Tuntuu siltä ihmiset 70 kehtaavatkin kiukutella,meillä suurin osa elämästä eletty.
Näyttäkäämme miten voi elämästä nauttiakin,nyt vielä pienen-ajan täällä ollessamme, Kokonaan jätetään naljailut pois,kiitellään vain ja olkaamme kavereille ystävällisiä. Uskon että me kaikki tarvitaan hyvää mieltä ja iloa elämään.
Katso tätä päivää,sillä se on elämä.Sen lyhyessä hetkessä on koko totuus,siinä on koko olemassa olosi todellisuus,Eilinen on vain unta,huominen on vain näky.Mutta jos elt tämän hetken hyvin,on eilinen uni onnesta,jokainen huominen toivenäky.Katso siis tarkkaan tätä päivää,aloita jokainen aamu uusi elämä.
Poikkesin pitkästä aikaa lukemaan tännekin.
33
199
Vastaukset
- > he <
Laita >HE< pilkun jälkeen välilyönti, niin tekstisi on helpompaa lukea.
- tympii tuo
iänikuinen hetan opetus ja tuo sama lainaus, hohhoijjaa. Aloita sinä he nyt uusi elämällä jättämällä ihmiset rauhaan !
- 99
Aloitus tosi hyvä!
Ollessani äsken iltalenkillä,mietin juuri samaa asiaa,miksi ihmiset ovat niin
ärtyisiä ja puhuvat rumasti toisilleen täällä ?
Jos jatkuvasti käyttää tuollaista puhetapaa niin ei hetken kuluttua osaa muuten puhuakaan.
Paljon parempi,että sanoisi kiitos täälläkin vähän useammin,kiitos,että huomasit,
on parempi kuin rumat sanat.
Ennen sanottiin lapsille,että pestään suu saippualla jollei osaapuhua kauniisti!
Eletään täälläkin ihmisiksi,sitten täällä on mukava käydä. - yhdyssana
he heee!
Eikö ole vielä selvinnyt ettei täällä riitele kuin yksi ihminen eri nikeillä, sairas entinen opettaja ! - päijän että poikin..
Kaikki ovat kai yhtä miltä siitä, että sopuisuus ja kohteliaisuus olisivat jokaiselle kävijälle ja lukijalle mannaa ja vatelmahillova.
Olen lukenut, että Heta on Pohjois-Karjalan vaaramaisemien ihmisiä. Hän seuraa aikaansa väliin räväkästikin kantaa ottaen. Hyvä he! - tomantti
Olisi tässä taas oikeinkirjoitus huomautukselle paikka.
Jossain ketjussa oli yhdyssana kapina, mutta jokainen hyväksyy yhden sekopään teot hymistellen ja hy6myillen, voihan voi näitä.
Joo se kielioppi- ja kirjoitustunti on aamusta, kun ollaan virkeimmillään.
Ja otsikossa niinku pittää.Miksi huomauttelet oikeinkirjoituksesta?
Jokainen tekee näppisvirheitä, minä ainakin,
enkä useimmiten viitsi korjailla niitä.
Muiden virheistä en ikinä tule huomauttelemaan.
Tuo ystävällisyys, mistä aloittaja puhuu, on kaikkein tärkein asia ja suurin puute täällä. Sitä kaivataan ja sitä löytyi aloittajan viestissä.
Onko sinulla sitä?- 09:44
satu kirjoitti:
Miksi huomauttelet oikeinkirjoituksesta?
Jokainen tekee näppisvirheitä, minä ainakin,
enkä useimmiten viitsi korjailla niitä.
Muiden virheistä en ikinä tule huomauttelemaan.
Tuo ystävällisyys, mistä aloittaja puhuu, on kaikkein tärkein asia ja suurin puute täällä. Sitä kaivataan ja sitä löytyi aloittajan viestissä.
Onko sinulla sitä?Hyvä kun huomasit.
Mikä onkaan ensimmäisen vastauksen sisältö? Mieti.
Tässä mielipiteeni
Eilenkö juuri muistin Hetan iloisia aloituksia taannoin:) Kyllä
positiivisuus luo parempaa ilmapiiriä kuin mollaukset.
Tässä iässä ja nuorempanakin ei koskaan tiedä milloin päättyy taival, olisihan se mukavaa viettää loppuelämänsä sovussa itsensä ja muiden kanssa!
Terveiset vaan ja hyvää jatkoa!Heta, hienoa tekstiä avauksessasi, hyvin osasit sanasi valita!
Goethea muistuttaa mietelauseesi, vaikka omasi se onkin.
Nyt yritän muistella sitä enemmän:
"Katso tätä päivää, sillä se on elämä. Sen lyhyessä hetkessä on koko totuus. Siinä on koko olemassaolosi todellisuus, kasvun riemu, toiminnan loisto, kauneuden kirkkaus." (Goethe)
Ja totta on tuokin varmaan, että jokainen aamu olisi otettava vastaan niin kuin se olisi elämäsi ensimmäinen aamu! Ahtisaaren sanoissa on perää.
OIkea asenne ratkaisee.- Syksyinen.....Tuuli
Voi että lukisin mielellään kirjoituksia joita tulee omasta päästä, ja kannanottoja ilman fraaseja.
Sanoi eräs suuri mies kerrankin, tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, mitä sitten?
Täällä on hyviä kirjoittajia ja selväsanaista kerrontaa asioista jopa asiattomia huomautuksia, eli kirjo on melkoinen, jos yksi ei huomata on kolme hänen sijassaan jotka vain huomauttelevat.
En usko että täällä tulee ikinä olemaan keskustelua väittelyt ja oikomiset kyllä elää.
Kieleni on kankeat ja sormeni vielä kankeammat. - katleija
Aamumietteitä aloituksesi johdosta:
Yhdyn täysin toiveisiisi naljailemattomaan ns. keskusteluun. Se ei onnistu tämäntapaisella palstalla käskystä eikä toiveesta valitettavasti.
Olen melko varma siitä että jos tämä joukko tosielämässä kokoontuisi yhteisen pöydän ääreen joka päivä samaan aikaan, ilmapiiri olisi täysin erilainen. Sinne tulisivat halukkaat mielellään ja virkistyneinä erottaisi.
Ei tämä ole likimainkaan mitä palstan info kertoo, joka sanoo tämän olevan "70-vuotiaiden leppoisa kahvipöytä".
Onhan joku pöydän nurkka sitäkin, mutta paljon muunlaistakin löytyy. Ja se muu onkin isoin puheen sisältö, vai kuinka.
Miksi tulen tälle sivulle päivittäin, niin miksi. Sopii miettiä. Onko tämä jonkinlaista nettiriippuvuutta, että palstaa on kurkattava senkin uhalla, vaikka se olisi täynnä riitelyä.
Johtuisiko ärtyneisyys liiallisesta netissä roikkumisesta. Minulla ainakaan ei siitä hyvää oloa seuraa, tulee kyllästyminen. Hyötyä on siitä että vähentää tämän minimiin. Silloin osaa paremmin sivuuttaa sen mistä ei pidä, niin että se on vain ilmaa. Pitää välttyä ikäviltä tunteilta. Turhaa on masentua ja suuttua.
Kunpa tähän joku osaisi selityksen antaa. Pidetään itsellämme se hyvä mikä virkistää ja muu förbi.
Ainakaan tällaista virtuaalikeskustelua ei voi rinnastaa normaaliin keskusteluun kasvoista kasvoihin, jossa tiedän keskusteluvastapuolen.
Palstalla yksikin vastapuoli voi tekeytyä moneksi. - he
Kiitokset,kun olette viitsineet kirjoitella ,kukin omalla tyylillään.
Kerron vertauksin keskustelu aihetta ajatellen. Noin 25v sitten meillä oli jonkinlainen ,myynti palaveri, jonne oli kokoontunut puhelin myyjiä kasvoista kasvoihin kohdistuvia myyjiä. Oikein siis vanhan aikaista palvelua. Myyjät
olivat tehneet molemmilla tavoilla töitä, siellä arvostelimme miten erilailla ihmiset käyttäytyi.Kasvotusten kohdatessa ihmiset suurin osa erittäin kohteliaita ja
ystävällisi'. Puhelinmyynnissä saattoivat ,jopa huoritella. Todella hyvä ja syvällinen aloitus.Kiitos heta.
Näitä nälvijöitä riittää,olen saanut osani näiden itsensäylentäjien herjanheitosta.
Eihän meidän elämämme ole pilkunnussimista näin loppumetreillä varsinkaan.
Jos pilkunviilajilla on ahdistavaa he voivat vaihtaa saittia ja siirtyä sivistyneistöjen pariin,täällä on varaa valita.- hah hah !
Höntit höynäyttää hönttejä !
- *Kukkahame*
Onhan täällä ollut pienin väliajoin tuota piikittelyä, paljoa en ole siihen kiinnittänyt huomiota, mutta tänään kyllä kilahdin.
Nimittelyä jo monta päivää, mielestäni minulla oli jo oikeus puolustaa samoilla mitoilla.
Anteeksi jos se teitä on häirinnyt, minua kyllä häirittiin, nimiteltiin ja vääristeltiin hyvinkin reilusti kirjoituksia.
Onhan täällä ollut muitakin kyllästyneitä jos vain muistellaan.- myös osansa saanut
Tuon nälvijän toiminta on hyvin kaavamaista. Ei näitä monta ole, mutta yksikin ahkera ehtii paljon.
Hän ei siedä silmissään vakituisia nimimerkkejä. Ne on helppo palstalta poimia. Sitten nimimerkit ovat kuin tikkataulu, johon osumia aletaan heitellä. Kymppi on sellainen osuma, jos nuolen heittäjä saa kohteen suuttumaan tai yleensä vastaamaan. Se innostaa lisää.
Nälvijä ilmeisesti tuntee tyydytystä saadessaan kohteen lopettamaan, mutta hetken päästä alkaa kohteen houkuttelu takaisin kirjoittamaan.
Paras meidän on jättää tuo omiin hajuihinsa happanemaan, eikä noteerata noita kuluneita tölväyksiä enää.
katleija- - Rva Herttanen
Mitäs työnnät nokkasi jokaisen persereikään, Et sinä ketään kiinnosta katso aloituksiasi säälistä joku on vastannut.
Häirikkö olet koko ämmä. - QQQQQ-----
Rva Herttanen kirjoitti:
Mitäs työnnät nokkasi jokaisen persereikään, Et sinä ketään kiinnosta katso aloituksiasi säälistä joku on vastannut.
Häirikkö olet koko ämmä.Tuo Hertasen viesti oli kait kukkahameelle....
- paulinna.abreu
moi kaikki
- he
Jatketaan ja ajatellaan positiivisesti,jospa pienempi katras tuolla ,eduskunnassa ,
auttais pääsemään lamasta. Omin päineen lähtevät palkkaa lisää hakemaan laulaen Espanjasta,ei se ennen käynyt ,että vapaalle lähdetään vakkari työstä.
Entäs ne hirveät taksikulut,ei lamaa olisi jos herrat osaisi käyttäytyä. Köyhät
olemme arvomme menettäneet.
Positiivisuus on paras vakuutus vanhuudessa. - Saanen nauraa !
Aloituksen viisaat sanahat on kopioitu "Pastin elämää "Onni " tässä linkki.
www.pasti.vuodatus.net/- anna mun kaikki
Jatketaan ja ajatellaan positiivisesti,jospa pienempi katras
tuolla ,eduskunnassa ,
Katras on lammaslauma ei, suinkaan ryhmä kansan valitsemia edustajia
auttais pääsemään lamasta.
Missä on lama ? Mistä olt jäänyt paitsi ?
Omin päineen lähtevät palkkaa lisää hakemaan laulaen Espanjasta,ei se ennen käynyt ,että vapaalle lähdetään vakkari työstä.
Kuka on jättänyt työpaikkansa ?
Entäs ne hirveät taksikulut, ( kuinka suuret )
Valtion budjetti on 2010 000 000 000,00 euroa.
ei lamaa olisi jos herrat osaisi käyttäytyä. Köyhät
Ketkä herrat. Kaikkiko joilla on solmio ?
Ei kait tämäkään palsta aivan satutupa ole... - QQQQQQ....
anna mun kaikki kirjoitti:
Jatketaan ja ajatellaan positiivisesti,jospa pienempi katras
tuolla ,eduskunnassa ,
Katras on lammaslauma ei, suinkaan ryhmä kansan valitsemia edustajia
auttais pääsemään lamasta.
Missä on lama ? Mistä olt jäänyt paitsi ?
Omin päineen lähtevät palkkaa lisää hakemaan laulaen Espanjasta,ei se ennen käynyt ,että vapaalle lähdetään vakkari työstä.
Kuka on jättänyt työpaikkansa ?
Entäs ne hirveät taksikulut, ( kuinka suuret )
Valtion budjetti on 2010 000 000 000,00 euroa.
ei lamaa olisi jos herrat osaisi käyttäytyä. Köyhät
Ketkä herrat. Kaikkiko joilla on solmio ?
Ei kait tämäkään palsta aivan satutupa ole...Tuo oli tietysti vastaus tähän he ;n viisaaseen viestiin
- he
QQQQQQ.... kirjoitti:
Tuo oli tietysti vastaus tähän he ;n viisaaseen viestiin
Täytyy ajatella mitä sanoo, jottei vain sanoisi mitä ajattelee. Arvostelijoille kiitksia!
Hymy kasvoillasi.
Hymy silmissäsi.
Hymy hymyss'si.
Hymy ei maksa mitään,eikä hyvä sana, tuttavalle tai viraallekin. - luvaton kopiointi
he kirjoitti:
Täytyy ajatella mitä sanoo, jottei vain sanoisi mitä ajattelee. Arvostelijoille kiitksia!
Hymy kasvoillasi.
Hymy silmissäsi.
Hymy hymyss'si.
Hymy ei maksa mitään,eikä hyvä sana, tuttavalle tai viraallekin.Kuuleppas" he "on hyvin rumaa kopsata ja työtää tänne toisten runoja, Kertosit edes kenenkä runosta kulloinkin on kysymys.
Kyllä sinun tulisi näin yksinkertainen asia ymmärtää. luvaton kopiointi kirjoitti:
Kuuleppas" he "on hyvin rumaa kopsata ja työtää tänne toisten runoja, Kertosit edes kenenkä runosta kulloinkin on kysymys.
Kyllä sinun tulisi näin yksinkertainen asia ymmärtää.Tuskinpa tuosta runojen tai mietelmien lainaamisesta mitään tekijänoikeusloukkausia seuraa. Minun 'kakkosnikkini' on lainattu monet kerrat.
Jos se rekisteröidään - vaikka sitä ei käytettäisikään, minulle se on silti aina jo varattu ja sillä sipuli.- capt.cöpenick´
capt.cöpenick kirjoitti:
Tuskinpa tuosta runojen tai mietelmien lainaamisesta mitään tekijänoikeusloukkausia seuraa. Minun 'kakkosnikkini' on lainattu monet kerrat.
Jos se rekisteröidään - vaikka sitä ei käytettäisikään, minulle se on silti aina jo varattu ja sillä sipuli.Tämäkim mikki on modifoitu hiirinikki. Käytän sitä jos tahdon. Ei kuulu tekijän oikeus lainpiiriin.
- satukin kiittelee
miten hyvin heta valitsee sanansa. Paljon on muitakin kiitoksia kopsauksesta. Muut sentään yleensä kertoo, kenen runo tai mietelause.
- Satu* mainitsee
Hetan viestin yhteydessä Goethen.
Myös Ahtisaari on sanonut, että ota jokainen aamu vastaan niinkuin se olisi elämäsi ensimmäinen päivä.
Mutta kenties hänkin on lukenut Goethea ja unohtanut mainita lähteen.
Kopioin tähän Sadun* viestin tuolta ylempää varmemmaksi vakuudeksi:
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Satu*
Heta, hienoa tekstiä avauksessasi, hyvin osasit sanasi valita!
Goethea muistuttaa mietelauseesi, vaikka omasi se onkin.
Nyt yritän muistella sitä enemmän:
"Katso tätä päivää, sillä se on elämä. Sen lyhyessä hetkessä on koko totuus. Siinä on koko olemassaolosi todellisuus, kasvun riemu, toiminnan loisto, kauneuden kirkkaus." (Goethe)
Ja totta on tuokin varmaan, että jokainen aamu olisi otettava vastaan niin kuin se olisi elämäsi ensimmäinen aamu! Ahtisaaren sanoissa on perää.
OIkea asenne ratkaisee.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° - mandie3
HYVINHÄN ketju sujuu ei hirveästi naljailua,HYMYILE,ja maailma hymyilee kanssasi.
- Kiitt--täjä
Kiitos kunhan kelpaa
- syön ha siis olen
toiskätinen, ketju oli kiva lukea. moooi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273441Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141680Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912