Hovinsaaren vanha teurastamo

karppi-muu

Tietäisikö joku juttuja tuosta Hovinsaaren vanhasta teurastamosta? Milloin lopettanut toimintansa? Poltettiinko siellä teurasjätteitä kun on se savupiippukin?

21

1870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • humppu tite

hovaril on kaikkee jänskää. mut makkaratehdas purettu.

• Dogu.

Eikös Hovaril ollu tää Tikkitakki juoppo.

• rock and kotka

sanoisinko vuoden 1980 olevan melko lähellä toiminnan loppumisesta. myöhemmin siellä toimi kelmun (= kotkan elävänmusiikin yhdistys) treenitiloja. Sitä en tiedä mitä siellä nykyisin on.

• Anonyymi

Nykyää on comppeli oy ab

• oi niitä aikoja!

Tämä nyt jäljellä oleva teurastamo on rakennettu muistaakseni sodan jälkeen?
      Siinä oli aikaisemminkin teurastamo "lahtihuone"! Se oli rannenmalla ko. nyt!
      Rannassa oli luiska vesilentokoneiden ylösnostopaikka ja laituri. Siitä nimitys "lentosatama". Muistan kyllä (hämärästi) kun siinä kävi jo ennen sotia vesitasoja. Lentäjänä taisi olla joku kotkalais-syntyinen lentäjä? Lentivät siitä mm. Suursaareen!
      Aloitin koulun v1940- syksyllä. Joten muistikuvani ovat, sellaisia niin kuin ne sen ikäisellä voi olla!
      Taitaa näitä muistavia kertovia olla enää vähän jäljellä? "Pojat ovat siirtyneet jo Parikalle"?

• igor von

Ja meidän mummolle ei kelvannut muu kun Wahlroosin käyrä. Mummo olikin tsaarinvallan pietarilaisia. Kyllä harmittaa että minussakin on ryssänverta.

• Ajan tasalla
        igor von kirjoitti:

Ja meidän mummolle ei kelvannut muu kun Wahlroosin käyrä. Mummo olikin tsaarinvallan pietarilaisia. Kyllä harmittaa että minussakin on ryssänverta.

Ties hyvän päälle.

• Osittain Venäläinen
        Ajan tasalla kirjoitti:

Ties hyvän päälle.

Et tajua, sehän on jaloa verta ja kannattaisi olla ylpeä siitä. Minussakin on, mutta ei tsaarin suunnalta, mutta silti on hienoa kun on jalon Venäläisen verta kuitenkin. Kun kerron siitä Venäläisille, olen heti veli ja sukulainen heille. Ei ollenkaan hävettävä asia, päinvastoin.

• Rotuoppia punikeille
        Osittain Venäläinen kirjoitti:

Et tajua, sehän on jaloa verta ja kannattaisi olla ylpeä siitä. Minussakin on, mutta ei tsaarin suunnalta, mutta silti on hienoa kun on jalon Venäläisen verta kuitenkin. Kun kerron siitä Venäläisille, olen heti veli ja sukulainen heille. Ei ollenkaan hävettävä asia, päinvastoin.

No eipä se ole sen jalompaa kun mikään muukaan syntyperä et turha siitä on ylpeä olla.. Hassua miten vähäpätöisistä asioista sitä voi ihminen ylpeillä. Slaavijuuret on kyllä tähänastisista huippu!

• arjalainen?
        Rotuoppia punikeille kirjoitti:

No eipä se ole sen jalompaa kun mikään muukaan syntyperä et turha siitä on ylpeä olla.. Hassua miten vähäpätöisistä asioista sitä voi ihminen ylpeillä. Slaavijuuret on kyllä tähänastisista huippu!

Hassua, miten pinestä "Rotuoppia punikeille", voi vetää herneen nenäänsä?

• Rotuoppia punikeille
        arjalainen? kirjoitti:

Hassua, miten pinestä "Rotuoppia punikeille", voi vetää herneen nenäänsä?

Ihan ugri vaan enkä usko etnisten eriäväisyyksien antavan aihetta alemmuuden-, tai ylemmyydentuntoon..

• kyllä Aatu osasi!
        Rotuoppia punikeille kirjoitti:

Ihan ugri vaan enkä usko etnisten eriäväisyyksien antavan aihetta alemmuuden-, tai ylemmyydentuntoon..

Olen sitä ikäluokkaa jolle opetettiin "Aatusedän" opit! Muut ei olleet mitään, kun Arjalaiset? Suomalaisetkin olisivat olleet vain pomon arvoisia, ei johtavassa asemassa olevia! Muut olisivat päätyneet muuten hyödyntämään yhteiskuntaan, vaikka lannoitteeksi tai "lahtihuoneen" kautta säilykkeeksi! Konstit olivat moninaiset?
        Eihän tätä pitänyt kirjoittaa, mutta kun oli puhetta tuosta "lahtihuoneesta"!

• Anonyymi
        igor von kirjoitti:

Olen kuullut että mummollesi kelpasi käyrä kuin käyrä. Värillä, muodolla ja koolla ei ollut mitään väliä.

• suurmiehiä

Niin Esa Pulliainenkin taitaa olla venäläistä juurta. Hän sentään elävä legenda, ja suuri suomalainen, ja suuri isänmaallinen.
      * rautalankamusiikki on isänmaallista* kommentoi aikanaan kun kysyttiin suomenlippua kitarassa että lavan takaseinällä.

• max52

Vein koiran lopetettavaksi sinne 1978, eli ainakin silloin toimi vielä.

• nytvituttaataas

Hyi helvetti!! Nimenomaan 1978 ostin sieltä aladoobia, eli maalaishyytelöä. Olikohan sinun koira sekoitettu siihen?

• monet on mutkat!

"Tessu" ressuha se siinä! Vai meni se multiin vasta sinun mahasi kautta! Saavutti matkanpäänsä noin monen mutkan kautta!

• Mummoni mun

No kyllä on mun mummokin sinne joskus 60-70-luvulla vienyt koiran lopetettavaksi. Ihan yleistä oli silloin.

• matla multiin!

Ilmankoa siellä maalaisaladoobia riittíkin? Kiitti "Penien", "Tessuje" ja ym. ressujen!

• Musti.

"Mustitko" multiin , vai mahaanko?

• Anonyymi

Sen perää maistetaan lauloi Juice. Kuinka saa joulukinkun tappamatta sikaa?
      Teurastamon vieressä asuneena läheltä seurannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe