Fotofinlandia 2011 -kilpailun finalistit on valittu.
Palkinnosta kilpailevat valokuvaajat Kai Fagerström, Hannes Heikura, Sami Karjalainen, Juhani Kosonen, Kati Leinonen, Nelli Palomäki, Pekka Potka, Markku Saiha, Maija Tammi ja Markku Varesvuo.
Kaikkiaan kilpailuun osallistui 33 kuvakokonaisuutta, joista finalistit valittiin. Voittajan valitsee elokuvaohjaaja Dome Karukoski 30. marraskuuta Sanomatalon Mediatorilla, jossa finaaliin päässeet työt ovat esillä 22. 11.–4. 12.
Yleisöllä on mahdollisuus tutustua kilpailutöihin ja äänestää suosikkiaan osoitteessa www.fotofinlandia.fi.
Fotofinlandia
17
211
Vastaukset
- Pro Jeppe
onpa korkealuokkainen kisa tänä vuona.
kuvat ovat todella hyviä.
Melkein sama kuka sen voittaa, eikä harmita yhtään.
Kaunista, että luontovalokuvilla on noin suuri paino kisassa. - tryryu5t3543554w
Suurinpiirtein ammattilaisia kun osallistujat ovat, eikö silloin tasonkin pidä olla sen mukainen?
- ammattilaisia?
—eipä tuossa ole kuin Heikura jonka kuvia suostuisin ripustamaan kotini seinälle. Esim ”dark zone” (onpa typeriä nimiä noilla kuvilla).
Tuleeko kuvan hyvyys kuvaajan ”ammattilaisuudesta”?
—minusta kuvan hyvyys ei tule kamerasta tai kuvaajasta vaan siitä mitä katsojan aivot pystyvät kuvasta ”muodostamaan” - Joopati joo
Kosonen, Saiha ja Karjalainen. Muitten töitä ei viitsinyt kauaa katsella.
- !!!
Mitä toi Saiha tuolla tekee ?
- Saihalla on
tämän kisan tunnelmallisimmat ja aidoimmat kuvat. Sellaiset, joita on miellyttävä ja 'helppo' katsella.
- EilatI
Parin viimeisen kisan taso on huimasti noussu ja esillä on kuvia joita porukka ymmärtää paremmin.
- Päälimmäisenä
jäi mieleen pahasti överiksi mennyt Photoshopin käyttö lähes kaikilla kuvaajilla.
Onko todella niin, että tuollakaan tasolla ei luoteta omaan tekemiseen, vaan yritetään vääntää softalla kuva näyttävän näköiseksi. Jolloin lopputulos on jotakuinkin luonnoton. En väitä että harrastelija pääsisi lähellekään heidän tasoaan (ei ilman kuvankäsittelyä, tai sen kanssa), mutta nyt tunnelma oli korvattu kliinisellä virheettömyydellä..- LexNaturalis
"Onko todella niin, että tuollakaan tasolla ei luoteta omaan tekemiseen, vaan yritetään vääntää softalla kuva näyttävän näköiseksi. Jolloin lopputulos on jotakuinkin luonnoton. "
se on kato se ku kaveri fuskaa, ni itsekki pakko fuskaa....
luonnonlaki - Juna meni jo
Tervetuloa 2000 luvulle.
- ukkokoo
Ei oo noi Saihan kuvat mistään kotoisin, tavanomaisia ja tässä kisassa haetaan jotakin ekstaraa.
- Kuka kumman
exstara niissä kuvissa sitten pitäsi olla? Ukko Nooako?
- Joku myy
xstara niissä kuvissa sitten pitäsi olla? Ukko Nooako? "
Euroviisut on erikseen :) - AXZ<X<
Stara voitti....jes
- No niin, nyt sitten
on tämäkin 'valokuvakilpailu' häpäissyt itsensä. Täydellisesti.
- Ellun Kanat
"on tämäkin 'valokuvakilpailu' häpäissyt itsensä. Täydellisesti."
no jaa.
jos katsoo niitä E. Brotheruksen tekeleitä, niin ei voi sanoa että häpäisy olisi ihan uusi keksintö.
- Toyho
Paras voitti, jep
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673