Hiukkasen ihmetyttää

wunnuska

Elämä nyt meni niin, ettei sitä omaa perhettä tullut perustettua. Ei osunut kohdalle miestä, jonka kanssa olisin perheen perustanut ja sitten tuli aika hoitaa omat vanhemmat. Ennen vanhempieni poismenoa sain töissä kuulla, että helppohan sinun on kun sinulla ei ole lapsia, vaikka kaikki tiesi tilanteeni, että aikani meni vanhempia hoitaessa. Vaihdoin puheenaihetta, sillä tajusin että heillä on vielä edessä se mikä minulla on nyt takana. Aikaisemmin minusta oli mukavaa kuunnella ihmisten juttuja omasta perhe-elämästään ja lasten kommelluksista, mutta ei enää vanhempieni pois menon jälkeen. Taas se sama "helppohan sinun on kun sulla ei ole perhettä". Mutta minullahan oli: äiti ja isä olivat perheeni ja nyt olen menettänyt heidät. Käyn vielä suruani läpi ja muiden puheet perheestä ja lapsista nostavat mieleeni surun siitä ettei omia lapsia ole eikä näin ollen lapsenlapsiakaan tule. Näin vain kävi. Ymmärrän sen, että perhe ja siitä puhuminen on ihmisille tärkeää, mutta jollain lailla puheista käy ilmi että puhujien mielestä minä en tiedä elämästä mitään "perheettömänä" ja jos haluaisin puhua elämän muistakin asioista, puheeni mitätöidään ja aloitetaan taas se perhe&lapset-keskustelu. Luojan kiitos työkavereina on myös nuorempia ja perheettömiäkin ihmisiä, joiden kanssa keskustelut onnistuvat ellei paikalle satu näitä perheellisiä. Onko muita saman kokeneita täällä?

5

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen pahoillani, jos

      koet perheellisten keskustelut noin!
      Vakuutan, että huolia ovat täynnä heidän päivänsä. Aivan turha kadehtia heitä.
      Ja se, ettei sinun kohdallesi hyvää miestä sattunut, se ei ole heidän vikansa.

    • wunnuska

      Tiedän, että heillä on omat huolensa. En kadehdi heitä. Enkä syytä heitä tilanteestani.

      • akat. homo!

        Ihmiset ovat keskimäärin aika taantumuksellisia.
        Uutta on ajatus, että nainen voi tulla toimeen
        ilman miestä. Ennen poika jäi talonpitäjäksi,
        ja tyttöjen oli tarkoitus löytää itselleen elättäjä.
        Enää nainen ei tarvitse elättäjää, ja se onkin
        ongelma monelle miehelle. Kun vielä naiset
        alkavat olla koulutetumpia kuin miehet. Yli-
        opistossa on naisenemmistö lähes joka kou-
        lukunnassa. On tulevaisuudessa ihmettele-
        mistä.


    • wunnuska

      mmmm....kyllä mulle mukava mies kelpaisi. Nythän on aikaa ja mahdollisuuksia vaikka kuinka.

      • Lillukanvarsi1

        Varmasti on mukavia miehiä joille kelpaat. Eikä muuten tarvitse olla sinua vanhempi. Mukavia alle 40-v löytyy, jotka hakevat vanhempaa naista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe