Heippa
Onko kellään tietoa (miel. lääkäriltä kuultua), voiko lasta alkaa yrittämään jos käyttää 1mg melatoniinia univaikeuksiin? Jostain olin lukevinani, että on tehty tutkimusta, jonka tulosten mukaan vauvaa yrittävien ei pitäisi käyttää melatoniinia. Mä vaan nukun niin onnettomasti ilman, siis valvon tuntikausia yöllä, jos en ota troppia (ja melatoniin varmaan yksi vähitellen haitallisia uniavustajia, mitkään rohdot ei mua auta, on kokeiltu).
jos melatoniinia ei saa käyttää, pitääkö pitää tauko käytön lopettamisen jälkeen, vai voiko samantein yrittää lasta?
Jos raskautuisin, sitten melatoniini pitää tietysti jättää ja unettomuus mahdollisesti pahenee... mutta jos odottelen sen poistumista ensin, saattaa tulla eläkeikä vastaan. Nimim vuosia valvonut.
melatoniini ja vauvan yrittäminen
4
662
Vastaukset
- jassoo...
Sun pitäis kyl nyt mennä oikeesti lääkärin juttusille tuosta asiasta ja onko ylipäätään järkevää aloittaa lapsentekoa jos vaarannat sen lapsen terveyden raskauden aikana käyttämilläs lääkkeilläs? On tää suomi24 meinaan vähän väärä paikka tuon asian selvittämiseen ja varmaan olis ihan viisasta puhua lääkärin kans myös tuosta lapsenteon järkevyydestä tuossa elämäntilanteessa.
Sillä raskaana ollessas et kyl pahemmin lääkkeitä voi käyttää, se on vaan varma. Tietty en sit tiedä onko jokin sellane lääke mikä olis vaaraton ja turvallinen käyttää raskauden aikana ja juuri sen takia vain lääkäri voi sulle tuon asian neuvoa.
Eli nyt kipin kapin lääkärin puheille et mitä se on asiasta mieltä ja löytyiskö joku raskauden aikana turvallinen lääke univaikeuksiin?- lääkkeistä vaan
Lääkkeiden käyttö raskausaikana ei ole tietenkään suositeltavaa, mutta kyllä moneenkin vaivaan löytyy lääkkeitä, joita raskausaikana voi käyttää jos on ihan pakko. Lapselle on vaarallisempaa, jos äiti ei nuku ollenkaan, kuin se, että äiti käyttää jotakin melko varmasti sikiölle turvallista lääkettä sen verran, että pysyy itse järjissään. Tietenkään lääkärit eivät noin vain kirjoittele lääkkeitä raskaana oleville, mutta kyllä tarpeeseen lääkettä annetaan myös raskausaikana ja vaihtoehtojakin on yleensä useampia.
- ap
Kiitos tiedosta. Jos tän unettomuuden takia lykkää lapsentekoa, saattaa tosiaan mennä tilaisuus ohi. Tää on pitkällinen vaiva mun kohdalla...
- lääkkeistä vaan
Ja muistuttaisin vielä minäkin, että näissä asioissa kannattaa konsultoida lääkäriä, jotta saat sopivat lääkkeet jo yritysajaksi. Tsemppiä ja onnea yritykseen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875