mitä tarkoittaa kun esim. neliöjuuri 16 ja sitten sen neliöjuuri merkin vasemmalla puolella (sen vänkyrän päällä) on jokin luku. mite se luku tekee? siis se luku on aika ylhäällä vähän niinku potenssi merkin korkeudella mutta vain toisella puolella.
eli vaik. 3neliöjuuri 16. kolmonen on siis ylhäällä eikä tavallisesti neliöjuuri meerkin edellä. vaikea ja ehkä huono selitys mutta osaako joku kertoa?
Matemaattinen merkintä??
Maaaaaath
3
797
Vastaukset
- dfsdaghrdtherthtred
kuutiojuuri
- piparjuuri
Jos siinä on kolmonen, kyseessä ei ole neliöjuuri vaan kuutiojuuri. Esimerkiksi kuutiojuuri kahdeksasta (eli "3neliöjuuri 8") on 2, koska 2*2*2=8. Eli siis neliöjuuressa tulos kerrotaan itsellään, saadaan juurrettava, mutta tässä tapauksessa se kerrotaankin itsellään kahdesti. Siinä voi olla mikä tahansa kokonaisluku kakkosesta ylöspäin, mutta yleisin on kolmonen.
- Anonyymi
thänks vastauksesta. vuosia myöhemmin pelastat henkiä, 30v uudelleenopiskelee matikkaa ja miettii et mitäs hemmettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795347
- 824321
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784263Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4903777- 1503401
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.532754- 232728
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211