Elikkäs tarkoitus olisi tässä puolen vuoden sisällä tulla sinne töihin, kun flaksi kävi niiden suhteen, niin haluaisinkin kysellä, mitä pidätte kaupungista? Ainakin näillä näkymin olen ollut tyytyväinen kaupungin tarjontaan mm. yöelämässä, yksiöiden hintatasossa, ja miehissä, hehheh..
kannattaako kajaaniin muuttaa? :)
47
1594
Vastaukset
- madame kollontai
talvella tämä on aika ankea mutta niin ne on muutkin kaupungit. tekemistä löytyy jos on itse aktiivinen, mahdollisuuksia kyllä on. kaupat on sellaista perustasoa mutta eihän tästä ole esim.ouluun paljon matkaa ja nettikauppojakin on. muutama asiallinen baarikin, riippuu vähän mitä etsii. sellainen umpimielisyys vallitsee aika ajoin ja se korostuu talvisin, mutta siitä ei kannata välittää tai ainakaan lähtä siihen mukaan, se on pitkälti omasta päästä kiinni.
rasismiakin väitetään oelvan mutta en usko että enempää kuin muissa tämän kokoisissa taajamissa. hieno homma jos olet töihin tulossa. - sano sinä
Kunta-alan asiantuntijat ovat veikkailleet kaupunkikeskuksien vähenevän Suomessa seitsemään menestyvään kaupunkikeskukseen seuraavalla vuosikymmenellä.. Pienet ja keskisuuret kaupungit katoavat Suomen kartalta. Kymmenien vuosien asuntolainaa ei ainakan kannata ottaa.
- Laajankangas
Otsikossa mainittuun kysymykseen vastaten: ei kannata muuttaa. Aivan hirveä paikka.
- Kokemus opetti
Tein sen virheen että muutin Kajaaniin ja rakensin sinne vieläpä omakotitalon. Se oli elämäni pahin virhe. Lapset joutuivat kiusatuiksi, kateus kukoisti, takanapäin suhistiin, elämistämme kytättiin. Viihtyvyys nolla.
Oli lähdettävä. Talo piti myydä alihintaan, takapajuisella ja taantuvalla paikkakunnalla ei raha liiku ja se näkyy kaikessa, ei vähiten alasajetuissa palveluissa. Sanon kokemuksesta: muuttakaa mihin tahansa muualle mutta älkää Kajaaniin älkääkä koko Kainuuseen.- Ja kaiken
lisäksi he,lvetimoisia valehtelijoita! Älä ainakaan luota siihen mitä kainuulainen sanoo, jos se sanoo hyvää huomenta, ota kylmästi se hyvää pois! Ne on niin hel,vetin kateita että nurkksilmällä kyttivät jatkuvasti. En muuttas!
- ffffggg
Ja kaiken kirjoitti:
lisäksi he,lvetimoisia valehtelijoita! Älä ainakaan luota siihen mitä kainuulainen sanoo, jos se sanoo hyvää huomenta, ota kylmästi se hyvää pois! Ne on niin hel,vetin kateita että nurkksilmällä kyttivät jatkuvasti. En muuttas!
Suurin vale, mitä kainuulaiset toistaa: "me ollaan niin hirveän ahkeria.." ne on ahkeria marjametsässä ja sen semmoisessa, mutta ei paljon muussa. En missään muualla ole tavannut sitä, että yli puoli tuntia töissä marmatetaan, miten kiire on. No paitsi yhdessä paikassa yksi tyyppi, mutta se oli Kainuusta muuttanut...Kainuulaiset kehuvat kaunista luontoa, no onhan sitä, mutta koko Suomi on täynnä Kaunista luontoa - aika vähissä on rumat alueet. Sitten he ovat sitä mieltä, että muualla heitä pidetään tolkkuina ja ahkerina..tosiasia on tuo, että epäluotettavina. Ei kuulemma voi luottaa mitä kainuulainen sanoo ja vaikka olis nimi paperissa, niin silti ei ymmärretä aina, että sopimus on sopimus.
- Pözzilö
ffffggg kirjoitti:
Suurin vale, mitä kainuulaiset toistaa: "me ollaan niin hirveän ahkeria.." ne on ahkeria marjametsässä ja sen semmoisessa, mutta ei paljon muussa. En missään muualla ole tavannut sitä, että yli puoli tuntia töissä marmatetaan, miten kiire on. No paitsi yhdessä paikassa yksi tyyppi, mutta se oli Kainuusta muuttanut...Kainuulaiset kehuvat kaunista luontoa, no onhan sitä, mutta koko Suomi on täynnä Kaunista luontoa - aika vähissä on rumat alueet. Sitten he ovat sitä mieltä, että muualla heitä pidetään tolkkuina ja ahkerina..tosiasia on tuo, että epäluotettavina. Ei kuulemma voi luottaa mitä kainuulainen sanoo ja vaikka olis nimi paperissa, niin silti ei ymmärretä aina, että sopimus on sopimus.
Onko ne siellä marjametsässäkään oikeasti ahkeria? Ehkä pelkästään kateellisia ja ahneita ettei muille jäisi? Kainuussa kuitenkin on kaunis luonto, kuten monessa muussakin paikassa Suomessa. Ja maakunnassa maakunnan tavalla tai maakunnasta pois.
Kainuu kuitenkin on suomalaiseksi maantieteellisesti suuri kokonaisuus. Ja sen opetus muulle maailmalle on savonkielen selko-oppi käytännössä, eli juuri se, että ...
- pururatakin..
Onhan siellä Balls,uimahalli,jäähalli,AC Kajaani ,prikaati,ruokapaikkoja,yökerhoja,rantapuisto,lohtaja,huuhkajanvaara,löytyy miestä ja naista,montaa eri rotua ym..ainii "luotikujakin" löytyy..joku muu vois laittaa lisää..
- mitä niistä
lohtajalta, ja huuhhkajanvaarasta löytyy? onko jotain erinomaista, vai tolloja valehtelijoita lisää?
Mikä luotikuja, kerro meen heti sinne! - timppaa21
mitä niistä kirjoitti:
lohtajalta, ja huuhhkajanvaarasta löytyy? onko jotain erinomaista, vai tolloja valehtelijoita lisää?
Mikä luotikuja, kerro meen heti sinne!Hah! Noista kahdesta ensimmäisestä löytyy monikansallisuutta. Ja tuo kuja on yö elämän mekka :)
- Jumppa huitti
Ei Kajaani ole hassumpi paikka asua, tänne pitää tulla ehkä pikkuisen hiipimällä että Kainuulainen antautuu puheisiin. Ystäviä täällä saa helposti. Yö elämää on tämänkokoiseen kaupunkiin jopa runsaasti. kaupoista löytää sellaisia vaatteita joilla kelpaa kulkea.
- en muuttais..
Parannuin masennuksesta tänä syksynä, kun muutin pois. "Mikään ei kannata, joten ei kannata yrittää ja toivottavasti ei tuollakaan mene hyvin vaikka yrittää" -asenne, tuon on 75 % ihmisistä Kajaanista. Loput onkin muualta tulleita. Ei tää nyt mikään ihmeellinen paikka tämä nykyinenkään ole, ihmiset Kajaanissa ovat ehkä jopa ystävällisempiä, mutta täällä ei marmateta joka asiasta ja koko ajan. Huomaatteko tästä viestistäni, marmattaminen tarttui, toivottavasti pääsen tuosta taudista eroon.
- ExPitkäTaneli
Pahimman laatuinen Juntti-town Suomessa. Palvelut kirkonkylätasoa. Ihmisten ajattelutapa ja käytös kuin peräkylissä. Kehitysmahdollisuudet tyssää kateuteen ja köyhyyteen. En lähtisi enää mistään hinnasta sinne kun pois pääsin.
- hohooo
Ei varmaan kannata yleistää, sehän vasta onkin junttimaista. "Kainuulaiset ovat sitä ja tätä...". Kajaanista löytyy todella mukavia ja leppoisia ihmisiä. Ja tottakai myös niitä ei niin mukavia, mutta niitä löytyy ihan joka kaupungista.
Itse muutin Kajaanista sen pienuuden takia pois. Asun nykyään Etelä-Suomessa ja kyllä sitä täälläkin puututaan toisten asioihin. Täällä jopa sanotaan päin naamaa ihan tuntemattomalle jotain jos häiritsee. Kajaanissa enemmän ehkä selän takana puhutaan eikä niinkään puututa samanlailleen tuntemattomien elämään. Mutta aikalailla samanlailleen toimitaan koko Suomessa, ei näin pienen maan kaupungeissa mitään suuria käytöseroja ihmisten välillä ole. ;) Jos nyt vertaan nykyiseen kaupunkiin, niin Kajaanissa ei olla näin avoimia. Mutta mielestäni Kajaanista löytyy kuitenkin hyväntahtoisia ja hyväsydämmisiä ihmisiä, jotka tarvii vähän "lämmittelyä" eli kavereiden hankkimiseen kannattaakin panostaa.
Kajaanista löytyy yöelämää oikeastaan vain viikonloppuisin, mutta baarit ovat hyviä ja on mukavasti joka lähtöön.
Kauppoja on ihan kivasti. Ruokapaikkoja voisi olla ehkä enemmänkin, mutta tosin kannattaako se kun ihmisiä ei ole niin paljoa?
Kajaanissa ei myöskään tunneta niin hyvin sellaista "tuokakulttuuria", että käytäisiin usein ulkona syömässä vaikka ihan vaan tuttavien kesken.
Paljon maahanmuuttajia noin pieneksi paikaksi.
Loppujen lopuksi kuitenkin hyvä kaupunki ja kaipaan sinne paljon! - RaipeP
Sait Kajaanista töitä!? Ohhoh!!
- Töihin-ei-töihin
Siis sait TÖITÄ Kajaanista!
Ja nyt mietit kannaattako töiden perään muuttaa!
Siis arvot sossun ja Kajaaniin muuton välillä, ymmärsinkö oikein?
Taidat olla ihan oikealla paikallasi siellä jossain missä lienet sängyn pohjalla josta sitten viikonlppuisin heräät baanalle bailaamaan.- ffgggg
Itse muutin Kajaanista pois, koska sain töitä muualta. Kajaanissa tein vuosia pätkätöitä enkä todellakaan maannut sängyn pohjalla, vaan hain töitä koko ajan kun siellä olin. Mut kun ei ole sukua kellekään ja töissä saa ylennyksen tai vakipaikan Kainuussa, ei ahkerin, vaan se, joka huutaa kovimpaan ääneen kuinka kiireinen on. tuloksia ei katsota. Vähän kaikenlaisia löytyy joka paikasta, mutta kulttuurin kuuluvia tapoja on. Kainuussa on yrittäjähenkisyys ja ymmärrys yrittäjyyteen kohtaan aika vähäistä. Ks. vaikka tuo ketju, kun joku ihmettelee, miksei Kajaaniin saada muuta kuin hesejä..normaali ihminen ymmärtää, että yritykset perustaa joku ihminen, kainuulaisten mielestä ne tipahtelee taivaasta. Tai sitten nämä, jotka kuvittelevat, että yrittäjän veloittama summa on suoraan verrannollinen palkkatuloon, miten kukaan voi olla niin tyhmä, ettei ymmärrä, että se ei ole tuntipalkka mitä yrittäjä veloittaa?
- Töihin-ei-töihin
ffgggg kirjoitti:
Itse muutin Kajaanista pois, koska sain töitä muualta. Kajaanissa tein vuosia pätkätöitä enkä todellakaan maannut sängyn pohjalla, vaan hain töitä koko ajan kun siellä olin. Mut kun ei ole sukua kellekään ja töissä saa ylennyksen tai vakipaikan Kainuussa, ei ahkerin, vaan se, joka huutaa kovimpaan ääneen kuinka kiireinen on. tuloksia ei katsota. Vähän kaikenlaisia löytyy joka paikasta, mutta kulttuurin kuuluvia tapoja on. Kainuussa on yrittäjähenkisyys ja ymmärrys yrittäjyyteen kohtaan aika vähäistä. Ks. vaikka tuo ketju, kun joku ihmettelee, miksei Kajaaniin saada muuta kuin hesejä..normaali ihminen ymmärtää, että yritykset perustaa joku ihminen, kainuulaisten mielestä ne tipahtelee taivaasta. Tai sitten nämä, jotka kuvittelevat, että yrittäjän veloittama summa on suoraan verrannollinen palkkatuloon, miten kukaan voi olla niin tyhmä, ettei ymmärrä, että se ei ole tuntipalkka mitä yrittäjä veloittaa?
Asiakkaan voisin kertoa enemmänkin siitä, miten kainuulaiset yrittäjät kohtelevat asiakastaan. Luulevat että kannan rahan sisälle mitään kyselemättä ja satunnaiseen tarontaan tyytyen. Ei tilata, ei nähdä mitään ylimääräistä vaivaa, myydään vain sitä mitä sattuu varastossa olemaan.
Ei käy näinä aikoina, jolloin asiakas voi ostella ihan mistä haluaa.
No meni vähän kauas aloittajan aiheesta, mutta itsehän aloit keskustelua vinoon viemään. Aloittaja kysyi kannattaako muuttaa Kajaaniin työn perässä. Hän ei tosin maininuut, onko hänellä jo ennestään työpaikka, mutta jotenkin käsitin että ei ole. - por poor pitiful me
Töihin-ei-töihin kirjoitti:
Asiakkaan voisin kertoa enemmänkin siitä, miten kainuulaiset yrittäjät kohtelevat asiakastaan. Luulevat että kannan rahan sisälle mitään kyselemättä ja satunnaiseen tarontaan tyytyen. Ei tilata, ei nähdä mitään ylimääräistä vaivaa, myydään vain sitä mitä sattuu varastossa olemaan.
Ei käy näinä aikoina, jolloin asiakas voi ostella ihan mistä haluaa.
No meni vähän kauas aloittajan aiheesta, mutta itsehän aloit keskustelua vinoon viemään. Aloittaja kysyi kannattaako muuttaa Kajaaniin työn perässä. Hän ei tosin maininuut, onko hänellä jo ennestään työpaikka, mutta jotenkin käsitin että ei ole.Yrittäminen on paljon muutakin kuin loppukuluttajalle tavaran myymistä,sellaista mitä et suoraan itse maksa, mutta näet päivittäisessä käytössä. Kuinka paljon olet antanut palautetta ja toiveita? Kainuussa kun on tapana, että maristaan keskustelupalstoilla ja selän takana, mutta ei vahingossakaan sanota sille, jota asia oikeasti koskee. Minä olen kuluttajana esittänyt toiveitani ja joskus on jopa kainuussa toteutettu, kerran jopa samantien. "En ole tullut ajatelleeksi, mutta hyvä idea" -palautetta olen saanut.
- pois muuttanut
elä vaan erehdy kajaaniin muuttaa, paikka täynnä mamuja ja narkkareita, täyspaska koko kainuu
- fdgsdgfdg
Miten olet ottanut selvää Kajaanin miestarjonnasta, jos vasta nyt sinne muuttoa harkitset?
Minäkin olen muuttamassa Kajaaniin. Arveluttaa, kun vaikuttaa olevan ainakin joitakin äänekkäitä oman pesän likaajia. Mikä heidän tarkoutuksensa on? Estää Kajaaniin muuttaminen? Huonontaa kaupunginkuvaa muunsuomalaisten mielissä? Onkohan siitä jotain hyötyä kajaanilaisille marmattajile?
Sinne kuitenkin muutan. Pääseehän sieltä sitten pois, jos se ihan junttila on.- iiiiggggiii
No mulla ei ainakaan ole muuta kuin että itse muutin miehen mukana aikoinaan, enkä tykännyt siellä muusta kuin miehestä. Yritän vain varoittaa. Varsinkin meitä vaimoja, jotka joudumme sinne miesten mukana on paljon. Sinne on sitten sidoksissa perheen vuoksi, minusta ainakin tuntui kuin olisin ollut vankilassa. Sekin jos jää työttömäksi, uutta on vaikea ilman suhteita löytää. Suhteita pitää luoda, mutta itsellä se ongelma, että pääsääntöisesti kaikki tutut ja opiskelukaverit hakivat samoja paikkoja. Kyllä mä sieltä jotain aina vähäksi aikaa löysin, mutta vuosien pätkätyöt kuluttaa mieltä, lisäksi se mikään ei kannata mieliala masentaa. On siellä nyt vähän ollut nousua ja löytynyt muitakin yrittäjähenkisiä ihmisiä, mutta vielä on pitkä matka nousuun. Aina löytyy joku tekosyy, miksi mikään ei kannata. Minä luovutin - ja töitä sain muualta ennen kuin ehdin kunnolla edes hakea.
- haisee
Mistä tiedät, että ovat oman pesän likaajia jos et tunnu koko paikkaa, juttusi haiskahtaa? Voihan ne olla vaikka positiivisinta siipeä.
- fdgsdgfdg
haisee kirjoitti:
Mistä tiedät, että ovat oman pesän likaajia jos et tunnu koko paikkaa, juttusi haiskahtaa? Voihan ne olla vaikka positiivisinta siipeä.
No, siinä yksi esimerkki kajaanilaisesta negatiivisuudesta? Jos sinun mielestäsi oman pesän likaajat, omasta paikkakunnasta pahaa puhujat, ovat paikkakuntansa myönteisimpiä ihmisiä, millaisia Kajaanin negatiiviset ihmiset lienevät? Ehkä olet niin tottunut mollaamaan omaa kaupunkia ihmisineen kaikkineen, että sinusta sellainen on positiivista? Tarkoittaako 'positiivinen' sinulle ihmistä, joka ajattelee samalla tavalla kuin sinä? Minulle se tarkoittaa optimistista ihmistä, joka pyrkii näkemään asioissa hyviä puolia ja korjaamaan huonoja puolia, varsinkin itsessään.
- ,.,.,.,.,.,.,.
fdgsdgfdg kirjoitti:
No, siinä yksi esimerkki kajaanilaisesta negatiivisuudesta? Jos sinun mielestäsi oman pesän likaajat, omasta paikkakunnasta pahaa puhujat, ovat paikkakuntansa myönteisimpiä ihmisiä, millaisia Kajaanin negatiiviset ihmiset lienevät? Ehkä olet niin tottunut mollaamaan omaa kaupunkia ihmisineen kaikkineen, että sinusta sellainen on positiivista? Tarkoittaako 'positiivinen' sinulle ihmistä, joka ajattelee samalla tavalla kuin sinä? Minulle se tarkoittaa optimistista ihmistä, joka pyrkii näkemään asioissa hyviä puolia ja korjaamaan huonoja puolia, varsinkin itsessään.
eikös se ole oman huonon puolen korjaamista, että kyllästyy muiden saamattomuuteen ja hankkiutuu töihin muualle?
- Puntarpiä
Mielenkiintoista että tässä ketjussa on paljon poismuuttaneita kommentoimassa, eikö siellä muualla olekaan niin kivaa???Tekemistä piti olla valtavasti mutta silti notkutaan kajaani-palstalla kitisemässä??? Outoa?! Se taitaa mennä niin että se
pahoinvointi onkin omassa päässä eikä paikkakunnassa?? Paskaa ei pääse pakoon?- hhhjkhkjhk
Mä ainakin vaan siksi, että eivät muut tekisi samaa virhettä
- näi on närreet.
Mun kohdalla kyse ei ole mistään tekemisestä, mulla on sitä ihan missä vaan tasan niin paljon kuin teen vaikka olisin autiolla saarella yksinäni. En tartte muita ihmisiä tai mitään valmiiksi järjestettyä, ainoa mitä tarvitse on töitä jotta tulen toimeen - siellä autiolla saarella varmaan pitäisi yrittää löytää syötävää ja juotavaa ilman palkkaa sitten tosin. Kyllä sitä vähän utelias on, tuli siellä aika kauan asuttua, mutta juuri kun käy lukemassa esim. sinun kaltaisesi kirjoitusta, ratkaisu tuntuu yhä vahvemmalta. Tulen edelleenkin käymään siellä säännöllisesti, sillä lähipiiriä on siellä yhä. Vain heitä katsomassa, en siksi, että Kajaaniin olisi mikään hinku. Vikahan ei ole paikkakunnassa, vaan ihmisten asenteissa tiettyjä asioita kohtaan - negatiivisuus, mikä on tarttuvaa. Toivottavasti muutun ennalleni ja iloiseksi vielä.
Muuallakin on paljon negatiivisuutta, suomessa ihmiset ylipäätään ovat entistä itsekkäämpiä ja ahkerampia ja kateutta ilman että saadaan mitä aikaan, on nykyään Kainuun ulkopuolellakin. Mutta viihdyn parhaiten siellä, missä löytyy edes jonkun verran ihmisiä, jotka yrittävät. Kainuulaiset odottavat valmista vähän liikaa, eikä niitä saa oikein liikkeelle.
- Puntarpiä
"Mutta viihdyn parhaiten siellä, missä löytyy edes jonkun verran ihmisiä, jotka yrittävät. Kainuulaiset odottavat valmista vähän liikaa, eikä niitä saa oikein liikkeelle."
Tämä pitää kyllä Kajaanissa paikkansa, menestyminen ja yrittäminen on kiellettyä.- syövä neuloja
aika yleistä on valittaa, täällä kuuloluurissa ja muissa vastaavissa, että on se kumma kun Kajaaniin ei saada sitä ja tätä yritystä. Ovatko ihmiset siinä luulossa, että yhteiskunta perustaa yritykset? Oikea lähestymistapa olisi tämä, jota olen kyllä muutaman erittäin harvan nähnyt käyttävän: "Löytyisikö Kajaanista yrittäjää, jota kiinnostasisi perustaa alan yritys X, uskon että asiakkaita riittäisi".
Itse esimerkiksi kaipaisin lankakauppaa, kun nyt on ilmeisesti Amalia lopettanut ja lankakori lopetti jo aiemmin. En ainakaan huomannut Amaliaa kävellessäni, vai kävelinkö väärää katua? Miksi en itse perusta, kun on oman alan töitä muualla. Muuten harkitsisin, tosin kainuulainen puoliso ei hirveästi taas kannusta, vaan on "ei se mahda kannattaa" -ajattelija, eli tyypillinen kainuulainen. Kaipaisin myös hiukan fiininpää ruokapaikkaa, ranch on vähän juntti ja torero/rosso on s-ryhmää eikä sapuska mitenkään erikoista. Mutta onko asiakaskuntaa, siihen pitäisi saada markkinatutkimus pohjalle. voisi ehkä ollakin järkevillä aukioloajoilla. Ravintolaa en perusta, koska ei ole sen alan osaamista lainkaan.
Tää menee vähän sivuraiteille, mutta aloittajalle varmaan antaa kuvaa siitä, millaista täällä yleensä on.
- Prpvohan tuo on!
Jos niin pitkällä aikavälillä kuin vuosi töiden alottamiseen, niin eipä vaikuta totuudelta! Jos työpaikan sattuu saamaan, niin ei siihen anneta vuoden alotusaikaa.
EIkö kukaan huomannu? Täyttä skeidaa! - hhhhhgggggg
Aloittaja puhuu puolesta vuodesta. Itsellä kestänyt 2 kk haastattelusta työn alkamiseen enimmillään, joten en osaa sanoa olisiko tuo mahdollista. Tuo siksi, että lomia oli välissä. Yleensä kyllä alkaa aika nopeasti. Voi olla, että aloittaja vain kalastelee haukkumaviestejä...no eiköhän niitä tullut tarpeksi.
- vieras, aina
Tulet varmasti jossakin vaiheessa katumaan raskaasti ! Jos tulet kainuun ulkopuolelta !
- blossomparty
No sanotaanko näin, että sain puhtailla suhteilla sen työpaikan, joka saattaa selittää ton alottamisajan ja haastattelun väliajan suuruuden. :) Hah, on tullut tätä Kajaanin keskustelupalstaa luettuani huomattua, että on vähä katkeroitunutta porukkaa, mutta ei kait siinä, eiköhän se oman puolet pienemmän paikkakuntani voita :D Ja joku kyseli tuossa aikaisemmin, että miten tiedän jo valmiiksi kajaanin miehistä, niin siitä tiedän, että elän tällä hetkellä kaukosuhteessa :D
Niin, että en mitään provoa tänne kirjoitellut, vaan ihan mielenkiinnosta kyselin paikallisilta ihmisiltä, mutta näköjään on parempi tulla ja tehdä oma mielipide,sillä ainakin tällä hetkellä vaikuttaa mukavalta kaupungilta tuo Kajaani. :)- : )
Et satu muuttamaan Lohtajalta Kajaaniin? Tuli vaan mieleen?
- Bingo!
: ) kirjoitti:
Et satu muuttamaan Lohtajalta Kajaaniin? Tuli vaan mieleen?
Bingo!
- ghjjdylklyg
Bingo! kirjoitti:
Bingo!
Pohjanmaa ja Kajaani, molemmat samaa tasoa. jos on töitä, ei ketuta. Paitsi että pohjanmaalla ovat vähän aikaansaavampia. Mut luoteissa ei suurta eroa, kärttyisiä mummoja ja pissisteinejä molemmissa yhtä lailla.
- blossomparty
:D en ikävä kyllä, mutta ajattelin pysyä mahd. anona, :D sen voin kuitenkin kertoa, että opiskelija tällä hetkellä olen muussa paikkakunnassa, ja välivuodeksi töitä sain, että en ole mikään sossupummikaan :D just to let you know ;D
- 51% veroa + eläke
Suomessa pitää olla vuositulot 94 000 euroa, jos tahtoo saada keskituloa 3 500 euroa kuukaudessa. Tuntilaskutus 55 euroa tunnilta ja korkeampi, jos on vähemmän asiakkaita.
- 16+13
Muutin Etelä-Suomesta Kajaaniin 8 vuotta sitten, mieheni on täältä kotoisin.
töitä on riittänyt, en ole ollut työttömänä ollenkaan
luonto
eri vuodenajat
sopivan kokoinen kaupunki
harrastusmahdollisuudet itselleni
Lappi on lähempänä, kuudessa tunnissa on perillä, etelästä 6 tuntia lisää...
- kalliit lentoliput He-Valle
- kaupunki on ruma, rakennuskanta on lähinnä 70-luvun laatikkoa
- kalliit asunnot tulotasoon nähden
- peruskäytöstapojen puute, esim. töihin tullaan sanomatta huomenta työkaverille, tosi outoa
- se mikä on esim. sotkamolaisessa erikoisliikkeessä hyllykamaa, on kajaanilaisessa erikoisliikkeessä sarjaa "ei oo, eikä tilata" -> hankitaanpa sitten muualta
Kainuulaiset ovat ihmisinä samanlaisia kuin muuallakin. Toisten kanssa ei synkkaa, toisten kanssa kyllä ja hyvinkin.- Lahti City People
Eikö Kainuussa muka sanota edes huomenia toiselle :o No jopas...ja kestää ajaa 6 tuntia Lappiin...hmmn :D aikas kauan, et taida ylinopeutta ajella...? Vaan rauhassa.
- ei yksisilmäinen
Kainuu ja Kajaani on hyvä paikka asua ja elää. Syitä, miksi muutetaan pois, on yhtä paljon kuin muuttajia. Rakastan Kainuuta, mutta muutin pois. Syyt olivat henkilökohtaisia ja siteet onneksi säilyvät tiiviinä.
- lissu taneli
Kannatttaa täällä on mukavaa.
- Anonyymi
Älä yodellakaan ainakaan Ranchin takia muuta!!
Pirullista käytöstä ja vähättelevää asiakaspalvelua!! Älkää käykö täällä!!- Anonyymi
Ranchissa on hyvä ruoka ja mukavaa palvelua, ei mitään valittamista.
- Anonyymi
Tervetuloa!
- Anonyymi
Jos SetäMies sun makuun, tervetuloa Kajaaniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102