Myyjä on tyhmä??

myyjätyttönen-

Olen töissä pienessä ruokakaupassa erään suurehkon kaupungin keskustassa. Kerron eräästä vakioasiakkaasta, keski-ikäinen hyvinpalkatun insinöörin tms näköinen mies.

Kyseinen mies ei ikinä puhu minulle mitään, katsoo vain vihaisesti vaikka tervehdin ystävällisesti. Jos kysyn, tarvitseeko hän kuittia, hän puistelee päätään edelleen vihaisen oloisena. Aiemmin mietin, josko hänellä on huono päivä tai hän on henkilökohtaisesti minulle vihainen, mutta tulin siihen johtopäätökseen ettei hän arvosta minua sen enempää kuin kärpäsen paskaa.

Mikä siinä on, että myyjiä pidetään automaattisesti tyhminä ja ala-arvoisina. Mielestäni mies on minua tyhmempi sillä hänellä ei ole sosiaalisia taitoja sen vertaa ettei voi edes päivää sanoa. Olen kuitenkin opiskelija ja teen myyjän työtä (luultavasti) vain jonkin aikaa että saan maksettua opintoni. Luulisi miehenkin joskus aloittaneen "paskahommista"?

Onko teille tullut paljonkin tällaisia tyyppejä vastaan? Onko analyysini ylimielisyydestä mielestänne oikea? Kiitos vastauksista!

10

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jordeks

      Itsehän et arvosta työtäsi kun kutsut sitä paskaduuniksi ja opiskelet toista alaa (valmistut esimieheksi ja pääset suoraan koulusta pomoksi), mutta noi aasit nyt on aaseja ja olis töykeitä vaikka pankinjohtajalle.

    • kaupassatöissä

      Teidän "myyjätyttösten" pitäisi ottaa huomioon, että jotkut tykkäävät ihan oikeasti olla töissä kaupassa, jopa kassalla.
      Muistan itsekin vähän tästä nuorempana kokeneeni alemmuudentunteita työni takia. Itsevarmuuden lisääntyessä iän myötä, en tosin ole kuin kolmenkymmenen, väistyivät moiset ajatukset.

      Kuinka moni noista aaseista osaisi oikeasti palvella kassalla? Miettikääpä sitä. Siinä tarvitsee osata vähän enemmän kuin heilutella niitä tavaroita läpi skannerin.

    • mietit olematonta

      Hohhoijaa. Ajattelet liikaa ja ärsytät ilmeisesti asiakasta yrittämällä mielistellä.