Olen jo pitkään yrittänyt löytää jotain ohjelmaa, jolla saisi jotenkin kätevästi luotua copyright merkin ja sitten liitettyä sen moneen kuvaan yksi kerrallaan, kun se on ihan toivottoman hidasta photoshopilla jokaiseen liittää se yksitellen. Mulla on iis photoshoppi, että jos sillä jotenkin saa laitettua moneen kerrallaan niin sekin ois kiva tietää =)
Copyright merkinnät kuviin
11
3032
Vastaukset
- JB
Eihän © merkinnällä ole mitään merkitystä Suomessa!
Leikitkö amerikkalaista tai tuleeko siitä ihan kiva ammattilaisen olo vai miksi sellaisia kuviisi haluat?
Jos haluat kertoa kuka on kuvaaja niin paljon tyylikkäämpää on signeerata kuva esim·
”Ei Onnistu –11”- @
Helpointa on kopioida at-merkki jostakin muualta ja liittää se editointiohjelman tekstin sekaan: @ 2011 Kalle Kuvaaja. Toiseksi voit selvittää mikä on at-merkin ascii-koodi ja kirjoita se merkkijono editoriin. Ne ohjelmat on Windows tai Mac-yhteensopivia.
Kyllä at-merkillä on merkitystä Suomessa. Se väheentää kuviesi väärinkäyttöä. Kuvat kannatta julkaista netissä mahdollisimman pienikokoisina muutenkin ja tietysti varustaa tekijänoikeusmerkinnällä tai pelkällä signeerauksella. Itse liitän nykyisin Lightroomilla kaikkiin kuviini tekijänoikeus-merkinnän, jotka siirrän työnantajan koneelle. Eivät sitten julkaise niitä vastaisuudessa verkkosivuillaan ilman korvausta - tai joutuvat töhrimään/croppaamaan kuvat. - @@
@ kirjoitti:
Helpointa on kopioida at-merkki jostakin muualta ja liittää se editointiohjelman tekstin sekaan: @ 2011 Kalle Kuvaaja. Toiseksi voit selvittää mikä on at-merkin ascii-koodi ja kirjoita se merkkijono editoriin. Ne ohjelmat on Windows tai Mac-yhteensopivia.
Kyllä at-merkillä on merkitystä Suomessa. Se väheentää kuviesi väärinkäyttöä. Kuvat kannatta julkaista netissä mahdollisimman pienikokoisina muutenkin ja tietysti varustaa tekijänoikeusmerkinnällä tai pelkällä signeerauksella. Itse liitän nykyisin Lightroomilla kaikkiin kuviini tekijänoikeus-merkinnän, jotka siirrän työnantajan koneelle. Eivät sitten julkaise niitä vastaisuudessa verkkosivuillaan ilman korvausta - tai joutuvat töhrimään/croppaamaan kuvat.Tai siis kaikista helpopimmin at löytyy näppäisitöltä.
- kopuritti
Osta Lightroom, sen exif tietoihin voit laittaa kaikki tarvittavat tiedot, kuvasta ei näy, mutta tiedostoissa kyllä
Siinä sitä kopurittiä on riittävästi. - Action?
Miten voi olla toivottoman hidasta klikata hiirellä PhS:n ”Action” -©?
- PSPX3
Minkä hyvänsä kuin vesileiman saa ainakin PSPX3:lla tehtyä suoraan kuvaan ja nopeasti kunhan on ensin tuhertanut sopivan kuvapohjan siitä. Mm koko ja läpinäkyvyys löytyy suoraan liukusäätimistä.
- k/1L%r>s
Convert on nopea tekstipohjainen ohjelma, jolla voi tehdä kerralla vesileiman vaikka kaikkiin koneella oleviin kuviin.
- kauppis
itse käytän EXIFER ohjelmaa - mutta JOSKUS exif-tiedot 'katoaa' kun tallettaa samannimisenä vanhan päälle !!! :-))
Photoshopilla voi tehdä myös copyright merkin/ oman leiman. Ja väärin niitä ei tarvi joka kuvaan tehdä erikseen. Vaan kun kerran tekee actionsin niin sitä voi käyttää vaikka kokonaisiin kansioihin sadoille kuville.
Eli et tarvitse muuta kuin photoshopin.- atn(c)
mitä jos tekisitkin tuollaisen ”(c) nn” -merkin. Se kertoisa samalla jotakin myös kuvaajasta itsestään.
- Ei onnistu
sfinski80, osaisitko kertoa, miten pystyn tekmään tollaisen actionsin?
Ja kiitos kaikille vastauksista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302315
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292248Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti131615Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131494Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001155
- 171097
- 93947
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19848Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks129828