Eräs aktiivinen luontoihminen, ikänsä luonnon parissa elänyt mies heitti tänään Yle-radion alueohjelmassa yllättävän sääennusteen.
Luonnonmerkeistä ja ennen muuta mututuntumalta ennusti, että vasta vuodenvaihteessa sataa pitävät talvilumet.
Saman kanavan kuuntelija aktiivit toivoivat jo pikkupakkasia ja ennenkaikkea lumipeitettä, että olisi hiukan valoisampaa.
Myös Iltalehti ennusti johonkin säälähteeseen nojaten, marraskuun olevan leuto ehkä pohjoisinta Lappia lukuun ottamatta.
Tänään päivällä aurinko paistoi meilläpäin täydeltä terältä - vähän aikaa. Pian vahva pilvipeite peitti taivaan kuin turkki. Tuli hämärää saman tien.
Vaikka sääsivut on erikseen, silti...
5
89
Vastaukset
- *Kukkahame*
Ohuita pilvilauttoja seikkaili ja ohutta usvantuntuista sadetta, joka tosin ei kestänyt kauan.
Lämpömittarinlukemista ei mitään lukemia muistissa, mutta ilman käsineitä vain korvaläpät suojana tunnin verran kävelin tuolla harjanteilla.
Kaunista ja syksyistä, ympärillä hiljentynyt luonto, hiljainen tuuli vain seurana.
Torilla ihmiset ennustivat ettei ennen loppukuuta ole odotettavissa lunta, voi olla paljon mahdollista jollei sää muutu tosi nopeasti.
Näin täällä A Kiven käyskentely tantereilla. - nousiainen
Isäni käytti hämärästä sanaa myterä. Tänään oli kokopäivä sitten myterää, ei pal päivä valjennu.
Pitäis kokeilla niiden kirkasvalolaitteiden käyttöä. Kuulin vaan oikein unitutkijan mielipiteen: monia auttaa, eräät ei niitä tartte.Mutulla vaan!
Tällä vanhalla tavalla ennustaminen tuottaa kyllä leudon talven.
Ikkunasta ulos vilkaiseminen tai poikkeaminen pihalla vahvistavat myös arviota.
Kun marraskuussa tuli pysyvä lumi vuosi sitten on nyt kuin kolean kesän lämpö. Leutoa tulossa.
Eräs vanhan kansan merkki tuntuu ennustavan väärin, pihlajanmarjat. Eivät tilhet saa edes talvikänniä ilman pakkasia.
- 2 + 17 = 217
Pihlajan marjoista ennusti yksi nainen että jos on paljon marjoja tulee kylmä talvi. Kuusesta jos oli paljon käpyjä ennusti vähälumista talvea, kun kuusi ei kanna kahta taakkaa.
Nyt olen täällä nähnyt että pihlaja ei kanna kahta taakkaa, eihän lehdettömässä puussa paljon lunta pysy,
Mikä sitten on se oikea tapa ennustaa, jotkut tietävät kertoilla talven kulun jäätyvästä järvestä ?? - meteorolooki
asiantuntijaennusteluja
http://ilmastotieto.wordpress.com/2011/09/16/talven-2011-2012-saaennuste/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 362250
- 841303
- 561298
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361236- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39894Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122779- 31731
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21582Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565