Haluttomuus..ristiriitaisista ristiriitaisin aihe.

ihmetteli ja pohti

Tänäpäivänä ihmiset ovat todella ankaria itselleen..elämmehän suoritusyhteiskunnassa, mutta RELAX ihmiset rakkaat! Ei se seksi ole parisuhteessa olennainen osa, jotta suhde toimisi. Yhteenkuuluvuudentunnetta luodaan suhteessa muillakin keinoin kuin seksillä. Ei meidän kenenkään kannata seurustella sitten 2-vuotta pidempään kenenkään ihmisen kanssa, jos pelkäämme intohimon lopahtamista ja haluttomuutta. Tottakai se intohimo pitkässä suhteessa lopahtaa ja rakkaus muuttuu. Toimivassa suhteessa onkin kyse kumppanuudesta. Ei kannata ruveta kenenkään elämänkumppaniksi, jos seksi ja muutaman viikon seksi-tauvot tuottavat tuskaa. Sellaisen ihmisen ei kannata edes haaveilla moisesta läpi elämän kestävästä suhteesta. Nykyisin aina höpistään siitä kuinka suhde muuttuu kaverilliseksi ja ns. ihastus katoaa ja silloin pitäisi erota. Minun mielestäni se on normaalia ja jos sen kestää, niin miksi pitäisi erota? Ihmiset ovat toki erillaisia ja jokaisen kahden ihmisen keskinäinen suhde on yksilöllinen. On vaikea lähteä arvostelemaan toisten suhdetta ja sen toimivuutta, kun todellista tilannetta emme voi tietää..itse asiassa se on typerää. Olen yleensäkkin sitä mieltä, ettei kannata kysyä parisuhdeneuvoja muilta, kuin korkeintaan terapeutilta..tuskin siltäkään. Itse pitää se päätös itsensä kanssa tehdä esim. tässä asiassa, että onko se seksi meidän suhteessa niin olennainen ongelma, että sen takia pitäisi erota? Parisuhteessa pitäisi pystyä keskenään pohtimaan suhteen asioita ja paljastaa rohkeasti omat tuntemuksensa ja olla itselleen, sekä toiselle reheellinen. Jos nyt esim. mies kovasti tahtoo sitä seksiä ja nainen ei siihen kykene, niin silloin heidän kanden pitäisi miettiä sitä tilannetta keskenään, että pitäisikö tämän halukkaan miehen lähteä omille teilleen, jos ei pysty elämään kyseisen ongelman kanssa? Ihmisethän ovat aika narsistisia nykyyhteiskunnassa. On vaikea "uhrata" oman elämän laatuaikaansa mihinkään ikäviin asioihin, tai esim.toisen ihmisen ongelmiin. Nostankin hattua niille ihmisille, jotka kumppaninsa vierellä taistelevat yhteisen elämän, eli parisuhteensa puolesta. Tosi asia on vain se, ettei ongelmilta voi mikään suhde säilyä. Kyse onkin silloin omistautumisesta ja kärsivällisyydestä, eli ihmisen epäitsekkyydestä. Nämä ihmiset onnistuvat elämään läpi elämän kestävässä parisuhteessa.

Kysymys kuuluu: Onko haluttomuus sittenkään se ongelma, vai onko todellinen ongelma epävarmuudessamme ja itsekeskeisyydessämme?

0

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mietitikö nainen koskaan

        Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
        Ikävä
        121
        1798
      2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

        Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
        Maailman menoa
        179
        1301
      3. Olisi hauska tietää

        Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
        Ikävä
        64
        1158
      4. Vernu Vasunta

        On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
        Suomussalmi
        34
        1053
      5. En kelpaa sinulle

        Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
        Ikävä
        81
        977
      6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

        Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
        Ikävä
        97
        935
      7. Minun on vaan päästettävä irti

        Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
        Ikävä
        37
        880
      8. Taidat vanhempi nainen

        Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
        Ikävä
        64
        806
      9. Kertoisit jo

        Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
        Ikävä
        42
        779
      10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

        Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
        Sinkut
        156
        751
      Aihe