mikä tuntuu emättimessä? typerääkö

skslslslslsls

Huomasin/tunsin sormella emättimessä jonkun "pallon " . Sormen kun laitto emättimeen ja koitti ylhäältä niin siinä tuntui selvästi sellainen pallo. Samalla kun sormea heilutteli, "pomputteli " liikkui ylös alas se myös. Hirveän vaikea selittää! Mietinkin, että onko mahdollista sen olla vauvan pää, viikkoja on 29 4 vai mistäköhän on kyse. Huolestuin, ja tuli myös mieleen joku kasvain.

14

6718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hätää!

      Anteeksi, että sanon tämän ääneen, mutta mua todella naurattaa tuo "vauvan pää". :D Eihän se vauvan pää siellä emättimessä ole ja tuossa vaiheessa kohdunsuukin normaalissa raskaudessa on vielä kiinni ja kohdunkaulaa reilusti jäljellä. Suosittelen, että googlaat jonkun kuvan naisen anatomiasta, niin näet miten se kohtu asettuu suhteessa emättimeen. :)

      Se "pallo", minkä tunsit on todennäköisesti kohdunnapukka. Se on kaikilla naisilla ja on sellainen suunnilleen luumun kokoinen kyhmy emättimessä. Se antaa periksi työnnettäessä ja saattaa kuukautiskierron eri vaiheissa olla eri korkeudella. Varmasti raskauden aikanakin se voi vaihtaa paikkaa. Älä hirveästi muuten sieltä sisältä tunnustele ainakaan tästä eteenpäin, loppuraskaudesta kun kohdunsuu saattaa pikkuisen jo aueta ja sinne voi päästä sitten bakteereita. Ja tosiaan ehdottoman puhtaat kädet, jos sormia sisällesi työnnät.

      Itse asiassa, tästä linkistä voit käydä katsomassa miten nuo jutut siellä alapäässä oikein on. Kuten huomaat, on kohdusta vielä matkaa emättimeen...

      http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-30/

    • --------------------

      Et ole ennen tiennyt, että siellä on kohdunkaula?

    • jepsreps

      Heheh... mikä loma nyt on menossa, kun näitä provoja on näin paljon. Vauvan pää.... vähän sitten liikuttelin sitä ja se pompotteli. Joo...

    • jjhgfhiilmvhhu

      Provo? Lähinnä tarkoitin sitä, jos vauva vaikka niin alhalla tai jotain ja se pää sieltä tuntuisi. Näin olen ymmärtänyt, että sormella kätilö voi tuntea pään, kun vauva kiinnittynyt? En tietenkään tarkottanut että pää sielä roikkuisi, idiootti..
      Se pallo tuntui sormella, tuolta ylhäältä. En ihan tainnut ajatella asiaa loppuun asti, kiitos eka vastaaja sinulle! :)

      • ei hätää!

        Eipä kestä. :) Kyllähän sitä itse kullakin on aukkoja tiedoissa, jotka ihmisen anatomiaan liittyy. Tosiaan juuri ennen synnytystä, kun vauva on laskeutunut, voi kätilö sen pään tunteakin, mutta ei sitä varsinaisesti pääse kunnolla kokeilemaan, ennen kuin kohdunsuu on avautunut. Noilla viikoilla paikat on vielä kiinni ja vauva paljon ylempänä, jos kaikki vain on normaalisti. Jos tuntisit vauvan pään, niin sitten olisi kyllä hätä. Voit tunnustella sitä napukkaa sitten jossain vaiheessa kun kuukautiskiertosi taas käynnistyy, niin huomaat ehkä, miten se juuri sinulla kierron aikana käyttäytyy. Mukavaa loppuraskautta! :)


      • jepsreps

        "En tietenkään tarkottanut että pää sielä roikkuisi, idiootti.. "

        No älä? Jos ei osaa itse etsiä tietoa siitä mikä kumma pallo emättimessä on, niin luulen, että se idiootti löytyy jostain muualta kuin täältä päästä. Koita nyt edes tutustua omaan kehoosi. WIkipediasta löytyy kuvien kanssa ohjeet siitä mistä minkäkin ruuminosan voi löytää. Anteeksi vaan, mutta jotenkin odotan, että tietotaso voisi olla aikuisilla vähän korkeampi...


      • netiketti vaan
        jepsreps kirjoitti:

        "En tietenkään tarkottanut että pää sielä roikkuisi, idiootti.. "

        No älä? Jos ei osaa itse etsiä tietoa siitä mikä kumma pallo emättimessä on, niin luulen, että se idiootti löytyy jostain muualta kuin täältä päästä. Koita nyt edes tutustua omaan kehoosi. WIkipediasta löytyy kuvien kanssa ohjeet siitä mistä minkäkin ruuminosan voi löytää. Anteeksi vaan, mutta jotenkin odotan, että tietotaso voisi olla aikuisilla vähän korkeampi...

        Anteeksi nyt vaan, mutta odotan, että aikuiset osaavat vastata toisten kysymyksiin (vaikka pitäisivätkin niitä itse tyhminä) asiallisesti, eikä kuin pahaiset teinit. Netissä saa kysyä typeriäkin kysymyksiä. Ihmisten ei täällä tarvitse kirjoitella sen mukaan, mitä sinä odotat heidän tietotasonsa olevan. Jos ei osaa asiallisesti sillä tavalla, että siitä jotain hyötyä alkuperäiselle kysyjälle olisi, niin ei tarvitse vastata ollenkaan. Ja juu, saathan sinä vastata miten vaan, mutta voisi olla sinunkin hyvä katsoa peiliin ja miettiä, miten vastailet.


    • repsreps

      Juu netissä toki saa kysyä tyhmiäkin kysymyksiä. Provo tämä kyllä oli. Kukaan ei oikeasti voi olla noin tietämätön ettei osaa keksiä kohdunkaulaansa tai kuvittele sen olevan vauvan pää. Hyvä ettei sentään neuvolasta kysynyt.

    • hahahhah

      vauvan pää!!! xDDDD voi luoja

    • vittumikäidiootti

      Se on iso muna mikä sun vitussa tuntu,vitun ääliö!!!

      • Anonyymi

        Jaha. 09t löytäny tännekki


    • TiinaTonttunen

      no kuvitelkaapa, että minä 30v naisihminen sain hepulin kun tunsin kovan "reunan" heti hävyn yläpuolella. se siis tuntui vatsan läpi, suihkussa huomasin. esikoinen oli silloin 1v ja olin paniikissa, että "syöpä!!!" kaverini sitten puhelimessa kysyi, että miten olisi kohtu..

    • Vagina ekspertti

      Se on iso!

    • hrfsdgha

      Tällä palstallahan on pääasia, että saa patsastella oman "tietämyksensä" kanssa ja lytätä ihmisiä. Mielellään se vielä tehdään hiukan aggressiiviseen sävyyn muutaman tehostesanan kanssa. Ja nämä provokommentoijat minua jaksaa ihmetyttää aina. Kanssalukijathan eivät kykene käyttämään omia aivojaan tämän asian arvioinnissa ja mitä sitten vaikka olisikin... Asioistahan voi keskustella sitten vaikka provopohjaltakin, ei kaikkea tartte ottaa nii tosissaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe