Yhteishuoltajuus ja lähestymiskielto

Isä84

Tilanne: Minä lähi-isä, ex-vaimo on etä-äiti. 2 yhteistä lasta, yhteishuoltajuus.
Molemmat seurustelee omalla tahoillaan, minä asun avovaimoni / kihlattuni kanssa. Exä ei jätä rauhaan, jatkuvaa soittelua, viestejä, haukkumista. Useasti olen pyytänyt olemaan soittamatta, viestimättä ym, mutta ei auta. Meillä käytössä reissuvihko, jonne laitetaan lapsia koskevat tärkeät asiat. Sovittu että ei muuten yhteyttä. SIlti, jatkuvasti tulee hänen puoleltaan soittoja ja viestejä. Osaan soitoista vastaan, osaan en. Nyt en vastaa enää ollenkaan. Tallella kännykässä n.150 viestiä jossa osassa haukkumista, uhkailua, sekoamista. Voimmeko saada lähestymiskieltton perheeni kanssa? Siis ei koske lapsia. Meillä nyt viikko ja viikko systeemi ja vaihto tapahtuu aina päiväkodin kautta.
Nyt olen kurkkuani myöten täynnä sitä, että missään ei voi olla rauhassa. On kerran käynyt jopa meidän takapihalla etsimässä lapsia.
Viime viikollakin tuli neljänä päivänä soittoja ja viestejä.
Mennään ensi viikolla poliisilaitokselle kertomaan tilanne ja katsotaan mitä tapahtuu. Onko jollain kokemuksia näistä?

9

2552

    Vastaukset

    • influenssarokote

      Valitettavasti et voi olla vastaamatta puheluihin, viesteihin yms... Sillä koska olette yhteishuoltajia, jos paskamainen exäsi väittää ettet suostu yhteydenpitoon, hänellä on perusteet vaatia yksinhuoltoa (kokemusta on).
      Ainoa keino on sinun nyt mennä näyttämään viestit lastenvalvojalle/last.suojelun työntekijälle, mielellään näytä kerro kaikille mahdollisille tahoille exän käytöksestä. Kerää niin paljon todisteita kun pystyt.
      Lähestymiskieltoa tuskin tulet saamaan ja tilanne ei varmasti helpota koska asutte selvästikin lähekkäin ja ex vaikuttaa tosi häiriintyneeltä.

      • vankilaaa

        Hei vaan ! Siis kylläpä vaan saa lähestymiskilellon ainakin Lahdessa, täällä on erittäin etähuoltajavastainen ilmapiiri. Exäni lopetti noin vain lasten tuomisen tapaamisiin. Keskustelematta, perustelematta. Ei vastannut kyselyihini. Oli pakko hakea "apua" lastenvalvojalta, oikeusaputoimistosta ja oikeudesta jossa sovittiinkin tapaamisista mutta petollisella exällä ei ollut aikomustakaan edistää tapaamisia. vaan päinvastoin hänhän oli eron alusta asti ilmoittanutkin että eräänä päivänä et lapsiasi näe. "Oikeus" oli todella puolueellinen ja asenteellinen.

        No kun exäni ei tuonut lapsia oikeuden päätöksestä huolimatta, aloin kysellä. Hän vastasi että lapset eivät tahdo tulla. Lasten suusta en koskaan kuullut mitään negatiivista, enkä exänkään paitsi nyt viime aikoina hän keksi jotain valheita.

        Kyselin ja kyselen edelleen kerran viikossa tekstiviesteillä lasteni vointia, missä he käyvät koulua, keitä heillä asuu. Olen erittäin huolestunut, exä on manipuloinut ja aivopessyt lapset ja sukunsa minua vastaan. Lapset eivät vastaa tiedusteluihini, äiti on varmaankin kieltänyt viestittelyn kanssani. Lähestymiskielto tuli. Ja nyt kutsu kuulusteluihin. "Häiritsen" exää kun kyselen asioista.

        Enpä voi sille mitään etten kykene unohtamaan rakkaita lapsiani. Kysyn exältäni ihan lyhyitä ja asiallisia kysymyksiä kerran viikossa. Lähetän myös terveiset lapsilleni. Sanoin minulle soittaneelle poliisillekin että jos omista lapsista huolehtiminen on rikos niin olkoon sitten, menen vaikka vankilaan. Katsotaan nyt.


      • Anonyymi
        vankilaaa kirjoitti:

        Hei vaan ! Siis kylläpä vaan saa lähestymiskilellon ainakin Lahdessa, täällä on erittäin etähuoltajavastainen ilmapiiri. Exäni lopetti noin vain lasten tuomisen tapaamisiin. Keskustelematta, perustelematta. Ei vastannut kyselyihini. Oli pakko hakea "apua" lastenvalvojalta, oikeusaputoimistosta ja oikeudesta jossa sovittiinkin tapaamisista mutta petollisella exällä ei ollut aikomustakaan edistää tapaamisia. vaan päinvastoin hänhän oli eron alusta asti ilmoittanutkin että eräänä päivänä et lapsiasi näe. "Oikeus" oli todella puolueellinen ja asenteellinen.

        No kun exäni ei tuonut lapsia oikeuden päätöksestä huolimatta, aloin kysellä. Hän vastasi että lapset eivät tahdo tulla. Lasten suusta en koskaan kuullut mitään negatiivista, enkä exänkään paitsi nyt viime aikoina hän keksi jotain valheita.

        Kyselin ja kyselen edelleen kerran viikossa tekstiviesteillä lasteni vointia, missä he käyvät koulua, keitä heillä asuu. Olen erittäin huolestunut, exä on manipuloinut ja aivopessyt lapset ja sukunsa minua vastaan. Lapset eivät vastaa tiedusteluihini, äiti on varmaankin kieltänyt viestittelyn kanssani. Lähestymiskielto tuli. Ja nyt kutsu kuulusteluihin. "Häiritsen" exää kun kyselen asioista.

        Enpä voi sille mitään etten kykene unohtamaan rakkaita lapsiani. Kysyn exältäni ihan lyhyitä ja asiallisia kysymyksiä kerran viikossa. Lähetän myös terveiset lapsilleni. Sanoin minulle soittaneelle poliisillekin että jos omista lapsista huolehtiminen on rikos niin olkoon sitten, menen vaikka vankilaan. Katsotaan nyt.

        Hei.

        Soita protokollan mukaan sosiaalipäivystykseen (kirjaavat ylös) mikäli ex ei tuo sovitusti lapsia vaihtoon.

        Sen jälkeen kun tämä jatkuu muutaman kerran, laita käräjäoikeuteen toimeenpano, jossa vaadit oikeuden määäräyksen (tapaamisten toteutumista) sekä uhkasakkoa jokaisesta jatkossa estetystä tapaamisesta.

        Kyl se siitä alkaa sujumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei.

        Soita protokollan mukaan sosiaalipäivystykseen (kirjaavat ylös) mikäli ex ei tuo sovitusti lapsia vaihtoon.

        Sen jälkeen kun tämä jatkuu muutaman kerran, laita käräjäoikeuteen toimeenpano, jossa vaadit oikeuden määäräyksen (tapaamisten toteutumista) sekä uhkasakkoa jokaisesta jatkossa estetystä tapaamisesta.

        Kyl se siitä alkaa sujumaan

        Kommentista aikaa melkeen 10 vuotta, asia on jo hoidettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentista aikaa melkeen 10 vuotta, asia on jo hoidettu.

        EI OLE HOIDETTU!!!


    • kokluu

      Mun ex-miehellä on lähestymiskielto ja meillä yhteishuoltajuus. Menet nyt heti oikeustalolle jättämään hakemuksen, ne käsitellään aina kiireellisenä. SÄILYTÄ KAIKKI VIESTIT! Ja muista säilyttää myös itse lähettämäsi viestit missä pyydät lopettamaan, että on osoittaa että olet tehnyt tämän asian selväksi mutta ei auta. Lapsen vanhemmalla on juridinen oikeus olla yhteydessä lapseen, ja jos lapsi on niin pieni ettei itse pysty esim.puhelimessa puhumaan, saa soittaa toiselle vanhemmalle vaikka olisi lähestymiskielto, mutta täytyy osata hoitaa asiansa asiallisesti ja yhteydenotot pitää pysyä rajoissa ja koskea vain lapsia!

      Sinulla on täydet perusteet hakea lähestymiskieltoa. Kenenkään yksityiselämää ei saa häiritä tuolla tavalla, tuo on selvää häiriköintiä. Kotirauhan rikkominen on sitten syytteen nimi jos siitä poliisiasian haluaa tehdä, eli rangaistuksen tekijälle, mutta ilmeisesti sinäkin vain haluat saada muijan lopettamaan eikä muuta. Sit jos rikkoo lähestymiskieltoa niin se on peruste poliisin ottaa kiinni ja seuraamukset tulee, eli silloin voi syyttää vain itseään jos ei oikeuden määräyksestäkään ymmärrä käyttäytyä!

      Itse olen saanut olla rauhassa, oli tosi hyvä kun uskalsin hakea! Lapsen tapaamiset onnistuu tästä huolimatta ihan ok!

    • perustellusti kyllä

      Kyllä lähestymiskiellon voi saada, mutta siihen tarvitaan perusteluita, jotka voi todistaa.
      Kuulostaa siltä, että AP:llä niitä olisi. Nimimerkin "Vankilaaa" exälläkin niitä on täytynyt olla.

      • pålo

        Joo kyllä, viestit todisteiksi, sekä puhelutiedoista todisteet että sinä et ole ottanut häneen yhteyttä.
        Lähestymiskiellon saa aika nopeassa tahdissa, kun muistaa sanoa, että ahdistuu, elämä on mennyt sekaisin, ei päivän rauhaa, ja yksi mikä on paras, tunnet olevasi uhattuna kun tulee niin uhkaavia viestejä. Kaikki joissa on munkäänlainen uhkaava sävy on rikollista.

        Muistaakseni ensi vuonna astuu voimaan sellainen laki joka kieltää vainoamisen, ja sitähän tuo on.

        Tuolle toiselle isälle sanoisin, että puhelutiedot mukaan ja viestit mitä olet lähettänyt ja saanut. Tapaamisten toimimattomuudesta toimeenpanovaatimus käräjäoikeuteen sakkouhalla, että jos et saa lapsia tavata tulee sakko.


    • Anonyymi

      Poliisi ja "lastensuojelu" ei ole asianosainen, oikeustoimikelpoinen- ja sopimusosapuoli lapsia koskevissa asioissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe