Hyi seetana mikä myrkky! Sain lääkäriltä paniikkihäiriöön tätä kys. lääkettä ja ku vedin 40mg napaan niin muutaman tunnin jälkeen olo meni ihan sekavaksi, aiva ku ois sähköiskuja saanu ja päässä tuntu että räjähtää.. puhuminen oli hankalaa ja käveliminenki jokseenki humalaisen näköstä. Onneksi oli alproxia viel jäljellä vedin 2mg sitä menin makaamaan ja odotin et koska alkaa auttaan. meni kymmenisen minuuttia ja poisti ton paskan lääkkeen vaikutuksen kehosta ja olo normalisoitu ja paniikki, ahdistusoireet katos sen siliän tien.. eli oli vika kerta ku kokeilen ssri lääkkeitä.
Mulle kyl lääkäri kertoikin että sepram ei auta paniikkihäiriöön vaan masennukseen, mut halusin silti kokeilla ja oikeassahan se oli, tabusta ei saanu ku aivan sairaalloisen olon. jatketaan siis alproxilla niin elämä hymyilee.
Sepram tappaa!
6
639
Vastaukset
- itsellä pos.kokemuk.
No ei kai tuo 40 mg ollut ensim.kertasi kun otit Sepramia? Ei sitä tuollaisilla annoksilla aloiteta.
Lääkkeen vaikutus ei kehosta poistu 10 minuutissa, siis SSRI-lääkkeen.....
Sepram/Citalopramin yksi indikaatio on kylläkin ph. - huono lääke
jep aloitin suoraan 40mg. ainakin sivuvaikutukset lähti heti alproxin jälkeen ja muutenki olo muuttu samaksi ku ennen sepramin ottoa.
Eipä ole huono lääke,sillä itse sain lääkäriltä kans saman lääkkeen ja aloitin ihan pienstä murusesta eli 1/4 osasta ja kun olin syönyt sitä jonkin aikaa,nostin annoksen puolikkaaseen ja taas kun olin syönyt sitä jonkin aikaa niin taas nostin annosta 3/4 osaan,jne. Tosin alussa kun lääkettä rupeaa ottamaan,niin alkuviikkoine on pahemmat olot,mutta sitten se muutaman viikon kuluttua alkaa helpottaa.
Kun lääkettä aletaan ottamaan,niin ei HETI syödä ja otetan sitä suurinta annosta.- sep ram
Ei tapa, kuten sanottu, sitä lääkettä EI aloiteta annoksella 40mg. Ei missään nimessä.
Itselläni tuo lääke ja terapia on vieneet paniikkioireet täysin pois. Propralia syön myös, mikä auttaa.
Separamin aloitus oli 10mg>20mg>40mg. Tämän jälkeen tiputus 20mg, koska sopiva hoitovaste tuli sillä määrällä, ilman sivuoireita. Mitä nyt seksihalut on vähän vähentyneet, tai ei halut, vaan orkun saanti hieman "työn" takana. Mutta kyllä se jo tulee :) - Huopatossutehtaalla
Juu ei todellakaan ole ihme että tuli tuollaisia oireita kun vedit heti alkuun 40 mg ko. lääkettä. Minä aloitin Sepramin siten, että söin ensin puolikkaan eli 10 mg, sitten kokonaisen eli kaksikymppisen ja sitten ylläpitoannokseen, eli 30 mg.
Alkuun taisi olla pää vähän kipeä, mutta ei muita oireita. Jos lääke on jonain päivänä unohtunut ottaa, minulla tulee sähköiskumaisia tuntemuksia päänuppiin. Lopettamisesta en sitten puhukaan mitään, se on kokonaan toinen juttu ja minun kohdallani se ei ainakaan mennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, joten syön Sepramia varmaan loppuikäni... - _X_
Nimenomaan paniikkihäiriöisillä lääke tulisi aloittaa todella pienellä annostuksella ja nostaa sitä pikkuhiljaa. Jo 20mg on paniikkihäiriöiselle todella paha alussa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa23087Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92128Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1131739Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101076Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129976- 35764
- 50697
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30655