Miehellä piuhat poikki...

Aika käy vähiin

Miehelle tehty sterilisaatio noin 12-vuotta sitten (ollut silloin 28-vuotias). Minulla ikää 38-vuotta ja ei yhtään lasta tai raskausyritystä. Mitkä olisi mahdollisuudet yrittää vielä yhteistä lasta vai onko niitä? Korvaako Kela mitään hoitoja,kun kyseessä kuitenkin miehen puolelta oma valinta?Ja kuinka paljon maksaisi suurinpiirtein koko yritys?Kiitos mahdollisesta vastauksesta:)

4

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Miehen sterilisaation jälkeen raskaus on mahdollista käyttämällä kiveksestä neulanäytteen avulla saatuja siittiöitä ja tekemällä sinulle koeputkihedelmöityshoito. Hedelmöitysmuotona käytetään ns.mikrohedelmöitystä (ICSI).
      KELA-korvaukset käsitellään hoitavan lääkärin tekemän lausunnon perusteella ja korvaukset harkitaan tapauskohtaisesti, joten en pysty suoralta kädeltä sanomaan mahdollisuuksistanne korvauksiin. Sinulle tehtävien alkututkimusten tulokset vaikuttavat myös korvauspäätöksiin. Periaattena on, että KELA korvaa sairaudesta johtuvaa lapsettomuutta.
      Suomessa tehdään myös muutamissa harvoissa paikoissa steriliaatioiden purkuleikkauksia ja voisit tiedustella, onko kotipaikkakuntanne lähellä kyseistä toimintaa. Asiasta tietävät lapsettomuushoitoja tekevät klinikat sekä urologit.
      Suosittelen, että tartut puhelimeen ja varaat ajan klinikalle, jotta tilanteenne voidaan kartoittaa ja sen mukaan ohjata teitä eteenpäin.
      Mahdollisuuksia yhteiseen lapseen on.

Ystävällisin terveisin,

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

• honkatouhu

Hei!

Tiesitkö, että Kela kirjoitetaan isoa alkukirjainta lukuunottamatta pienellä? ;)

• Vaihtelee,-
        honkatouhu kirjoitti:

Hei!

Tiesitkö, että Kela kirjoitetaan isoa alkukirjainta lukuunottamatta pienellä? ;)

Joskus kirjoitetaan Kela ja josku KELA ja samoin myös Mela ja MELA.

• <3

Kiitos Anna-Kaisalle vastauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe