Olin tuossa äsken ajelemassa kotiini päin ja satuin menemään keltasia päin juuri kuin valot olivat vaihtumassa, niin takanani jokin ihmeen vanha auto yritti "pysäyttää" minut näyttämällä pitkiä valoja ja sen jälkeen vilkkua. En aluksi edes ymmärtänyt mistä oli kyse, ajattelin vain että kyseessä on vain jokin pelle niin päätin ajaa nopeasti bussipysäkille ja takaisin, jotta tämä "siviili" tai muu auto menisi ohi ettei tarttisi pitkistä välittää, nähtävästi tämä auto oli kuitenkin pysähtymässä samaiselle bussipysäkille mutta ehdin jo lähteä siitä.
Tuleeko noita ihmeen siviilejä tai muita lelupoliiseja teille usein vastaan ja mitä yleensä teette tai tekisitte tollasessa tilanteessa? Olisitteko pysähtynyt? Eihän sitä koskaan tiedä mitä tommosilla on mielessä.
"Siviili" auto yritti "pysäyttää" minut
56
6694
Vastaukset
- Kerho Ukkonen
Tuohan taitaa olla varkaiden ikivanha kikka. Ei kyllä Suomessa ole nykyään kovinkaan yleisesti käytetty, joskus muutama vuosi sitten näitä kyllä oli enemmän. Ulkomailla hyvinkin yleinen temppu tietyissä maissa, autovuokraamon tarra ikkunassa vetää näitä puoleensa kuin magneetti.
Homma voi mennä ainakin kahdella tavalla:
a) Yrittävät väkisin myydä rihkamaa kovaan hintaan.
b) Autostasi löytyy jotain "vikaa", jonka takia sinut pysäyttivät. Kun menet tarkastelemaan sitä, niin toinen heppu käy putsaamassa autossasi olevat varastamisen arvoiselta näyttävät tavarat. Voit saada hyvässä tapauksessa vielä turpaankin ja vievät auton.
Saattaa usein käydä niinkin, että lompakko ja/tai auto varastetaan a:n jälkeen, ostit sitä rihkamaa tai et. Turpaankin voi tulla.
Jos siellä olikin kotipoliisipapparainen, niin näillähän näyttää itsellään olevan oikeus rikkoa kaikkia mahdollisia sääntöjä törppöjä ojentaessaan. Nämä ovat yleensä mielenterveyspotilaita. Kannattaa välttää noitakin kylähulluja.
Jos ei näy sinistä vilkkua ja pysäytysvaloa tai virkapukuista poliisia, niin ei kannata pysähtyä.- -surina.sussu-
Poliisitkin ajelee virantoimituksesa siviiliautolla, mutta ne ei taida olla kovin "vanhoja" eikä rämiä! Vaan jos se oisi ollut poliisi, niin olisi luullut, että se laittaa magneetti-vilkun katolle, tai missä ne niillä nyt on, kun ne sillä pysäyttää.
Muuten ei tosiaan nykypäivänä kannata pysähtyä voi käydä itselle köpelösti. - 87k
-surina.sussu- kirjoitti:
Poliisitkin ajelee virantoimituksesa siviiliautolla, mutta ne ei taida olla kovin "vanhoja" eikä rämiä! Vaan jos se oisi ollut poliisi, niin olisi luullut, että se laittaa magneetti-vilkun katolle, tai missä ne niillä nyt on, kun ne sillä pysäyttää.
Muuten ei tosiaan nykypäivänä kannata pysähtyä voi käydä itselle köpelösti.Eikös poliisit saa hoitaa myös viranomaistehtäviään myös ollessaan vapaalla, tai onko tästä joku sääntö olemassa, silloin ne tosiaan voi ajaa vaikka kuinka vanhalla romulla.
Turun poliisilaitoksellakin on "vara-autona" vuoden 95 Ford Mondeo, jossa ei siis ole mitään teippauksia, tosin säleikön alla on ne vilkut ja summeri,, ei tätäkään äkkiä polliisi autoks uskois
- Korrrllsto-Kalle
Olisit vetäny sitä pelle-perrlttä turrrllpaan! Nih!
- gfeuy
ne on niitä perussuomalaisia jotka roikkuu takana ja pitää meteliä.
- pöljädemu
Täläkin harhoineen!
- jytkys
Ai,persu.Niskassa roikutaan mutta ohi ei mennä,ei uskalleta ottaa vetovastuuta,vaan möykätään ahterissa kiinni kuin perskärpänen.
- demtolo uskals
Rähmällään ja vei avantoon, kun tollo!
- ei kaikkia tarvitse
Siiviiliauton kyllä huomaa jos alkaa pysäyttään niillä on kaikilla komeat kyttävalot etumaskin takana ja ne huomaa tai on sokea.Jos ei mitään valoja älä pysähdy vaan aja liikennesääntöjen mukaan eteenpäin.Jos oikea kyttä se koukkaa kyllä eteesi tai tulee kimppaan poliisiauto jossa tunnukset.Aja huoltoasemalle.Moni Venakko roisto tekee tuota varsinkin syrjäisissä paikoissa.
- nemo.10
tapahtu sillai et kenä 3: lla wolkkari käänty perään maskintakaa löyty siniset vilkkuvalot mutta ei näyttänyt kuski poliisi merkkiä pyydettäessä, oli yksin ja raukka ei huomannut kahta sheefferiä autossa ennen ku päästettiin ne ulos kyllä lähti NS poliisii liukkaasti pakittamaan, sahaan noita valoja väsättyä releen kanssa
ei nykyisin uskalla pysähtyä. meille kävi yks kesä niin että poliisi tiellä heilutti kädellä että pysyähtyä. ei siitä nähnyt että se on poliisi, nähtiin vain tummat vaatteet. eikö poliisien nykyisin tarvi käyttää lätkää ? läheltä näki että sillä oli poliisin tunnukset vaatteissa. mä oisin ajanut ohi mut kaverini ratissa pysähtyi. tämä poliisi oli liikkeellä siviili autolla. sakot tuli ylinopeudesta...
viimme kesänä oli liftari keskellä tietä yöllä. silloin vain kaasutettiin...- zdtkj<e
Mulle kävi samantapainen tilanne, meinasin jo kiertää huitovan tyypin, mutta sitten näin paidassa jotain viiruja, niin pysäytin. Poliisi se oli. Panda-autoa ei ollut, hepulla ei lätkää, kunhan huitoi. Muutenkaan ei ollut mitenkään ilmiselvästi virkapuvun näköinen vaatetus. Nykyään ne varmaan käyttää huomioliivejä, "kun kaikilla muillakin on, raksajätkilläkin".
En välttämättä seuraavassa vastaavassa tilanteessa pysähdy.
- SEKURI TASS
Poliisitkin rikkoo lakia. Esim. järjestää ratsian , ja yrittää pysäyttää keltaisen sulkuviivan vaikutus alueella. Siinähän ei muut saa ohittaa. Sitten hyvä ohje: ...jos minut pysäytettäisiin ajettuani ylinopeutta, ja poliisi pyytää tulemaan autoonsa, kirjoittaakseen sakon, niin minä kieltäydyn. Ei mikään laki pakoita tekemään niin, vaan minä sanoisin poliisille vaikka sataisi vettä kaatamalla, että kirjoita siinä se sakkolappu, minä odotan. Se teko jos vaikuttaa sakon suuruuteen , niin sitten lähtee kirje eduskunnan valiokuntaan ja vaadin korvauksia. Ei kannata käydä käräjiä, kun tuomaritkin tekee rikoksia ja vääriä päätöksiä. Ja kalliiksi tulee.
- käytä päätäs
Et sitten osaa edes lukea tieliikennelakia ? Poliisit jos näyttää pysäyttämismerkin, pysäytät auton sellaiseen paikkaan missä se on turvallista, ei ole mikään pakko heti pysähtyä. Ja kyllä sinä menet kiltisti sinne poliisiautoon jos käsketään, muuten lähdet putkaan ja saat sakot vielä virkamiehen vastustamisesta.
- fasffsafasf
voi huoh... sä oot varmaan just joku jonne 15vee ja ajelet mopoautolla ja soitat poskea poliisille :D eli pelleeeeee
- Nosturi
Joo, ei kannata pollarien takia pysäytellä, hanaa vaan ja jos saavat kiinni niin tiukka ja suunsoitto ojennukseksi päälle. Kyllä se siitä. Homma on hallussasi, tosin joudut maksamaan sakkoja raskaaimman mukaan, mutta se ei aja joka pelkää.
- vielä yritän
Kekkonen oli ylen viisas mies. Uudenvuoren puheessaan hän sanoi: "Laittomuudet loppuvat vain jos kansa niitä paheksuu"
Siitä lähtien olen kaikkia laittomuuksia paheksunut, näkyvästi.
Viime aikoina on kyllä nämä omien lakiensa mukaan touhuilijat muuttuneet entistä arvaamattomampaan suuntaan, on täysin tolkuttomia rattijuoppoja. useiden silmistä ei huumeiden takia näy minkäänlaista valoa ja nämä keltaisia päin ajajat ovat entistä korskeampia, eikä päättäjätkaan ole enää paljon lainkuuliaisuuden ja moraalin perään huudelleet,- kuinka kehtaisivatkaan.
Jos omaat lainkuulijaisen luonteen ja haluat säilyttää puhtaa (thyi) omantunnon olet väistelijäksi luotu. Minua ärsyttää naisena se, että moni 40-vuotias mies on sitä mieltä, ettei nainen mitenkään voi osata ajaa autoa pelkästään sen takia, että on nainen. Minä pyrin aina noudattamaan hyvin täsmöällisesti liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia, mutta joitakin miehiä ärsyttää suunnattomasti, että ajan 80km/h alueella, jolla liikennemerkki kehottaa ajamaan kyseistä vauhtia. Ikinä en ole poliisin kanssa ollut tekemisissä liikennerikkomuksista.
Minulle on huudeltu kaikenlaista ajotaidostani ja näytelty liikenteessä kaikenlaisia merkkejä. Eikö olekin typerää? Oletteko muut naiset vastaavaa kokeneet?- Oletko koskaan
tarkistanut autosi nopeusmittarin lukemaa? Siinä saattaa olla suuriakin heittoja jopa yli 10km/h heittoa. Sillon alkaa suomi johtaja audissa hiiltymään kun ajeletkin 70 kun voisi ajella 80. Siitä voi johtua pienet hiiltymiset.
- 70km/h @ 100km/h
Pidä femakko turpas kiinni
- Milf Awanger
No siellä taas joku hiiri huuteli internetin suojissa. Taidat olla pienimunainen,naisten tossun alle joutunut ressukka joka ilmeisesti isolla autolla ja kuvitteellisella,maailman parhaalla ajotaidolla, yrität kompensoida pienuuttasi soittamalla suutasi naisille netissä!!!
- per.ekärpänen
Minusta suomalaiset ovat HUONOJA kuskeja! Ajan normaalisti sujuvaa vauhtia - yleensä aina yli rajoituksen, muun liikenteen mukana. Poikkeuksetta Aina on joku perskärpänen takana metrin päässä roikkumassa. Vaikka tilaisuus olisi ohitella, jatketaan siinä perseessä roikkumista. Hyvät ihmiset, vaikka teillä olisi hienompi auto, kuin minulla ja varmasti kulkeekin kovempaa kuin minun auto, niin menkää ohi tai jättäkää hajurako! Ei ole raivostuttavampaa kuin joku saakelin perässähiihtäjä, jonka aivot on todellakin narikassa!
- Laita takaikkunaan
pieni tarra jossa lukee näin. " Jos näet lukea tämän, olet luultavasti homo kun tykkäät roikkua pers eessäni kiinni"
- ABC kissalan po..jat
Laita takaikkunaan kirjoitti:
pieni tarra jossa lukee näin. " Jos näet lukea tämän, olet luultavasti homo kun tykkäät roikkua pers eessäni kiinni"
Joo toi on nähty täällä maallakin ne siellä hesassa ajaa ihan hajurajassa kiinni ihan kuin olisivat muka Linnanjuhliin menossa muiden kaltaistensa kanssa. Eivät osaa tai tajua sairaita taipumuksiaan peitellä. Häpeän heidän puolestaan. Eivät taida itse tajuta. Nuo "Kansan valitut" hah hah haaa anna mun kaikki kestää. Voi luoja armahda näitä epäsikkiöitä sikiämästä lisää.
- uti656
Ne on just niitä persuja.Ovat kai oppositiossa siellä takana,turvassa tutkilta ja suojassa vetovastuusta.
- urpiheinälippo kasa
Demari rakki räksyttää ja toisten perseitä nuoleskelee.
- idbehgg
Ei vaan kokkareita, vai pitäisikö sanoa kikkareita. Kaappihomoja kaikki. Juoppojakin näköjään joukkoon mahtuu.
Itse joskus pysäytän autoja (harvoin tosin) jos näen autossa jonkin vian. Esim kerran pysäytettiin kaverin kanssa auto (kaveri ajoi edelle, minä perässä ja kaveri jarrutteli hätävilkut päällä jotta autokuski pysähtyi) mistä oli takapyörän laakeri hajonnut ja töyssyissä pyörä muljahteli hurjasti. Eipä kuski sitä ollut tajunnut itse.
On liikenteessä toki kaikkia hullujakin, kannattaa olla varuillaan. Jos joku minut pysäyttäisi, lukitsisin ovet ja avaisin ikkunan raolleen, mutten nousisi autosta ennen kuin tiedän pysäytyksen syyn. Siinäkin on riski tulla huijatuksi, mutta riskejä on maailma pullollaan!- pullamössösukupolvi
>On liikenteessä toki kaikkia hullujakin, kannattaa olla varuillaan.
Koko ajan lisääntyvissä määrin.... ne on nämä 80- ja 90 -luvuilla syntyneet..... - ON ON
pullamössösukupolvi kirjoitti:
>On liikenteessä toki kaikkia hullujakin, kannattaa olla varuillaan.
Koko ajan lisääntyvissä määrin.... ne on nämä 80- ja 90 -luvuilla syntyneet.....Hulluja riittää, jopa vanhempiakin. Veljeni tossa eräänä päivänä oli punasissa liikennevaloissa autollaan kun joku alkoi tööttäilemään hullunlailla takaata. Veli siinä ihmetteli että mitä helv.. se oikeen tööttäilee kun on punasetkin. Sieltähän tää ukko sitten harppo autonviereen hakkaamaa auton kattoa ja huutamaan että mene perk...eteenpäin siitä! Veli oli nousemassa autosta ja sano juuri että mitä sä riehut siellähän on punaset valot. Vaan ei kerennyt ihan nousemaan kun ukko otti ovesta kiinni ja iski sen kiinni niin että jalka jäi oven väliin. Sehän se sitten riittikin ja veli nousi nopeasti pystyyn ja latasi käsiä heiluttelevaa ukkoa vasemmalla kädellä avokkaan korvaan ja heti oikeeta nyrkkiä naamaan, niin että ukko lensi maahan makamaan ja odottelemaan seuraavan valon vaihtumista. Veli ei jäänyt enää odottelemaan. Hulluillekin saattaa tulla yllätys.
- esimerkillistä toimi
Ulkolaisilla maahanmuuttajilla on kumma käsitys,kun autoilija pysähtyy suojatien eteen ja ulkomaalainen kanssa autoilija ei pääse siitä sitten kääntymään vaikka vasemmalle,koska on niin kiinni perässäni,että ei mene mihinkään,kunnes itse lähden liikkeelle,kun jono alkaa taas vetämään,itsen en mene suojatienpäälle seisomaan sen takia,että tumma autoilija pääsisi minun ohitse ja minä olisin sakotettavalla alueella suojatiellä,hyvä kohta missä tätä tapahtuu päivittäin on hakaniemi,jossa ennen toria on suojatie ja torin laitaa kulkee bussit ja menevät torilta merihakaanpäin,niin niihin suojatien kohdille jään usein seisomaan,etten tukkisi linja-autojen kulkua ja en olisi jalankulkijoidenkaan jaloissa tai edessä, vaan pysähdyn,kuten laki sallii suojatien eteen,näin yhtenä aamuna volvon ,joka teki kuten laki määrää,pysähtyi syuojatien eteen,kun hänen edessään oli punainen fordi ja hän taas oli pysähtynyt juuri risteyksen eteen,että bussit pääsevät juuri ja juuri kulkemaan,niin takana tummaihoinen mies soitti torvea kerran ei tapahtunut mitään,painoi toisenkerran,vieläkään ei mitään,miehellä oli kova kiire taksitolpansuunnalle ilmeisesti oli oikaisemassa hotellin ohitse valoihin pitkällesillalle,mutta erehtyi painamaan kolmannen kerran sitä torveaan,kunnes volvosta nousi tumma isohko entinen sm.tason suomen mestari nyrkkeilystä ja käveli kaverin,joka torveaan töräytteli ,niin hänen viereensä ja koitti avata ovea,mutta tummaihoinen oli ehtinyt painaa keskulukot päälle ja mies ulkona sanoi ,että lopeta se torvensoitto tai tungen torven sinne,minne se aurinko ei paista ja sanoi kuskille,jos on asiaa,kun torvea toitotat,niin tule pihalle sieltä autostasi sanomaan mikä jurppii,poika autossa levitteli käsillään,että menisi mies suojatielle,niin hän pääsisi menemään,naureskelin tummaihoisen touhua ja volvomies meni autoonsa ja siinä volvo meni pitkänsillan ylitse ja tummaihoinen seisoi liikennevaloissa,kun volvoilija ajoi kuten liikenteessä kuuluukin,ei tukkinut suojatietä ,jos olisi mennyt metrinkin eteenpäin olisi tukkinut fillaistien tien ja niitä menee siitä aamuisin yli jatkuvasti,nämä uudet suomalaiset ei tajua sitä,että suomessa ajetaan ,taikka pyritään ajamaan sääntöjä noudattaen,olisi tumma mennyt ulos selvittämään asiansa naamatusten,mutta ei uskaltanut,en minäkään olisi mennyt,koska volvoilija oli oikeassa ja vielä iso mies ja sm tason mestari nyrkkeilyssä,olisi ollut kiva nähdä,mitenkä tilanne olisi mennyt,jos tummanaama olisi mennyt ulos tai ei olisi ehtinyt laittaa keskuslukitustaan päälle,kun kaveri oli ovea avaamassa kysyäkseen ,miksi toinen sitä torveaan toitotti.,itse tekisin ihan saman,mikään oikeus ei ole laskea mutanaamoja ohitse,jos roikkuvat ihan hanurissa kiinni,niin ettei mahdu menemään,jos toinen päästää ihmisiä suojatien ylitse eikä mene eteen seisomaan,itse olisin potkinut auton kyljen sisään,mutta tuo mies kylmänrauhallisesti palasi autoonsa ja odotti rauhassa valojen vaihtumista ja ei soinut torvet enään takana.
- mAMMUFaNI
. . . . . . . . . .
- pötkäle
mAMMUFaNI kirjoitti:
. . . . . . . . . .
Joku lukutaitoinen kait.niitä kutsutaan lauseiksi,pötköön ahdettuja sanoja.tai sitten vaalipuheiksi,siinäkin tapauksessa pötkössä on paljon tekstiä
- jytperkop
Persu siellä takana toitottaa.
- Teet hyvää työtä
Olet sitten aloittanut sen vaalityön pöljä demupelle. Hyvin olet saanut minutkin siirtymään sinne peussuomalaisten kannattajaksi. Jatka vain sitä hyvää vaalityötä, se kannattaaa.
- jymäytetty nainen
Nelostiellä tulin kerran pysäytetyksi
Siviiliauto, 2 sinisiin talvihaalareihin pukeutunutta miestä,
sanoivat olevansa Oulun poliiseja, tekevät ajonopeustarkistuksia nopeusrajoitusalueilla. Tarkistivat ajokorttini, jonka välissä oli mulla 70 euroa rahaa, jotka toinen miehistä pisti taskuunsa ja sanoi että asia tällä selvä. ???
Oli liukas ja hämärä talvikeli, juuri olin risteyksestä kääntynyt nelostielle. Virheeni kuulemma oli että 100 km alueella ajonopeuteni oli 80 km/h.
Luultavasti eivät olleet poliiseja??- 19+14
Ei kukaan täyspäinen ihminen pidä ajokortin välissä rahaa. Trolli vaan...
- ???????
19+14 kirjoitti:
Ei kukaan täyspäinen ihminen pidä ajokortin välissä rahaa. Trolli vaan...
Ja minulla ei ainakaan onnistu muoviläpyskän väliin rahaa pistääkään.
- rt54
taidat laittaa omiasi,,,
- VENÄLÄINENTAPA
Tässä sulle VENÄLÄINEN TAPA toimia tälläisissä tilanteissa kun tuntemattomat yrittää pysäyttää...
http://www.youtube.com/watch?v=S9cMLiFJupM&feature=search-tile poliisi on ulkoistanut tehtäväsä, no jos et usko lue iltalehteä pari viikkoa sitten, riittää kun ilmoittaa,niin poliisi sakottaa, eli jos ei naama miellytä soita poliisille ja kerro rek.no niin ystävä laitaa sakon ja selitys ei auta .
- Talvi yllättää
Ei välttämättä ollut lelupoliisi. Poliisit ovat poliiseja olivatpa työvuorossa tai vapaalla eikä sillä ole väliä liikkuvatko poliisiautolla tai vaikka omilla suksillaan hiihtäen. Käsittääkeseni pollisi voi ja saa ojentaa lakia rikkovia ihmisiä myös vapaa-ajallaan eri asia on sitten kuinka moni poliisi viitsii vapaa-aikanaan työtehtäviä suorittaa.
Sinä myönsit ajaneesi päin punaista. Olisitko pysähtynyt, jos pysäyttäjällä olisi ollut tunnuksin varustettu poliisiauto? Taidat olla niitä, jotka ajavat poliisiautoakin karkuun kunnes matka päättyy kolariin tai ulosajoon. Onneksi nyt ei ketään kuollut tai loukkaantunut. Muista tästä edes noudattaa liikennesääntöjä.
Välillä liikenteessä näkee autoja, joista putoilee tavaraa kyydistä tai valot eivät ole päällä pimeällä jne. Niitä virheitä on tietysti kuljettajan joskus vaikea huomata heti itse. Luulisi, että olisi fiksua antaa sellaisen auton kuljettajalle jokin vihje, ennen kuin enempää vahinkoa sattuu. Valojen vilkuttaminen ei kuitenkaan toimi aina, koska joukossamme on valopäitä, joihin se sattuu. Niille hermoheikoille paras motivaation lähde on poliisin antama maksullinen liikennekoulutus. - Harkintaa
Ota rek.nro ylös ja soita sille vilkuttajalle, mikä oli asia. Minulle vilkutteli joskus ja pysähdyin...ystävällinen autoilija ilmoitti, että pölykapseli irtosi äsken ja hän näki mihin lensi.
Syrjäisellä alueella harkintaa...voi olla myös rikollisia öiseen aikaan. Kännykkä valmiina jos... - sakotettu muija
Olen joskus saanut sakot nopeusrajoituksen rikkomisesta,
siitä tuli kirjallinen ilmoitus ja maksulappu,
siksi käytäntö ihmetytti, en saanut mitään kuittia maksusta.
Rahat ajokorttitaskussa kun ei ollut lompakkoa, aiemmin kadonnut jonnekin.
Miksi poliisia pitäisi paeta, ovat kuitenkin Suomi-yhteiskunnassakin ihmisiä sieltä asiallisemmasta ja järkevimmästä päästä?
Mielenterveys voi olla yhtä kuin ihmisen järkevä käytös. - Lahjontaa...
Kannattaa kuitenkin muistaa että Suomessa ei poliisi koskaan eikä missään tilanteessa ota vastaan mitään maksuja! Juuri hiljattain jossain ohjelmassa poliisi korosti ettei heillä ole haluja,mahdollisuuksia eikä edes lupaa ottaa vastaan mitään maksuruoritteita. Heillä ei ole myöskään mitään rahakassaa mukana eikä myöskään maksukuitteja joita maksajalle antaa. Eli jos joku poliisi pyytää tai ottaa rahaa vastaan on kyseessä lahjonta tai valepoliisi!!
- pelkokerttu
Mulle kävi taannoin näin: lähdin aika myöhään eli yöaikaan tuttavan luota opiskelupaikkakunnalleni jonne noin 60 km. Jo kaupunkialueella takapuskuriin kiinnittyi vanha ruskeanpunainen henkilöauto ja kun maaseututaipaleella hidastelin että auto menisi ohi, se ei mennyt. Alkoi hiukan pelottaa ja ajoin levähdysalueelle jossa oli pari rekkaa tauolla, ketään ei näkynyt mutta arvelin kuiskien nukkuvan autossa. Perässä ajaja seurasi minua ja näin että autossa oli vain yksi mies. Pistin autooni sisävalon ja otin suurieleisesti esiin kännykän ja hyvin näyttävästi kurkistelin sivuikkunasta ikäänkuin nähdäkseni rekkarin. Seuraaja vaihtoi äkkiä suuntaa ja lähti lujaa vauhtia ajamaan takaisinpäin. Levähdysalueelta oli näkyvyys melko pitkälle joten näin auton todella katoavan pimeyteen, mutta niin kovasti minua pelotti, että ajoin seuraavan sivutien kohdalta metsänsyrjään näkymättömiin ja seurasin tietä. Uskalsin lähteä eteenpäin vasta kun näin useamman ajoneuvon letkan, siihen pujahdin keskelle. En mielelläni lähde yöaikaan tienpäälle kokemuksen jälkeen koska en usko että kaikki olisi ollut vain mielikuvitusta.
- Paavopaimen
Minuakin yritti Aheran Timo pääsiäisenä pysäyttää laittautumalla autoineen suojatielle poikittain. Piti peräytyä. Seuraavaksi Timo koitti kiilata tieltä kaupungin keskustassa. Sakkoo sietäis!
- keitä he olivat?
Enpä harrasta lahjomista, toisekseen lienevätkö lahjottavissakaan, epäilen.
tähän mennessä oppinut että rahoistaan kyllä nykymaailmassa ensteks eroon pääsee, sitten järjestään ja terveydestään omaisuutensa ohella, henkikultakin välillä kiikunkaakun - lopultahan sekin lähtee ja tarinalla on loppu.
Eli epäillä saa (epäilijät kuulemma on aina lähinnä lähellä totuutta), meneehän luottamuskin välillä toisiin ihmisiin, sitten vaan joutuu selviämään pettymyksensä kanssa. - 3tyyl1ä
Perässäroikkujiin tepsii aikas tehokkaasti kun asentaa takakonttiin pissapoikalaitteet ja lasinpesunesteen tilalle laittaa jäähdytysnestettä. Tosi helppo toteuttaa autoissa joissa on takalasinpesulaitteet, kääntää vaan suuttimen osittamaan taakseppäin. Sitten vaan suihkauttaa perässä roikkujalle jäähdytysnestettä tuulilasiin ja muuten toimii satavarmasti...
- hyvä hyvä
Tosi fiksua, kun samasta säiliöstä käytetään myös tuulilasin pesunestettä.
- poliisionystävä
Kylläpä se vaan on niin, että ku poliisi seisoo tiellä ja näyttää pysähtymismerkkiä, tulee sun pysähtyä ennen sitä poliisia tai sen kohdalle. Ite sain sakot siitä, että ohitin poliisin joka näytti pysähtymismerkkiä ja ajoin parempaan paikkaan pysäköidä ku niillä oli ratsia jyrkässä ylämäessä ja näkyvyys oli huono.
- Jason999
Tieliikennelain mukaan ajoneuvon kuljettajan on annettava valo- tai äänimerkki vaaratilanteessa:
Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen, kuljettajan on annettava ääni- tai valomerkki taikka jarruvaloa käyttämällä tai muulla tavalla kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota.
Eli kuski toimi aivan oikein ja olisi rikkonut lakia, ellei olisi näin toiminut.- Tapahtui Kaarinassa.
Täällä Varsinais-Suomessa poliisi vaatii pysäyttämään keltaisen viivan ja kapean tien kohtaan, kun pysäytin leveämmällä kohdalla olevalle linja-autopysäkille. Ihmettelen sitä, koska tällaisessa tapauksessa koko liikenne pysähtyy.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645080Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362309- 2472270
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662257Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191434Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181423Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49988- 89986
- 66917
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12899