Copyright merkinnät kuviin

Ei onnistu

Olen jo pitkään yrittänyt löytää jotain ohjelmaa, jolla saisi jotenkin kätevästi luotua copyright merkin ja sitten liitettyä sen moneen kuvaan yksi kerrallaan, kun se on ihan toivottoman hidasta photoshopilla jokaiseen liittää se yksitellen. Mulla on iis photoshoppi, että jos sillä jotenkin saa laitettua moneen kerrallaan niin sekin ois kiva tietää =)

11

3269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JB

      Eihän © merkinnällä ole mitään merkitystä Suomessa!
      Leikitkö amerikkalaista tai tuleeko siitä ihan kiva ammattilaisen olo vai miksi sellaisia kuviisi haluat?

      Jos haluat kertoa kuka on kuvaaja niin paljon tyylikkäämpää on signeerata kuva esim·
      ”Ei Onnistu –11”

      • @

        Helpointa on kopioida at-merkki jostakin muualta ja liittää se editointiohjelman tekstin sekaan: @ 2011 Kalle Kuvaaja. Toiseksi voit selvittää mikä on at-merkin ascii-koodi ja kirjoita se merkkijono editoriin. Ne ohjelmat on Windows tai Mac-yhteensopivia.

        Kyllä at-merkillä on merkitystä Suomessa. Se väheentää kuviesi väärinkäyttöä. Kuvat kannatta julkaista netissä mahdollisimman pienikokoisina muutenkin ja tietysti varustaa tekijänoikeusmerkinnällä tai pelkällä signeerauksella. Itse liitän nykyisin Lightroomilla kaikkiin kuviini tekijänoikeus-merkinnän, jotka siirrän työnantajan koneelle. Eivät sitten julkaise niitä vastaisuudessa verkkosivuillaan ilman korvausta - tai joutuvat töhrimään/croppaamaan kuvat.


      • @@
        @ kirjoitti:

        Helpointa on kopioida at-merkki jostakin muualta ja liittää se editointiohjelman tekstin sekaan: @ 2011 Kalle Kuvaaja. Toiseksi voit selvittää mikä on at-merkin ascii-koodi ja kirjoita se merkkijono editoriin. Ne ohjelmat on Windows tai Mac-yhteensopivia.

        Kyllä at-merkillä on merkitystä Suomessa. Se väheentää kuviesi väärinkäyttöä. Kuvat kannatta julkaista netissä mahdollisimman pienikokoisina muutenkin ja tietysti varustaa tekijänoikeusmerkinnällä tai pelkällä signeerauksella. Itse liitän nykyisin Lightroomilla kaikkiin kuviini tekijänoikeus-merkinnän, jotka siirrän työnantajan koneelle. Eivät sitten julkaise niitä vastaisuudessa verkkosivuillaan ilman korvausta - tai joutuvat töhrimään/croppaamaan kuvat.

        Tai siis kaikista helpopimmin at löytyy näppäisitöltä.


    • kopuritti

      Osta Lightroom, sen exif tietoihin voit laittaa kaikki tarvittavat tiedot, kuvasta ei näy, mutta tiedostoissa kyllä

      Siinä sitä kopurittiä on riittävästi.

    • Action?

      Miten voi olla toivottoman hidasta klikata hiirellä PhS:n ”Action” -©?

    • PSPX3

      Minkä hyvänsä kuin vesileiman saa ainakin PSPX3:lla tehtyä suoraan kuvaan ja nopeasti kunhan on ensin tuhertanut sopivan kuvapohjan siitä. Mm koko ja läpinäkyvyys löytyy suoraan liukusäätimistä.

    • k/1L%r>s

      Convert on nopea tekstipohjainen ohjelma, jolla voi tehdä kerralla vesileiman vaikka kaikkiin koneella oleviin kuviin.

    • kauppis

      itse käytän EXIFER ohjelmaa - mutta JOSKUS exif-tiedot 'katoaa' kun tallettaa samannimisenä vanhan päälle !!! :-))

    • Photoshopilla voi tehdä myös copyright merkin/ oman leiman. Ja väärin niitä ei tarvi joka kuvaan tehdä erikseen. Vaan kun kerran tekee actionsin niin sitä voi käyttää vaikka kokonaisiin kansioihin sadoille kuville.

      Eli et tarvitse muuta kuin photoshopin.

    • atn(c)

      mitä jos tekisitkin tuollaisen ”(c) nn” -merkin. Se kertoisa samalla jotakin myös kuvaajasta itsestään.

    • Ei onnistu

      sfinski80, osaisitko kertoa, miten pystyn tekmään tollaisen actionsin?
      Ja kiitos kaikille vastauksista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe