osaisiko joku vähän auttaa. olen koittanut päivittää uutta digiboksia mikä on mallia TF510PVRc eli siis topfield. kävin topfieldin sivuilla hakemassa ohjeet ja ohjelmat millä sen pitäisi onnistua,mutta kun olen päässyt siihen vaiheeseen kun pitäisi digiboksi päivittää niin mitään ei tapahdu. siis siinä kun johto on kiinni koneessa ja digiboksissa ja laitetaan boksi päälle niin sen pitäisi ohjeiden mukaan ruveta päivittymään,mutta mitään ei tapahdu!! en tiedä miksi siinä ei taphdu mitään. auttakaa nyt!!
TF510PVRc päivitys ongelmia!
21
1378
Vastaukset
- ..................
Oletko katsonut mikä on boksin nykyinen ohjelmistoversio? Jos se on sama kuin millä yrität päivittää niin voi olla ettei laite "hyväksy" päivitystä.
Entä päivitätkö boksia USB-kaapelin vai RS232-kaapelin avulla? Jos jälkimmäisellä niin voi tulla ongelmia jos kaapeli ei ole oikean tyyppinen (eli onko kytketty kaikki johtimet vai vain osa niistä), kenties ongelmia voi tulla kättelymenetelmän takia. Tai oikeastaan pitäisi puhua ns. nollamodeemikaapelista joita yleensä käytetään boksien päivityksessä tavallisen suoran RS-232 kaapelin sijaan.
Sinuna koittaisin päivittää USB-kaapelin avulla, se on kivuttomampi kuin koittaa metsästää oikeantyyppistä RS-232 kaapelia.- auttakaany
kyllä mä katoin ne versiot ja boksissa on vanhempi versio mitä koitin ladata. ihan usb kaapelilla koitin sitä laittaa,mutta ei se suostu pelaamaan. en vaan käsitä mistä vika voi johtua kun tein kaiken "oikein". toi boksi on muutenkin ihan tuhottoman hidas ja siinä kestää kun laittaa menua päälle tai vaikka epg:tä,taikka ihan kanavan vaihtokin ihan ihan pimeän hidas. sitä vähän toivoin jos päivitys olisi tuonut vähän lisä vauhtia tohon vehkeeseen. pitäisikö tähän koneeseen laittaa jotain ohjelmia,että se suostuu hyväksymään tiedon siirtoa boksiin vai mitä tässä pitäis tehdä?
- Jatkakaa vaan...
auttakaany kirjoitti:
kyllä mä katoin ne versiot ja boksissa on vanhempi versio mitä koitin ladata. ihan usb kaapelilla koitin sitä laittaa,mutta ei se suostu pelaamaan. en vaan käsitä mistä vika voi johtua kun tein kaiken "oikein". toi boksi on muutenkin ihan tuhottoman hidas ja siinä kestää kun laittaa menua päälle tai vaikka epg:tä,taikka ihan kanavan vaihtokin ihan ihan pimeän hidas. sitä vähän toivoin jos päivitys olisi tuonut vähän lisä vauhtia tohon vehkeeseen. pitäisikö tähän koneeseen laittaa jotain ohjelmia,että se suostuu hyväksymään tiedon siirtoa boksiin vai mitä tässä pitäis tehdä?
Nuo päivitysohjelmat ovat usein sen verran vanhaa tavaraa, että jo WinXP:n kanssa saattaa tulla ongelmia WIN7 puhumattakaan. Saattaa olla, että päivitys on tehtävä jollakin wanhalla wehkeellä, joka hanskaa nuo tiedonsiirrot uusia koneita paremmin.
http://www.topfield-finland.com/fi/ohjelmistot_ja_paivitykset/ löytyy päivityspaketit. - pitäis kyllä onnistu
Jatkakaa vaan... kirjoitti:
Nuo päivitysohjelmat ovat usein sen verran vanhaa tavaraa, että jo WinXP:n kanssa saattaa tulla ongelmia WIN7 puhumattakaan. Saattaa olla, että päivitys on tehtävä jollakin wanhalla wehkeellä, joka hanskaa nuo tiedonsiirrot uusia koneita paremmin.
http://www.topfield-finland.com/fi/ohjelmistot_ja_paivitykset/ löytyy päivityspaketit.Win XP:ssä taitaa kyllä olla jonkinlainen Win95/Win98-moodikin jolla sen saa matkimaan Windows 98:a, mutta XP:tä uudemmilla tosiaan voi tulla ongelmaa.
Ite päivitin oman toisen merkkisen boksini tänään käyttäen Windows XP:tä (jonka jouduin asentamaan varta vasten tota päivitystä varten), tosin myös Win 98 olis ollut tarjolla mutta XP:n asennuslevy oli lähempänä ja päätin olla tänään hieman laiska enkä mennä kaivamaan sitä Win98 levyä. :D Normaalisti en ees käytä mitään windowsia vaan Ubuntua, joskin silläkin olis saattanut onnistua Winen avulla.
Päivitys kyllä siis onnistui ihan hyvin enkä edes käyttänyt mitään 98-moodiakaan. Sitäpaitsi noissa Topparin ohjeissakin on kuvat juurikin XP:stä joten eiköhän toi päivitys XP:lläkin pitäisi onnistua.
- ................
Kysyit ohjelmista...latasit kai sen tiedonsiirto-ohjelmankin etkä vain pelkkää päivitystiedostoa? Se kyllä lukee niissä päivitysohjeissakin.. Jopa USB-päivityksessä tarvitaan se tiedonsiirto-ohjelma. Kannattaa toimia pilkuntarkasti niiden ohjeiden mukaan, muuten ei onnistu jos tekee pienenkin virheen tai oikaisee mutkia ihan vain vähäsenkin.
- uiuiuyiy
Minä olen päivittänyt TF500PVRc:ni RS232-liitäntäisellä ns. nollamodeemikaapelilla.
- auttakaany
olen tässä nyt koittanut kaikkea taas,mutta ei onnistu. mitä se windows xp meinaa? mulla on tässä siis windows vista ja tuolla topfieldin sivuilla lukee siinä ohjelmistopäivityksen alussa,että huom windows vista 32bit työkalut. pitääkö mun siis se ladata ja sillä koittaa laittaa tää ohjelma boksiin? kyllä mä olen tunnollisesti koittanut tehdä kaiken niin kuin ohjeissa sanotaan,muuta ei vaan onnistu. mä en nyt muutenkaan tajua mitä eroa on windows vistalla ja sillä xp:llä...mut tolla usb kaapelilla olen kuitenkin yrittänyt laittaa ohjelmaa enkä sillä RS-232 kaapelilla.
- auttakaany
nyt sain tolla windows vista ohjelma päivityksellä tän asentamaan sen usb päivitystyökalun,mutta nyt on sellainen ongelma,että tää jökkää siinä vaiheessa kun latasin sen uuden ohjelmiston topfieldin sivuilta missä on se uudempi ohjelma ja koitan siirtää tätä ohjelmaa boksille niin se ei tee yhtään mitään. näyttää vaan,että se siirtäis sitä uutta ohjelmaa mutta se ei siirrä. tai ei ainakaan palkkeja näy. tää mun kirjoitus on varmaan vähän sekavaa,mutta ei tajua miks tän kaiken pitää olla niin vaikeeta tai sitten olen vaan liian yksinkertainen!
- höh..
auttakaany kirjoitti:
nyt sain tolla windows vista ohjelma päivityksellä tän asentamaan sen usb päivitystyökalun,mutta nyt on sellainen ongelma,että tää jökkää siinä vaiheessa kun latasin sen uuden ohjelmiston topfieldin sivuilta missä on se uudempi ohjelma ja koitan siirtää tätä ohjelmaa boksille niin se ei tee yhtään mitään. näyttää vaan,että se siirtäis sitä uutta ohjelmaa mutta se ei siirrä. tai ei ainakaan palkkeja näy. tää mun kirjoitus on varmaan vähän sekavaa,mutta ei tajua miks tän kaiken pitää olla niin vaikeeta tai sitten olen vaan liian yksinkertainen!
Jos haluat apua, voisitko kirjoittaa tarkemmin, mitä olet tehnyt ja missä järjestyksessä, mitä kytkenyt mihinkin, mitä on sitten tapahtunumt jne? Ja millä ohjelmilla, kerro myös ohjelmien versiot.. Mikä firmware versio sinulla on boksissa nyt ja minkä version aiot asentaa?
Päivitys onnistuu, jos seuraa ohjeita tarkasti. Mitä ohjeita sinä seuraat? Osaatko kopioida linkin niihin ohjeisiin tänne?
- auttakaany
http://www.topfield-finland.com/fi/ohjelmistot_ja_paivitykset/ ja tossa on toi ohjeiden linkki http://www.topfield-finland.com/tiedostot/Image/ohjelmistot/TF_5100_PVRt_Masterpiece/Topfield_USB_paivitysohje.pdf
tossa on linkki mistä otin ton päivityksen. siinä on heti toi windows vista linkki minkä latasin koneelle ja asensin sen. noissa alemmassa olevissa ohjeissa puhutaan windows xp pelkästään,latasin aluksi sen mutta eihän se tietenkään pelannut mun koneella kun tässä on vista. liitin sitten boksin ja tietsikan usb johdolla ja pistin digiboksin päälle ja tietsikka sitten ilmoitti,että se on asentanut sen jonkin ajurin ja se on nyt käyttövalmis. sen jälkeen latasin koneelle ton TF510PVRc kohdassa olevan ohjelmiston missä lukee versio 3.92, Lokakuu 2011. mulla on digiboksissa versio ncpcf 3.74. en sen parempi oikein osaa sanoa mitä versioita siinä on. mun pointtini siinä uudessa päivityksessä on se,että kun toi boksi on aivan älyttömän hidas kaikissa valikoissa ynnä muussa niin ajattelin jos toi uus päivitys mahdollisesti nopeuttais sitä vähäsen?
tuolla samassa kohdassa mistä saa ladattua sen uuden version niin siellä on siis toi ohje missä lukee USB-työkalun asennus-ja käyttöohje. sitä tässä olen seuraillut,mutta oon vaan tosiaan saanut sen verran pelaamaan
niin,latasin sen sen uuden päivitys version koneelle ja noissa ohjeissa sanotaan,että se pitäisi purkaa,mutta mun käistyksen mukaan se on jo valmis tiedosto enkä saanut sitä edes mitenkään purettua. tein sitten sillain,että miten ohjeissa sanotaan niin painoin TDFN_USB ja siitä valitsin ton uuden päivitys version,laitoin boksiin virran ja ohjeiden mukaan sen pitäisi automaattisesti ruveta lataamaan sitä päivitystä boksille ja boksin näyttöön ja telkkariin pitäisi tulla tekstit et se lataa sitä. mutta boksi ei tee yhtään mitään,telkkari näkyy siitä ihan normaalisti. jos viitsit sitä ohjetta lukea vähän ja sanoa,jos teen jotain väärin? sen usb ajurin onnistuin saamaan päälle,mutta en onnistu päivittämään tota digiboksia! sano nyt mua viisaampana mitä mun pitäis tehdä,menee vaan hermo tohon boksiin kun se on niin älyttömän hidas. kerro nyt jos jäi vielä jotain epäselväks tosta mun sepustuksesta. - oxox
Sama digiboksi ja ongelma kuin nimimerkillä 'auttakaany'. Päivitys USB:n kautta ei onnistunut, eikä myöskään TAPeilla hdfw tai FwLoad. Lopulta ei auttanut kuin etsiä jostain nollamodeemikaapeli ja tietokone jossa on sarjaportti. Päivitys onnistui heti ensimmäisellä yrittämällä. Valitettavasti versio 3.92 ei auttanut varsinaiseen ongelmaan eli tiedostonsiirtoon Antaresilla digiboksista tietokoneelle. Tiedostonsiirto tietokoneelta digiboksiin toimii kyllä.
- Toppy a.k.a. kkp
Jos tiedonsiirto Toppyn ja PC:n välillä suinkin pelaa (Altair, Top Set, Antares tms.) niin kyllä firmiksen päivityksenkin pitäisi onnistua HDFW-TAP:lla. Tässä vielä rautalangasta väännetyt ohjeet:
1. Lataa tiedostot hdfw.tap ja hdfw.lng boxin /ProgramFiles-kansioon
2. Avaa tiedostoluettelo ja siirry /ProgramFiles-kansioon (pikakelauspainikkeilla >)
3. Siirrä kohdistin hdfw-tiedoston kohdalla ja paina Play => TAP-käynnistyy ja luo uuden kansion /ProgramFiles/HDFW_Firmware
4. Sammuta TAP (Exit-näppäinellä)
5. Lataa nyt uusi firmis kohdassa kolme syntyneeseen kansioon /ProgramFiles/HDFW_Firmware
6. Käynnistä uudelleen HDFW-tap
7. Varmista ensin nykyinen firmis => Valitse Backup the current firmware (ei pakollinen, mutta suositeltava toimenpide)
8. Sitten valitse listalta siirtämäsi FW-tiedosto ja paina Play
9. Valmis! Sulje TAP ja käynnistä boxi uudelleen
Kaikki yllä mainitut ohjelmat (firmistä lukuunottamatta) löytyvät osoitteesta www.tapworld.net - auttakaany
Toppy a.k.a. kkp kirjoitti:
Jos tiedonsiirto Toppyn ja PC:n välillä suinkin pelaa (Altair, Top Set, Antares tms.) niin kyllä firmiksen päivityksenkin pitäisi onnistua HDFW-TAP:lla. Tässä vielä rautalangasta väännetyt ohjeet:
1. Lataa tiedostot hdfw.tap ja hdfw.lng boxin /ProgramFiles-kansioon
2. Avaa tiedostoluettelo ja siirry /ProgramFiles-kansioon (pikakelauspainikkeilla >)
3. Siirrä kohdistin hdfw-tiedoston kohdalla ja paina Play => TAP-käynnistyy ja luo uuden kansion /ProgramFiles/HDFW_Firmware
4. Sammuta TAP (Exit-näppäinellä)
5. Lataa nyt uusi firmis kohdassa kolme syntyneeseen kansioon /ProgramFiles/HDFW_Firmware
6. Käynnistä uudelleen HDFW-tap
7. Varmista ensin nykyinen firmis => Valitse Backup the current firmware (ei pakollinen, mutta suositeltava toimenpide)
8. Sitten valitse listalta siirtämäsi FW-tiedosto ja paina Play
9. Valmis! Sulje TAP ja käynnistä boxi uudelleen
Kaikki yllä mainitut ohjelmat (firmistä lukuunottamatta) löytyvät osoitteesta www.tapworld.netonnistuuko toi toppyn päivitys siis kuitenkin usb-johdolla vaikka kävis lataamassa ton tap jutun? Olen koittanut sillä systeemillä millä neuvotaan topfieldin sivuilla,mutta se ei vaan suostu siirtämään uutta päivitystä boksille. En omista tota nollamodeemikaapelia.
- oxox
Jos sinulla ei ole nollamodeemikaapelia saatavilla, niin ei sinulla paljon muita vaihtoehtoja ole kuin esimerkiksi hdfw TAPilla yrittää päivittää (ks. Toppyn viesti yllä). Minun TF510PVRc ei suostunut hdfw:llä päivittymään, mutta jos vaikka sinua onnistaisi. Kirjoitathan tänne jos onnistui. Lisäksi kiinnostaisi tietää toimiiko sinulla tiedostojen siirto digiboksista tietokoneelle.
- auttakaany
mä koitan testata tota systeemiä ja ilmotan sitten jos onnistuu. Sulla on ilmeisesti sama boksi kuin mulla niin onko se sun boksi hidas? Meinaan kun koittaa vaikka talletettujen ohjelmien valikkoa avata niin se kestää ihan pirun kauan ja myös kanavien vaihdot ynnä muut kestää! Ajattelin,jos toi päivitys siihen auttais mutta kun sekin tarvii jo pienen ihmeen,et saa tota boksia edes päivitettyä!
- oxox
auttakaany kirjoitti:
mä koitan testata tota systeemiä ja ilmotan sitten jos onnistuu. Sulla on ilmeisesti sama boksi kuin mulla niin onko se sun boksi hidas? Meinaan kun koittaa vaikka talletettujen ohjelmien valikkoa avata niin se kestää ihan pirun kauan ja myös kanavien vaihdot ynnä muut kestää! Ajattelin,jos toi päivitys siihen auttais mutta kun sekin tarvii jo pienen ihmeen,et saa tota boksia edes päivitettyä!
Kyllä, digiboksini oli hidas. Päivityksen jälkeen laite selvästi tottelee kaukosäädintä sutjakammin ja digiboksin käyttö on miellyttävämpää kuin ennen päivitystä.
- auttakaany
mä kävin kattomassa siellä tapworldissa ja täytyy sanoa etten tajunnut yhtään mitään! tuolla koku sanoi,että hakee ohjelmat hdfw.tap ja hdfw.lng mutta mistä hemmetistä mä ne sieltä löydän? mun piti vaan päivittää boksi,mistä ihmeestä mä öydän yksinkertaiset ohjeet miten tää kaikki tapahtuu?
- auttakaany
mä nyt löysin noi tapit ja tein käyttäjä Toppy a.k.a. kkp ohjeiden mukaan. kyllä se tuntui,että onnistui mutta pitäiskö se uuden päivityksen versio eli siis numero tulla tonne ohjelmistopäivitykseen?
- 11+18
Kyllä uuden ohjelmiston versio pitää tietenkin muuttua sinne,missä ohjelmiston
versio on mainittu,eli jos ei ole muuttunut,ei ole päivityskään onnistunut.- auttakaany
mulla loppuu nyt kyllä keinot kesken. Kai se on sitten parempi luovuttaa kun ei tota boksia saa sitten ilmeisesti millään päivittymään! En vaan tajua kun topfieldin sivuilla on selvät ohjeet millä se pitäis toimia,mutta ei se pelaa kuitenkaan. Alkaa jo kyrsiä pikkuisen!
- 11+18
Suosittelen sinulle tässä vaiheessa jo aikaisemmin esilletuotua mahdollisuutta,
että etsin joltain kaverilta sarjaportilla varustetun Windows XP-koneen ja hankit
nollamodeemikaapelin,niin päivitys onnistuu leikiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241