Voi Aurinkomatkat

LJ

Aurinkomatkat viimeisenä isona matkatoimistona lopetti sitten valmismatkat kaupunkikohteisiin. Juuri kun odotin uutta esitettä, että olisin tilannut kevätmatkan! Ymmärrän, että kielitaitoiset ihmiset varaavat mielummin itse lennot ja hotellin ja säästävät satasia, mutta ensimmäinen Lontoon matka saisi kyllä olla opastettu valmismatka, kun englanninkielentaitoni on huono. Luulisi, että tässä olisi markkinarako jollekin matkanjärjestäjälle, kai meitä on muitakin vai eikö? Eihän niitä lähtöjä tarvitisi viikottain olla, muutamakin 5-8 vrk:n matka vuodessa luulisi menevän kaupaksi.

10

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelbag

      Eikohan internetin sivuilta voi tilata halpoja lentoja myos suomen kielella, esim norwegian lentaa Lontooseen. Joten varaus onnistuu.
      riippuu mita haluaa tehda Lontoossa, ostoksia, nahtavyyksia, museoita, tietoa voi etsia helposti internetista. Hotelli kannattaa varata aivan keskustasta, josta hyvat kulkuyhteydet em. paikkoihin.

      • LJ

        Yhtään en epäile, etteikö hotellin ja lentojen tilaus onnistuisi, mutta esim. tuhkapilven kaltaisen katastrofitilanteen sattuessa kohdalle olisi olo melko avuton. Suuret lentokentät hirvittävät myös, ettei kävisi kuin elokuvassa, että jäisi vuosiksi pyörimään lentokentälle ja mistä sen oikean tiskinkin löytää kun on pois lähdön aika. Entä matkatavarat, käytäntöjä kun on erilaisia eri lentokentillä! Etelän lomakohteiden pienillä lentokentillä pikemmin pärjäisi omatoimisesti kuin isojen metropolien kentillä. Eihän opas tietysti ole kädestä pitäen taluttamassa ulkomaan kentälle Suomesta saavuttasessa, mutta lähtötilanteessa voisi neuvot olla tarpeen.


    • vanhmepi henkilö

      Hei,
      ymmärrän hyvin huolesi. Itse olen kielitaitoinen ja matkustellut paljon. Silti en "uskalla"/osaa etsiä lentoja ja hotelleja erikseen. Lentokentältä pitäisi olla hyvät yhteydet hotelliin. Koska on nivelrikkoja, en esim. pääse kipuamaan ammeeseen enkä pysty liikkumaan metron portaissa vaikka tasaisella maalla liikunkin "hyvin", tosin ontuen.

      Lisäksi saattaa käydä tapaturma kuten minulle kävi keväällä Pariisissa. Kompastuin lähtöaamuna lentoasemalla betonikorokkeeseen (2cm) ja lensin päitsikkaa kasvoilleni betoniin. Seurauksena aivotärähdys, nenämurtuma ja toinen polvi oli kiristystukisiteessä nelisen viikkoa. Kovan verenvuodon vuoksi en päässyt edes lennolleni. Olin shokissa enkä olisi itse pystynyt hoitamaan asioitani. Onneksi olin Aurinkomatkojen matkalla ja opas auttoi. Ja onneksi samalla bussilla matkalla lentokentälle oli myös suomalainen lääkäri ja sairaanhoitaja. Lääkäri rauhoitteli minua ennen lentokentän ensiapuryhmän saapumista ja piteli nenääni kiinni. Varmaan tämän vuoksi nenäni on suorassa. Harmittaa, kun laitoin kiitosviestin Hesariin näille ystävällisille ihmisille, niin Hesari ei suostunut sitä julkaisemaan (oli kuulemma niin paljon pieniä viestejä toukokuussa ettei mahtunut mukaan).

      Nyt olen lähdössä Lontooseen parin viikon päästä TjäreborgFlexiltä ostamani matkalle. Matkalle tulee enemmän hintaa kuin jos itse hankkisi erikseen lennot ja hotellin, mutta on jotenkin "helpompi". Heathrown kentältä taas pääsee helposti Paddingtonin asemalle, josta hotelliini on vain 10 min. matka kävellen. Tein saman reissun vuosi sitten ja olin tyytyväinen.

      Toivotan onnea sinulle matkanjärjestelyissäsi!

      • LJ

        Olipa todella ikävä tapaus sinulla "vanhempi henkilö" Pariisin matkalla. Onneksi oli apu lähellä! Kerroit vuosi sitten tehneesi Lontoon matkan. Oliko lentokentällä selkeä viitoitus, jos esim. Heathrow express´illä menisi Paddingtoniin? Sillä kai pääsisi nopeimmin ja helpoimmin joskaan ei halvimmin. Mekin olimme kerran Aurinkomatkojen matkalla Pariisissa puolison kanssa ja paluumatkalla lentokentälle oli sellaiset liikenneruuhkat, että varmaan ei olisi omatoimisesti osattu varata kylliksi aikaa matkaan.


      • vanhempi henkilö
        LJ kirjoitti:

        Olipa todella ikävä tapaus sinulla "vanhempi henkilö" Pariisin matkalla. Onneksi oli apu lähellä! Kerroit vuosi sitten tehneesi Lontoon matkan. Oliko lentokentällä selkeä viitoitus, jos esim. Heathrow express´illä menisi Paddingtoniin? Sillä kai pääsisi nopeimmin ja helpoimmin joskaan ei halvimmin. Mekin olimme kerran Aurinkomatkojen matkalla Pariisissa puolison kanssa ja paluumatkalla lentokentälle oli sellaiset liikenneruuhkat, että varmaan ei olisi omatoimisesti osattu varata kylliksi aikaa matkaan.

        Hei LJ
        Kun saat muodollisuudet hoidettua, niin seuraat vain Trains-kylttiä koko ajan (junat lähtevät lentokentän alta). Jossain vaiheessa mennään hissillä 1 krs alaspäin. Ennen laituria on lippuluukku josta voit virkailijalta ostaa lipun, itse ostan aina meno-paluulipun. En käytä H.Expressiä koska se on paljon kalliimpi. Menen sen sijaan Heathrow Connect -junalla, joka yhteen suuntaan maksoi viime vuonna 7.50 £. Connect lähtee puolen tunnin välein ja matka kestää noin 30 min. Molemmat junat lähtevät samalta laiturilta. Siellä on aina asemavirkailija jolta voi kysyä. Sanot vain H.Connect ja näytät kelloa niin hän kertoo mistä ja milloin. Ovat todella ystävällisiä. Junan etuosassa sitten lukee kumpi juna on kyseessä. Virkailija kertoi viimeksi, että yleensä vain "liikematkalaiset" käyttävät kalliimpaa junaa koska firma maksaa.

        Paddingtonin asemalla voit taas kysyä virkailijalta samoin mistä laiturilta juna lähtee takaisin kentälle. Siellä on kyllä selvät opastaulut joista näkee laiturit ja ajat.

        Itse ostan nykyisin kaupungilla liikkumiseen vain Oysterin 7 pv Bus pass'in koska on halvempi kuin 7 pv metrolippu ja samalla näkee kaupunkia ja pystyy paremmin hahmottamaan koko kaupungin. Lipun ostin muistaakseni Paddingtonin aseman alakerran metroluukun virkailijalta.

        Vaikkei olisi kielitaitoa niin We Will Rock You -musikaalin voi käydä katsomassa. Laulavat ihania Queenin kappaleita. Ehkä myös Mamma Mia voisi sopia tosin sitä en ole vielä itse nähnyt.


      • LJ
        vanhempi henkilö kirjoitti:

        Hei LJ
        Kun saat muodollisuudet hoidettua, niin seuraat vain Trains-kylttiä koko ajan (junat lähtevät lentokentän alta). Jossain vaiheessa mennään hissillä 1 krs alaspäin. Ennen laituria on lippuluukku josta voit virkailijalta ostaa lipun, itse ostan aina meno-paluulipun. En käytä H.Expressiä koska se on paljon kalliimpi. Menen sen sijaan Heathrow Connect -junalla, joka yhteen suuntaan maksoi viime vuonna 7.50 £. Connect lähtee puolen tunnin välein ja matka kestää noin 30 min. Molemmat junat lähtevät samalta laiturilta. Siellä on aina asemavirkailija jolta voi kysyä. Sanot vain H.Connect ja näytät kelloa niin hän kertoo mistä ja milloin. Ovat todella ystävällisiä. Junan etuosassa sitten lukee kumpi juna on kyseessä. Virkailija kertoi viimeksi, että yleensä vain "liikematkalaiset" käyttävät kalliimpaa junaa koska firma maksaa.

        Paddingtonin asemalla voit taas kysyä virkailijalta samoin mistä laiturilta juna lähtee takaisin kentälle. Siellä on kyllä selvät opastaulut joista näkee laiturit ja ajat.

        Itse ostan nykyisin kaupungilla liikkumiseen vain Oysterin 7 pv Bus pass'in koska on halvempi kuin 7 pv metrolippu ja samalla näkee kaupunkia ja pystyy paremmin hahmottamaan koko kaupungin. Lipun ostin muistaakseni Paddingtonin aseman alakerran metroluukun virkailijalta.

        Vaikkei olisi kielitaitoa niin We Will Rock You -musikaalin voi käydä katsomassa. Laulavat ihania Queenin kappaleita. Ehkä myös Mamma Mia voisi sopia tosin sitä en ole vielä itse nähnyt.

        Kiitos hyvistä ja rohkaisevista neuvoista "vanhempi henkilö". Tuota expressiä olin kaavaillut sen takia, kun se ei pysähtele välillä niin mahdollisuus joutua hukkaan on pienempi, vaikka sitteen kalliimmaksi tuleekin. Paddingtonin hotelleja olen katsellut. Ja Mamma Mia on tosiaan ollut haaveissa, puolisolla Ronnie Scottin jazz-klubi.


    • Hei!20

      Paddigton on hyvä vaihtoehto hotellin sijainnille sellaiselle, joka lentää Heathrowlle ja jaksaa hieman kävellä. Lontoossa tulee aina ottaa huomioon, että metro voi olla lakossa ;)

    • google peliin!

      No mutta tekeehän nyt muutkin valmissettejä - Lontooseenkin. mm Tjären flex-kaupunkilomat - ihan oppaan kera, Kaleva Travelin kautta saa samaten ja varmaan moni muukin - kannattaa vähän googlettaa. Ja jos ostaa lennot hotellin samalta toimittajalta (kuten Area, johon nämä Aurinkomatkojen kaupungitkin ympättiin), niin se katsotaan valmismatkaksi ja esim tuhkapilvien tms vuoksi matkanjärjestäjän vastuulla on järkätä matkailijat takaisin kotomaahan. No problem!

      • LJ

        Näköjään valmismatkaksi katsotaan myös nuo omatoimiset kaupunkilomat. Tjären flex-kuvauksessa kerrotaan, että hotellikuljetuksen (kansainvälisen) voi tilata heidän kauttansa sekä paikalliselta agentilta tai konsernin edustajalta voi saada opastusta, mutta tämä kaikkihan tapahtuu englanninkielellä. That´s the problem. Eli sellaista vanhankaltaista, sanotaanko seuramatkaa, kaipailin tueksi meille huonon kielitaidon omaaville tai vähemmän seikkailunhaluisille - sen verran on seikkailunhalua, että aina jonnekin pitäisi päästä... Tietysti voisi palkata tulkin...


    • Lontooseen

      Hei! Varasimme Lontoon omatoimimatkan netistä (lennot hotelliyöpymiset)joululomalle -10 Travellinkin kautta. Lennot peruttiin lumimyräkän takia. Olimme suunnitelleet innolla matkaa ja olimme todella pettyneitä, no luonnon ilmiöillehän ei mitään voi. Kyseessä oli 4pv:n reissu. Epäilimme, että emme saisi rahoja takaisin, mutta saimme ja sanoivat vielä että tottakai saatte rahat takaisin. Oli helpotus ikävässä tilanteessa. Travellink on hyvä ja luotettava, nyt on uusi matka keväälle varattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe