Olen hakannut itseäni säännöllisesti 12-vuotiaasta lähtien, jolloin sairastuin masennukseen.
Olen nyt 23 ja pelottaa, että aiheutan pysyvää vahinkoa ruumiilleeni. Käteni tärisevät tuntikausia sen jälkeenkin, kun olen lopettanut hakkaamisen.
Onko muilla samoja kokemuksia!
Itsensä hakkaaminen
5
2652
Vastaukset
- Älä hakkaa itseäsi
Miksi et lopeta itsesi hakkaamista?
Oletko saavuttanut jotain positiivista sillä että hakkaat itseäsi?
kannattaisiko sinun hakeutua hoitoon ennenkuin on liian myöhäistä?- ap
Olen käynyt terapiassa 8 vuotta ja syönyt lääkkeitä sekä ollut osastojaksoilla eli apua on kyllä haettu ja saatu...
- Pidäitsestähuolta
On muilla samoja kokemuksia.
Löin itseni lapsesta asti tuonne lähes 30-vuotiaaksi. Se oli sellaista ahdistuksen, tuskan ja masennusken purkamista. Itsetunto oli nollassa ja oli tunne, ettei omilla tunteilla ole oikeutta tulla esille muulla tavoin, kuin itseen päin. Raavin myös itseä ja jonkun kerran viilsin. Nuorena yritin itsemurhaa kerran lääkkeillä.
Pitkä analyyttinen psykoterapia pelasti henkeni. En ole lyönyt enkä muutenkaan vahingoittanut itseäni sen jälkeen. - Sejokaeihaluaelää
Mulla on sama tyylinen ongelma että hakkaan itteeni salaa koska on niin vitun paha olla. Sillä saa pahaa oloo pois osa syynä unettomuus ja ailahteleva mieliala 😔 se ei oo helppoo 😭😭😭😭
- Greenroom
Joskus olen oikein suutuspäissäni mokatessani esim tietokoneissa ja turhautuneena lyönyt päähän kädellä (itseäni), mutta se vaatisi jo aivan äärimmäisen suuttumatilan. Nykyään ei ole sellaisia ollut. Tunteita ei voi juurikaan käskeä pois, mutta niitä voi ennaltaehkäistä. Se vaatii koko elämän läpi katsausta, siivoamista ja viisautta. Se olisi todella vaativaa kääntää sitä kelkkaa, mutta se on tehtävissä. Suuttumuksen vaikuttaa elintavat, uni, ruoka, asuinpaikka, turhaumat, stressi, liikkumattomuus ja kaikki. Pitää järjestää elämää paremmin ja tehdä myös niitä ikäviä velvollisuuksia. Se että on tapa reagoida vihalla asioihin esim kavereiden kanssa niin se tekee vihan leimahtelusta vain yleisempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161