Mulle on iskenyt kamala pelko siitä, että voiko omiin vatsahappoihinsa tukehtua? :/ Mulla on siis refluksitauti [ollut kohta jo 4 vuotta] ja sen takia ruokatorveen nousee mahanestettä. Välillä nousee aika pahasti öisinkin. Pelottaa, että jos sitä nousee joskus niin paljon ettei saa nielaistua eikä yskittyä kunnolla, tai jos nielaisee hapot "väärään kurkkuun".
Onko mun pelko aiheellinen?
Asiallisia vastauksia jooko. :/
Voiko mahahappoihin tukehtua?
4
515
Vastaukset
- Ruokatorvi toope
Oletkos käynyt lääkärissä vaivasi takia?Nykyään saa hyviä lääkkeitä vatsahappoihin.Jos vaivaa ei hoideta kunnolla voi sairastua ruokatorvensyöpään.Painon pudotus,liikunta ja oikea ruokavalio myös hyväksi.
- Mhmm
Mulla siis on lääkitys [Nexium], ollut jo 4 vuotta, mutta eihän se ylösnousua estä, muuttaa mahanesteen vain vähemmän happamaksi..
- gaviskon paras apu
Siihen yölliseen liman nousuun on mulla ainakin auttanut gaviskon. Joskus se on niin sitkeää, että tosiaan tuntuisi kuin tukehtuisi mutta saan tuosta ainakin ite apua kun otan pari ryyppyä ennen nukkumista.
- refluksia 20vuotta
samat sanat, Gaviskon illalla auttaa hyvin ja tietysti iltasyömistä pitää välttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745