Fotofinlandia

kuvamasina

Fotofinlandia 2011 -kilpailun finalistit on valittu.

Palkinnosta kilpailevat valokuvaajat Kai Fagerström, Hannes Heikura, Sami Karjalainen, Juhani Kosonen, Kati Leinonen, Nelli Palomäki, Pekka Potka, Markku Saiha, Maija Tammi ja Markku Varesvuo.

Kaikkiaan kilpailuun osallistui 33 kuvakokonaisuutta, joista finalistit valittiin. Voittajan valitsee elokuvaohjaaja Dome Karukoski 30. marraskuuta Sanomatalon Mediatorilla, jossa finaaliin päässeet työt ovat esillä 22. 11.–4. 12.

Yleisöllä on mahdollisuus tutustua kilpailutöihin ja äänestää suosikkiaan osoitteessa www.fotofinlandia.fi.

17

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pro Jeppe

      onpa korkealuokkainen kisa tänä vuona.
      kuvat ovat todella hyviä.
      Melkein sama kuka sen voittaa, eikä harmita yhtään.
      Kaunista, että luontovalokuvilla on noin suuri paino kisassa.

    • tryryu5t3543554w

      Suurinpiirtein ammattilaisia kun osallistujat ovat, eikö silloin tasonkin pidä olla sen mukainen?

    • ammattilaisia?

      —eipä tuossa ole kuin Heikura jonka kuvia suostuisin ripustamaan kotini seinälle. Esim ”dark zone” (onpa typeriä nimiä noilla kuvilla).

      Tuleeko kuvan hyvyys kuvaajan ”ammattilaisuudesta”?
      —minusta kuvan hyvyys ei tule kamerasta tai kuvaajasta vaan siitä mitä katsojan aivot pystyvät kuvasta ”muodostamaan”

    • Joopati joo

      Kosonen, Saiha ja Karjalainen. Muitten töitä ei viitsinyt kauaa katsella.

    • !!!

      Mitä toi Saiha tuolla tekee ?

      • Saihalla on

        tämän kisan tunnelmallisimmat ja aidoimmat kuvat. Sellaiset, joita on miellyttävä ja 'helppo' katsella.


    • EilatI

      Parin viimeisen kisan taso on huimasti noussu ja esillä on kuvia joita porukka ymmärtää paremmin.

    • Päälimmäisenä

      jäi mieleen pahasti överiksi mennyt Photoshopin käyttö lähes kaikilla kuvaajilla.
      Onko todella niin, että tuollakaan tasolla ei luoteta omaan tekemiseen, vaan yritetään vääntää softalla kuva näyttävän näköiseksi. Jolloin lopputulos on jotakuinkin luonnoton. En väitä että harrastelija pääsisi lähellekään heidän tasoaan (ei ilman kuvankäsittelyä, tai sen kanssa), mutta nyt tunnelma oli korvattu kliinisellä virheettömyydellä..

      • LexNaturalis

        "Onko todella niin, että tuollakaan tasolla ei luoteta omaan tekemiseen, vaan yritetään vääntää softalla kuva näyttävän näköiseksi. Jolloin lopputulos on jotakuinkin luonnoton. "

        se on kato se ku kaveri fuskaa, ni itsekki pakko fuskaa....
        luonnonlaki


      • Juna meni jo

        Tervetuloa 2000 luvulle.


    • ukkokoo

      Ei oo noi Saihan kuvat mistään kotoisin, tavanomaisia ja tässä kisassa haetaan jotakin ekstaraa.

      • Kuka kumman

        exstara niissä kuvissa sitten pitäsi olla? Ukko Nooako?


    • Joku myy

      xstara niissä kuvissa sitten pitäsi olla? Ukko Nooako? "

      Euroviisut on erikseen :)

    • AXZ<X<

      Stara voitti....jes

    • No niin, nyt sitten

      on tämäkin 'valokuvakilpailu' häpäissyt itsensä. Täydellisesti.

      • Ellun Kanat

        "on tämäkin 'valokuvakilpailu' häpäissyt itsensä. Täydellisesti."

        no jaa.
        jos katsoo niitä E. Brotheruksen tekeleitä, niin ei voi sanoa että häpäisy olisi ihan uusi keksintö.


    • Toyho

      Paras voitti, jep

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe