Myyjä on tyhmä??

myyjätyttönen-

Olen töissä pienessä ruokakaupassa erään suurehkon kaupungin keskustassa. Kerron eräästä vakioasiakkaasta, keski-ikäinen hyvinpalkatun insinöörin tms näköinen mies.

Kyseinen mies ei ikinä puhu minulle mitään, katsoo vain vihaisesti vaikka tervehdin ystävällisesti. Jos kysyn, tarvitseeko hän kuittia, hän puistelee päätään edelleen vihaisen oloisena. Aiemmin mietin, josko hänellä on huono päivä tai hän on henkilökohtaisesti minulle vihainen, mutta tulin siihen johtopäätökseen ettei hän arvosta minua sen enempää kuin kärpäsen paskaa.

Mikä siinä on, että myyjiä pidetään automaattisesti tyhminä ja ala-arvoisina. Mielestäni mies on minua tyhmempi sillä hänellä ei ole sosiaalisia taitoja sen vertaa ettei voi edes päivää sanoa. Olen kuitenkin opiskelija ja teen myyjän työtä (luultavasti) vain jonkin aikaa että saan maksettua opintoni. Luulisi miehenkin joskus aloittaneen "paskahommista"?

Onko teille tullut paljonkin tällaisia tyyppejä vastaan? Onko analyysini ylimielisyydestä mielestänne oikea? Kiitos vastauksista!

10

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jordeks

      Itsehän et arvosta työtäsi kun kutsut sitä paskaduuniksi ja opiskelet toista alaa (valmistut esimieheksi ja pääset suoraan koulusta pomoksi), mutta noi aasit nyt on aaseja ja olis töykeitä vaikka pankinjohtajalle.

    • kaupassatöissä

      Teidän "myyjätyttösten" pitäisi ottaa huomioon, että jotkut tykkäävät ihan oikeasti olla töissä kaupassa, jopa kassalla.
      Muistan itsekin vähän tästä nuorempana kokeneeni alemmuudentunteita työni takia. Itsevarmuuden lisääntyessä iän myötä, en tosin ole kuin kolmenkymmenen, väistyivät moiset ajatukset.

      Kuinka moni noista aaseista osaisi oikeasti palvella kassalla? Miettikääpä sitä. Siinä tarvitsee osata vähän enemmän kuin heilutella niitä tavaroita läpi skannerin.

    • mietit olematonta

      Hohhoijaa. Ajattelet liikaa ja ärsytät ilmeisesti asiakasta yrittämällä mielistellä.
      Pakkomielle?
      Miksi hänen sinulle pitää puhua?
      Oletko koskaan ajatellut että on olemassa ihmisiä jotka eivät puhu jonkin sairauden vuoksi? Pieleen menneen kurkkuleikkauksen vuoksi voi olla jälkitautina vaikka äänihuulihalvaus, joka rajoittaa tuota sinun kaipaamaasi smalltalkia.

      Hän on todennäköisesti kuitenkin tyytyväinen kaupan valikoimiin ja palveluun koska siellä käy.

      Hei, se vaan on työtä, älä jää ajattelemaan turhaa, senkun mimmi siinä vaan vetelet viivaa.
      Ryhdistäydy.

    • myyjätyttönen-

      Nyt taidettu ymmärtää väärin mun kanta tähän työhön, sillä kyllä tykkään työstäni ja olen ystävällinen asiakkaille ja asiakkaat minulle lukuunottamatta tätä miestä. Muutaman vuoden ajaksi tämä onkin varmaan ihan mukava työ, kunnes valmistun.

      Tarkoitin kertoessani että olen opiskelija sitä, että en ole "vain tyhmä kouluja käymätön myyjä" kuten tämä mies ilmeisesti ajattelee..

    • lisää faktaa111

      Sou.
      Kerro sille sitten että olet vain väliaikaisesti kassalla :D :D ja röyhistä sitä rintaasi vähäsen.
      Kerro ihmeessä mihin ammattiin opiskelet!

    • Kaupan täti

      Olen itse päätynyt siihen ajatukseen, että ennen vanhaan kun joku meni töihin kaupan kassalle, hän myös jäi sille tielleen. Opiskelijathan otti ennen vanhaan opintolainaa, eikä tarvinnut käydä edes töissä sen vuoksi, että pärjäsi taloudellisesti. Näin ollen silloin 20-40 vuotta sitten myyjäksi päätyneet olivat "tulevassa ammatissaan" ja tämä kassarooli katsotaan vastaavan henkilön senhetkisiä ja potentiaalisia älynlahjoa (joskin kassatyössä ei voi paljon älyään väläytellä). Ja silloin myös myyjän työ oli monissa paikoissa pelkkää kassalla istumista, toisin kuin joissain ruokakaupoissa nykyään pitää osata tavallisen myyjänkin vaikka mitä, ei voi todellakaan istuskella kassalla heiluttelemassa jalkoja.

      Tämä on siis se ajatus, mihin olen itse päätynyt näistä asenteellisista vanhemmista asiakkaista. Toisaalta monet nuoremmatkin ovat yksinkertaisesti tietämättömiä palveluammateista, on myös nuorempia asiakkaita, joiden mielestä ei maksa vaivaa tervehtiä kaupan kassaa.

    • viivakoodi xxx

      Kyllä kassanhenkilöstä näkee onko pään sisällä jotain elämää vai kumiseeko pelkkä tyhjyys.
      Asiakkaalla voi olla murheita, oikeita, muutakin kuin kassojen vainoharhainen ajatus että heitä pidetään aliarvoisina henkilöinä.
      Voipi olla pelkkä vahinko että jääpi tervehtimättä, itse tervehdin, mutta jos kassalla on nyreä pimu niin annan olla, ei sen enempää.
      Olen ollut kassalla, ei tullut kertaakaan olo että olisin alempi kuin muut.

    • Möwököwwi

      Mitäpä jos tämä kuvailemasi insinöörimies on muutenkin luonteeltaan sellainen "mörökölli" eikä välitä hymyillä ja höpötellä muillekaan ihmisille? Sellaisia ihmisiä kun on :) Sinä et näköjään arvosta omaa työtäsi, kun ajattelet moista.

    • miten se menee..

      :D :D aloittaja taitaa olla ihastunut ja katkeraan valittaa kun ei saa vastakaikua.

    • Usko vanhempaasi

      On todella huolestuttavaa että yksi asiakas vaikuttaa työntekijään tällä tavalla. Päivän mittaan käy monta ihmistä jotka eivät tervehdi tai välttämättä kuule kun tervehditään, mutta ei se nyt maailmanloppu ole.
      Olen rankkana päivänä ihan tyytyväinen jopa tällaisiin ihmisiin jotka eivät tekopirteästi tervehdi jonka seurauksena on iloinen rupattelu johon tietenkin on kohteliaasti reagoitava. Tuppisuitakin onneksi on. Jos jokaiselle täytyisi hymyillä kuin naantalin aurinko ja rupatella small talkia niin kuuppahan siitä sekoaisi kahdeksan tunnin päivän aikana.

      Entä jos tämä mies ei ajattele sinua sen enempää? Luultavasti hän ei edes suo sinulle ajatuksen ajatusta kun saa ostoksensa maksettua, ja luultavasti naamasi on jo unohdettu kun hän pakkaa tavaroitansa. Mitä sitten? Kun kyseessä ei ole isäsi tai muu läheinen ihminen, niin on aivan sama mitä hän sinusta tai työstäsi miettii!

      On tietenkin ihmisiä joilla on komleksi siitä että kaikkien ihmisten olisi pidettävä heistä. Maailma romahtaa siinä kohtaa kun huomaakin että itsestä riippumattomista syistä hänestä ei sitten pidetäkään... Tämän kompleksin taitaa parantaa vain ikä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe