Mitä mieltä ootte tästä Best Friend festival kanin ruuasta? Ollaan annettu sitä kaneillemme 3vuotta. Annetaan sitä aamuisin n.1desi. Iltaisin saavat sitten tuoretta. Heinää ja vettä on kokoajan tarjolla, tietysti. Eli onko tämä hyvää ainakin on pupusille maistunut : )
Kanin ruoka
22
3862
Vastaukset
- accd
Ei ole hyvää ruokaa. Ruokakaupoista ei kannata pääsääntöisesti ostaa millekään eläimelle ruokaa, sillä ne eivät ole laadukkaita. Esim. Lottie ja Hobby plus ovat paljon käytettyjä merkkejä.
- 123456fghjkl
söisithän säkin hampurilaisia jos niitä olis tarjolla vaikka ne on epäterveellisiä. koko best friend sarja on täyttä kusetusta, pupuille ym. pellettiä eikä tollasta schaissea
- Tähti-Tupsukka
Minä olen syöttänyt sitä mutta kaniemme lempparia ei ole. Yleensä syövät genesiksen pellettejä ja kauraa.
- 2pupuu
OK, no meijän lähellä ei oo eläinkauppaa et pitäis aina lähtee johonki kaupunkii ku asutaa aika maal. Ja sitä nyt saa tost lähikaupastki, mut ehkä sit pitäis vaa vaihtaa.
- 4-kanin-omistaja
periaatteessa kaupasta löytyy ihan hyviä tuotteita, kuin eläinkaupastakin. Kanin kuivamuona on sitäpaitsi hyvin pitkälle liioiteltua, kanille riittäisi ihan hyvin, että sillä on kuivaa heinää jatkuvasti tarjolla ja paljon erilaisia tuorerehuja ja muuta tuoreruokaa. "kanin ruoat" ovat täysin ihmisen keksintöä, mutta ei niissä mitään pahaa ole, vaikka antaakin. Itse annan kaneilleni vaihtelevasti eri ruokia, ja teen niistä pieniä coctaileja tarpeen mukaan: Tällä hetkellä annan BF:n pellettiä ja auringonkukan siemeniä, laitan sinne ripauksen oliiviöljyä ja vähän päälle hunajaa. -öljystä kanit saavat mukavasti rasvaa ja öljy saa kanin turkin kiiltämään mukavasti. Lisäksi oliiviöljyssä on terveyttäparantavia aineksia. Auringonkukan siemenet, sillä ne sisältävät runsaasti vitamiineja ja öljyä. Näin syksyllä kanit tarvitsevat paljon energiaa talvea varten. Pelletit täydentämään ruokavaliota ja hunaja, että ruoka varmasti maistuu. Siinäkin on mukavasti rasvaa ja terveyttä edistäviä ominaisuuksia. Huom. puhun ripauksesta. Pointtini oli, että ihan hyvää ruokaa on, itse käytän kyllä, mutta käytän muitakin ruokia, ja sekoittelen tarpeen vaatiessa. Kanit herkkusuina rakastavat ruokaa ja pitävät hieman vaihtelevasta ruokavaliosta. Vaihtelevassa ruokavaliossa on muitakin puolia: Eri vitamiineja ja kivennäisiä ja eri määriä. Kokemusta minulla on aika paljon kaneista, ja kaikki kanini voivat paremmin, kuin hyvin =)
- cuni
en syöttäisi päivittäistavarakauppojen ruokia kaneille, eläinkaupan tuotteet paljon parempia ja laadukkaampia, tosin ovat sitten hinnatkin sen mukaisia.
meille kokenut kanin ja marsujen kasvattajakin eläinhoitaja koulussa opetti että eläinkaupan ruuat ovat parempia, eiköhän hän tiedä.
päivittäistavarakauppojen ruuissa saattaa olla eläinvalkuaista (ainakin myytävissä herkuissa), mitä kanille ei saa antaa. ja lisäksi ne siemensekotukset sisältää paljon pähkinöitä ja auringonkukan siemeniä mitkä helposti lihottaa kania.
itse ruokin kaniani monta vuotta BF:n ruuilla (kun en tiennyt paremmin), mutta heti kun vaihdoin eläinkaupan tuotteisiin oli kanissa huomattava ero, kani nimittäin lihoi helposti ruokakauppojen jyvistä/pelleteistä ja papanat olivat hassuja, kovia ja pieniä. eläinkaupan ruoalla se palasi normaali painoonsa ja papanoista tuli isompia ja oikea koostumus.
itse nyt syötän kaneilleni versele-lagan cuni completea, sillä nykyiset kanini on nirsoja ne ei pellettejä syö. lisäksi tuo ruoka ehkäisee karvapalloja, joten eikös se ole pitkäkarvasille hyväksi.
kyllä eläinkaupan tuotteet on pääosin hyviä, kannattaa sielläkin tosin varoa sitä eläinvalkuaista, etenkin herkuissa. ja muistathan että kanilla tulee olla suolakivi ja mineraali/kalkkikivi.
ja jos kaupungissasi ei ole eläinkauppaa niin aina voi netistä tilata kaninruokaa. sivuja on vaikka kuinka monta. - 2pupuu
Voisko joku sitte vielä kertoa mistä vois tilata tätä lottieta tai jotain hyvää ruokaa?
- cuni
esim petshop.fi
zooplus.fi
rockwells.net - 2pupuu
Moi, vielä sitä et olisko tuolt petshopist toi versele-laga Cuni nature hyvää jos tilaisin sitä ja kattoisin mitä mieltä puput on?'
- cuni
joo se on hyvää ja maistuvaa.
noissa seoksissa on vaa se ongelma että kani helposti syö vain parhaat palat (etenkin nirso kani), mutta kannattaa kokeilla että syökö kani kaiken eikä vaa parhaat päältä. luulen kyllä että tuossa ruuassa on kaikki niin hyvää että kaikki menee, ni sithän se käy oikein hyvin. luulis menevän paremmin kuin pelletit.
omasta mielestä toi versele-laga on hyvä merkki, ni pitäisi ruuankin olla hyvää. - 2pupuu
Ok, kiitos paljon avusta : )
- HERÄTYS
Herätys LOTTIE Tokmanni Tarjoustalo Vapaa Valinata Robon Hood ja oliko joitakin lisää?
- kääpiölupanomistaja
Joo oon itekkin kuullu ton Lottien olevan hyvää kaneille. :) Kävin Tokmannissa kattomassa muttei siellä ollu, oli kai loppunu tai jotain. Mutta se on kuulemma hyvää ja aijon ostaa sitä vielä joskus pupuselleni. :)
- Kani14
Löysin tosta best friend pelletti ruuasta siemeniä ja yleensä niitä ei ole ollut , no onko teillä ollut siemeniä teidän kanien pelletissä?
- pähkinähakkeli
En syötä Best Frendiä. Lottie-pelletti oli parempaa kanin ruokaa, mutta sitä ei enää kauppojen hyllyiltä löydy. Vaihdoin ruuan Rabbit Royale merkkiseen ruokaseokseen. Kanit näyttävät olevan ulkoisesti paremmassa kunnossa kuin ennen, turkit tiheitä ja karvanvaihdot vähentyneet.
Auringonkukansiemenet ovat kanille liian rasvaista tavaraa syödä jokapäivä. Kaura on parempi vaihtoehto. Mitähän siemeniä pelletissäsi on? Siemeniä kun on monenlaisia- Kani14
Siinä oli auringonkukan siemeniä mutta en ole varma mitä ne oli semmoisia mustia
- 1-kanin omistaja
Tietääkö kukaan saako kani syödä suolalehtiä kun mun kaverin kani kuoli ja siihen ei tiedetä syytä
- orkku2
Siiis niiku en itekkää tiiä mut ei ehk kannattais?
Festival ruoissa on ensinnäkin ihan liikaa väriaineita yms. Ja siinä on siemeniä, joita ei periaatteessa saisi kaneille syöttää koska ne eivät ole siemensyöjiä. Eivätkä kanit ole jyrsijöitä. Itse en menisi millekkään eläimelle syöttämään Festivalia.
- orkku2
mä hankin kanin 25päivä niii kannattaks niiit ruokki best frend ruualla ku mun kaverit sano et ei kannata???:d
Jos viitsisit lukea tämän keskustelun, niin tulee aika selkeitä ohjeita ;)
Kanin pääruoka on tuore heinä, jonka lisäksi annetaan tuoreita kasviksia monipuolisesti, jyrsittäviä oksia, ja hyvää pellettiä.
- PupuRakas
Me ollaan ainakin syötetty kaneillemme aina tuota Best friendiä. Hyvin se on ainakin niille maistunut. Olen itse joskus ostanut jotain kalliimpaa merkkiä. KanitHannu ovat meidän perheen. Tai no on niistä toinen minun oma ja toinen pikkusiskon ja isosiskon yhteinen. Mutta isä niille on ruuat hankkinut. No mutta kuitenkin ole niin niitä kalliimpia ostanut ja laittanut aina joskus harvoin kun olen salaattia niille tehnyt sinne niitä joukkoon hieman. En sitten itse tiedä kuinka laadukkaita minkäkin on mutta jonkin aikaa isäni osti niille siemensekoitusta. Sitten minä sain selville että ne ovat epäterveellisiä ja että ne sisältävät paljon rasvaa, käskin isän ostaa tavallista pellettiä ja nyt se on sitä pellettiä ostanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847