Kumpikohan lienee kannattavampaa ostaa? Uudessa on tietenkin takuut jne. puolellaan ja onhan se tietty makuasiakin.
Uusia vaan on myyty lähivuosina niin runsaasti että vaihtoautoja on liikaakin tarjolla. Luulempa että tulevaisuudessa auton arvo putoaa entistä nopeammin. Käytettyjä, hyväkuntoisia on tarjolla niin paljon että on suorastaan ekologista ostaa käytetty ja näin säästää luonnonvaroja.
Kauppalehden uutisen mukaan jotkin käytetyt autot happanevat myymättä varastoihin. Etenkin käytetyt Toyotat, Fiatit, Opelit, Nissanit, Mazdat, Mitsubishit ja Saabit ovat usein myymättä todella pitkään.
Joten mielestäni nyt autonvaihtoa/ostoa miettivän kannattaisi ostaa juuri jokin em. merkistä, sillä niitä voisi saada todella mukavan edullisesti. Osan myymättömyys kyllä voi johtua ylisuurista pyyntihinnoista. Joten kannattaa olla tarkkana ettei maksa ylihintaa!!
Varsinkin 1-4 vuotiaat käytetyt usein törkeän ylihintaisia!
käytetty vai uusi?
21
238
Vastaukset
- Hyvin muotoiltu
Kun vähän panostaa, niin provotkin saa sellaisiksi, ettei niitä välttämättä poisteta asiattomina.
- talousmiesviänänen
Uusi auto kannattaa vain, jos 1) aikoo pitää sen loppuun saakka ja ajaa paaliin, 2) on yritys, joka tarvitsee duunareilleen autoja.
jos ostaa yksityiskäyttöön ja tykkään vaihdella autoa silloin tällöin, kannattaa pitää maksimihintana jotain vähän reilua kymppiä. Silloin ei arvonalennus enää syö kaikkia rahoja. - Uusi auto
Jos joudut miettimään perusteluja, miksi et ostaisi uutta autoa, sinulla ei ole uuteen autoon varaa.
- näin on
Kyllä se taitaa niin mennä että varakas ostaa uuden ja köyhä varakkaan jämän...ihan loogista, eikö?
- raha ratkaisee
"Kyllä se taitaa niin mennä että varakas ostaa uuden" joku jopa uuden ranskalaisen auton..: varakkuus ja järki ei balanssissa vaikka rahnaa on: mutta eihän ranskis autot köyhille olekaan jos meinaa liikenteessä ne pitää
- näin on
Joillekin vaan elämän nautinnot ovat tärkeintä! Esim. vaikka ranskalaisen Konjakin ja viinin maistelu tai ranskalaisen auton hienostunut ja nautinnollinen ajomukavuus.
Joillekin muille on todellakin tärkeintä pirkka keskarin halpuus ja sen tonnin tojotan kestävyys,... ajonautinto?? mitä se on? - Quidas?
Mitäs se maksaa uuden ranskalaisen auton liikenteessä pitäminen esim. ensimmäisen neljän vuoden aikana? Siis polltoainekulujen, vakuutusten ja verojen lisäksi.
- näin on
Quidas? kirjoitti:
Mitäs se maksaa uuden ranskalaisen auton liikenteessä pitäminen esim. ensimmäisen neljän vuoden aikana? Siis polltoainekulujen, vakuutusten ja verojen lisäksi.
> Mitäs se maksaa uuden ranskalaisen auton liikenteessä pitäminen esim. ensimmäisen neljän vuoden aikana?<
Jokseenkin saman verran kuin muidenkin saman hintaluokan autojen.
Joillekin liian kallista, joillekin elämästä nautiskelua. - Taas terot asialla
tero taas vetäny metaa nupin täyteen, kun näkyy taas hörisevän ihan olemattomia. Mutta se metahan on teidän terojen lempituote, kuten japanilaisillekin. Siellähän se on keksittykin. Ainoa asia mitä japsit on itse keksineet.
- Meillä täällä
näin on kirjoitti:
Joillekin vaan elämän nautinnot ovat tärkeintä! Esim. vaikka ranskalaisen Konjakin ja viinin maistelu tai ranskalaisen auton hienostunut ja nautinnollinen ajomukavuus.
Joillekin muille on todellakin tärkeintä pirkka keskarin halpuus ja sen tonnin tojotan kestävyys,... ajonautinto?? mitä se on?BeNeLuxissa ranskalaista konjakkia saa jopa halpakaupoista Aldista ja Lidlistä ja viinejä joka paikasta joten enpä juuri viitsisi tällä asialla paljoa kehuskella.
- ajonautintoo
on kun pääsee tojotalla ostaan Liblistä halpaa kaljaa
- hartsitonta
En osta enää liblin kaljaa, siitä saa paljon helpommin päänsäryn kuin kotimaisista
- Liblistä?
Skodalla haettuna se sama olut on jotenkin erilaista?
- Berjozhkaan
Skodalla mennään.
- ajonautintoo
ei siitä mitän päänsärkyä saa ja kun ensimmäisen hutasee siinä parkkiksella ja toisen matkalla niin on siinä ajonautinto huipussa kun Toyotalla ajaa.
- Walintakyssäri
Kannattavinta...?
Siis mahdollisimman pienet kulut pikemmin...
silloin ei kannata ostaa ollenkaan ja jos pakko, niin jokin luotettava, vanha ja hyväkuntoinen halvalla.
Jos taas ei halua ropata vanhoja koslia ja autossa pitää olla uuden auton luotettavuutta ja mukavuuksia, niin sitten ostamaan uusi, mutta kallistahan se on... - juizihui
Jos haluaa heittää rahaa kaivoon, niin osta uusi auto. Hinta putoo kolmessa vuodessa 4-25 (tai enemmänkin) tuhatta euroa riippuen minkä ostat . Katso Moottori lehti ! Kannattaa ostaa hyvä käytetty ! jos taas et autoa tarvi, mutta sellainen olis kiva, niin osta 1800-1970 vuosimallien ehjä ja museorekisteröity auto ja säilytä sitä lämpimässä ja kuivassa paikassa. niin ei mene rahat hukkaan !!!!
Hinta putoo uudessa aina eniten oli se sitten Fiat tai Mersu tai Rolssi. Käytetyssä aina maltillisempi arvon aleneminen .
Takuu kuulostaa kivalta, mutta jos siitä maksat tavallaan arvonalenemisen ja kalliimmat merkkihuollot, niin onko se sittenkään niin hyvä , että kannattaa maksaa 4-50 tonnia enemmän uudesta autosta kun käytetystä ilman takuuta !!!!??????- juizihui
Moottorilehdessä oli vertailu kolme vuotta ja 75 tkm ajetun auton hinnan putoaminen verrattuna uuteen vastaavaan. Golf jotain 4 tonnii , BMW 520 jotain 18 tonnii . Uutena noin 20 tonnii maksavissa putos arvo 4-7 tonnii ja kalliimmissa reilusti enemmän , niinkuin toi 520 BMW antaa suuntaa. Oli sitten Mese tai Bemu tai muu 50 ja yli maksava uusi auto , niin hintaa tulee alas yhden uuden pikkuauton verran kolmessa vuodessa !!!!
Bensankulutus ei myöskään voi olla mikään syy vaihtaa uuteen kalliimpaan autoon. Jos laitat välirahaa esim . 4000 euroo, niin se uus ei edes ole sulla enää, ennenkuin erotus bensan hinnalla olis takas hyödytty!!!!! Laske ! Jos uus vie jopa litran vähemmän. niin sun pitäis ajaa satoja tuhansia sillä uudella, että erotus olis maksanu ittensä takaisin!!!!
- vanhassa vara paremp
Kyllä jos 3-vuotias Golf maksaa vain 4 tonnia vähemmän kuin uusi, kyllä uudella tulee halvemmat kilometrit tuossa tapauksessa. Ainakin jos autoa pitää vaikkapa 3 vuotta. Uuteen ei tarvitse ostaa välttämättä uusia renkaita, ja kun miettii mitä -08 mallin Golfista saa v.2014 verratuna mitä saa -11 mallin Golfista, luulenpa että autojen hyvityshintojen erotus on v.2014 suurempi kuin 4000 €. Noin pieni arvonalennus johtuu mielestäni typeristä vähänkäytetyn ostajista, jotka maksaa hirmuisen ylihinnan kun luulevat tekevänsä hyvät kaupat. No, huomaavat kyllä sitten muutaman vuoden päästä kannattiko maksaa ylihintaa.
3-vuotiaan Golf-luokan auton oikea hinta merkistä riippuen on 7000-9000 € vastaavaa uutta edullisempi. Silloin arvonalennus jatkossakaan ei ole järisyttävä ja silloin voidaan puhua järkevästä käytetyn ostamisesta. On huomioitavaa että ostaessa esim. 75 tkm ajetttuun autoon voi joutua renkaiden lisäksi uusimaan jotain kuluvaakin osaa kun sillä ajetaan lisää vaikkapa tuo 75 tkm.
Mielestäni kyllä vaikkapa iso Fiat Croma tai Saab 9-5 vähänkäytettynä ja hyvinpidettynä ja KOHTUUHINTAISENA on järkevä ostos käytettynä. Voi saada hienon, tyylikkään, turvallisen ja mukavan auton edullisesti. Croma luultavasti myös laadukkaampi kuin vaikkapa Primera tai 407 ja 9-5 ilmeisesti laadukkaampi kuin jotkin S80 Volvot. Toki voin olla väärässäkin koska kaikki käytetyt autot ovat yksilöitä ja paljon liikkuu myös väärää tietoa näillä autopalstoilla joistakin automalleista....
Myös pikkuautot järkiostoksia, koska ylläpitokustannukset suht´ edulliset ja usein löytää todella vähän ajettuja todella edullisesti!
Mutta vain järkiostoksia jos ei maksa ylihintaa!! - vanha vai uusi
Juuri uudessa Tuulilasissa kestotestissä Avensis 1.6 bensa. Haastateltiin omistajia, yksi kertoi että hänen autollaan oli ajettu reilut 20 tkm ja tarjous tullut että väliraha uuteen olisi vain 1000 €.
Samassa testissä testiauto on kyllä pudottanut arvoaan 30 tkm:n aikana useita, olikohan peräti 5000 €. Testissä sanottiin että röyhkeimmät autokauppiaat pyytävät käytetyillä jopa enemmän kuin uudella!!
Joten kyllä kannattaa olla todellakin tarkkana, etenkin vähänkäytetyn ostossa ettei maksa liikaa. Ei kannata uskoa automyyjää että uusi vastaava maksaa niin ja niin paljon jne. hölynpölymyyntipuheita!
Joku Avensiksen luokan auton normi arvonpudotus on ehkäpä 5000 € ensimmäisenä vuotena, seuraavina vähän vähemmän.
Jostain Avensiksen perusmallista sopiva hinta -08:sta alle 100 tkm ajetusta olisi sellainen 15000-16000 €, siisteydestä, renkaiden kunnosta jne. riippuen.
Vuoden vanhasta vm.2010, vähän ajetustakaan ei kannattaisi maksaa 20000-22000 € enempää!- Kannattaisko
ruveta miettimään noita arvonalenemisia prosentteina eurojen sijasta. Käytännössähän normaali auto menettää puolet arvostaan kolmen-neljän ensimmäisen vuoden aikana. Halpa auto siis menettää rahassa mitattuna paljon vähemmän kuin kallis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841