKA vaivaa sekä 1,2 että 1,4 tsi-moottoreita
- Onko kuulunu mitään
steuerketten kirjoitti:
Se pikakamppis on varmaan se venyneen nokkaketjun ohjureitten vaihto parempaan malliin. Tämä tyyppiVIKA vaivaa sekä 1,2 että 1,4 tsi-moottoreita
Joukkokanne vag konsernia vastaan olisi pitänyt tehdä aikoja sitten.jokuhan sitä yritti oli s.postiosoitekkin mihin omat tiedot antaa.mites tuos asiassa kävi.
- Korjauskulut kyykyttää
Onko kuulunu mitään kirjoitti:
Joukkokanne vag konsernia vastaan olisi pitänyt tehdä aikoja sitten.jokuhan sitä yritti oli s.postiosoitekkin mihin omat tiedot antaa.mites tuos asiassa kävi.
Alkaa tuntuu et näil skodan tekeleil ei oo kyykys kukaan muu kuin omistaja varaosa tiskillä.korjaus kulut kyykyttää skoda miehen ennen muita.
- kannu harpo
tosi on..omistaja ajelee tiukas kumarassa tuulilasi huurussa,savupilven saattelemana kohti sotan korjaamoa..
- mitähän vielä
dsg laatikot on ollut myös paha propleemi
- Lisää tyyppivikoja
Tdi.n omistajat. Tuli paja kutsu. Laitattakaa samalla käynnillä dsg laatikot.sähköt ja ainaskin kaupanpäälle viltti keulalle kanisteri öljyä.turkishaalarit.hyvät kintaat ja suolapussi ikkunoita varten.
- pikkuPetteriköhii
Lisää tyyppivikoja kirjoitti:
Tdi.n omistajat. Tuli paja kutsu. Laitattakaa samalla käynnillä dsg laatikot.sähköt ja ainaskin kaupanpäälle viltti keulalle kanisteri öljyä.turkishaalarit.hyvät kintaat ja suolapussi ikkunoita varten.
Onko sulla ollut paljonkin ongelmia Skodasi kanssa?
- Onnen Pekka
No, jospa minäkin kertoisin Skoda-kokemuksistani. Uutena ostin Octavia 2.0 TDI DSG.n, 2005 jolla nyt olen ajanut 145.000km. Autoon on tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot, eikä mitään muuta. Eipäs, nyt narraankin. Ensimmäisenä talvena hyytyi akku, joka vaihdettiin luonnollisesti takuuseen. Tulivat muuten Laakkoselta puhelinsoitolla vaihtamaan akun tuohon parkkipaikalle veloituksetta. Pojallani I-koppaneinen 1.9 TDI, johon tuli mittariin 520.000km, jonka vaihtoi juuri1.9 Passatiin. Autossa ei ongelmia, vaikka oli lastutettu.
Vaimolla Fabia 1.9 TDI, joka on toiminut ongelmitta. Kovasti olen ihmetellyt näitä kirjoituksia, sillä itsellä on VAG-konsernin tuotteista vain positiivisia kokemuksia. Ehkäpä minulla vain on käynyt jumalattoman hyvä tuuri, tai voihan se olla, että autoja voidaan myös käyttää niin monella tavalla. Turvallista matkaa kaikille merkistä riippumatta =)) - tsi dsg sanoo poks
SULLA ON H.LVETIN HYVÄ TUURI TAI SULLA EI OO SKODAA IKINÄ OLLUTKAAN.KEKSI JOTAIN PAREMPAA.JUURI TUOLLAISISTA PELLEISTÄ VW,N SIVUILLAKIN PUHUIVAT JOKA KIELTÄÄ KAIKKI VIAT,JÄRKI KÄTEEN PELLE
- Ammattina kauppa
Sääli seurata lapsellista merkki suunsoittoa. Olen kauppamiehenä yli 30vuotta ajellut abt 70 tkm/v teitä Suomessa ja Saksassa. Voin kokemuksesta sanoa, että virheetöntä autoa en ole löytänyt kuin näillä tenavakanavilla.
- pena70
mahtaako tuota "täydellistä"autoa olla keksitty vielä missä ei vikoja olisi,itellä ollut toyotaa,volvoa ja nyt skoda niin näistä volvo d5 on ollut vikaherkin pirssi mutta kukin tablailee tyylillään.
- Anonyymi
Ite ostin octavia 2.0 TDI 2007 malli ja kesti 2 päivää.sammutettiin ja tunnin päästä ei lähteny käyntiin,eikä muuten vieläkään.3astetta pakkasta niin leffa lähtee huutamaan,vaikka auto ei ole käyny kuukauteen.polttaisin jos jaksaisi työntää kauemmaksi talosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838