Hei!
Oon 19 vuotias tyttö (167/51) ja mulla on jo pitkälti toista vuotta ollu mitä kummallisimpia ongelmia. On ollu vatsakipuja joiden takia on tutkittu aortta ja sydän (perinnöllisistä syistä) ja vaikka mitä. Mitään muuta kun vähän alhainen verenpaine (n.95-50) ja nopeahko lepopulssi (90-100), ei löytynyt sieltä...
Gynellä kävin myös yhdyntäkipujen ja muutenkin emätinkipujen takia. Vastauksena sain että tuskin siellä mitään on ja jos on niin se on vulvovaginiitti eikä sille taas mitää voi. Kivut on semmosia että ei pysty kävelemään kun se tulee. Semmonen vihlova kipu ja kestää 10 sekunnista muutamaan minuuttiin.
Samanlaisia kipuja tulee kanssa alavatsaan vaan oikealle puolelle aina. Kivut tulee myös jos juoksen vähänkään yms.
Kuukautiset on epäsäännölliset, joskus vuotaa 9 päivää joskus 3 ja joskus kuukautis kierto on 28 joskus 40. Näistä terveyskeskuslääkäri sanoi että ihan normaalia, katotaan nyt mitä tapahtuu seuraavaks. Kuukautiset on muuttunu epäsäännöllisemmäks koko ajan.
Kummallisin oire kuitenkin on että oon huomannu vessassa tai suihkussa käydessä että emättimestä tulee vähän väliä pitkiä hiuksia tai hiusmöykkyjä. Tästä oon kerran uskaltautunu lääkärille sanomaan ujona tyttönä kerran ja vastaus oli hieman naureskellen että on tainnu hiuksia kuivatessa jäädä pyyhkeeseen hiuksia. (jep, etenkin kun välillä oli musta polkkatukka ja edelleen nää kyseiset hiukset oli pitkiä ja vaaleahkoja)
Nyt sitten on alkanu myös kauhea väsymys koko ajan ja kylmä. Ennen siedin kylmää aika hyvin, nykyään tuntuu että oon kokoajan jäässä. Nykyään tuntuu etten saa tehtyä mitään ja hengästyttää kaikki koko-ajan. Mulla on aina ollu huono ääreisvrenkierto mutta sekin tuntuu nyt olevan huonontunu entisestään.
On myös ongelmia pitää painoa yllä koska jos en kokoajan kiinnitä huomio ruuan määrään niin laihdun (15-vuotta kilpaurheilua harrastaneena tiedän kyllä mitä on monipuolinen ruokailu ja syön 3 lämmintä ruokaa päivässä). Sitten myös vessassa saa ravata jatkuvasti nykyään.
En tiiä liittyykö nää yhteen ja miten mutta lääkärissä ravaaminen ja luulosairaaks haukkuminen alkaa riittää. Koska oon mä sitäkin yrittäny itelle toitottaa että oon täysin terve ja päässä on vaan vikaa mutta ei se nyt vaan oo niin.
Olis mukavaa jos löytäisin tälle kaikelle jonkun selityksen ja netistä lueskellessa oon yhä uudelleen törmänny munasarjoissa oleviin dermoidi kystiin jossa voi olla hiuksia yms. ja jotka kuulemma voi vaikuttaa myös kilpirauhasen toimintaan... tämä pistää miettimään että voisko se sitten olla se mikä mullakin on..
Dermoidi kysta munasarjoissa?
4
849
Vastaukset
- 13532223
Ensiks....... jos sulla olis tuollainen kysta munasarjoissa,niin miten voit kuvitella että ne hiukset voisi millään tavalla liittyä sun emättimestä tuleviin hiuksiin? Sehän ei niinkuin ole mitenkään mahdollista.
Jos sulla on joskus ollut vaaleet pitkät hiukset niin eiköhän ne ole ihan sun omia hiuksias vaikka olisitkin värjännyt ne tummiksi. Mulla oli ennen tummat hiukset ja nyt ollut vaaleat hiukset jo monta vuotta. Silti löydän omia tummia hiuksia vieläkin varsinkin tekstiileistä,esim. kylppärimatoista joista ne ei suostu irtoamaan millään vaikka olleet tässä varmaan 10krt pesukoneessakin. Joten ihan hyvin sulla on voinut jostain omia vanhoja hiuksia kulkeutua sinne.
Toiseks munasarjojen kystat löytyyy ultrassa että onko sulla sellainen tehty gynegologi käynnillä? - freije
Katsopa endometrioosi.fi ja liity keskustelupalstalle. Löytyiskö sieltä kohtalotovereita ja tietoa?
- tutkittu samoista
kilpirauhasarvot olisi asiallista katsoa myös,nou aineenvaihdunta ja sykejutut muistutaa kilpirauh.liikatoimintaa
- Olga Korbut
Oireet viittaavat selvästi munasarjojen dermoidikystaan. Gynekologit ovat tavallisen pöhlöjä, jos eivät noiden oireiden perusteella tee ultraäänitutkimusta tai suorituta kirurgin tähystystutkimusta.
Lääkärin vaihtaminen asiaa tuntevampaan vain voi auttaa.
Pöhlöjen ja ylimielisten lääkärien kanssa ei kannata pitempään seurustella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html2105265Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,434620Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699163222Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2753186Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1683099- 602658
- 632007
- 271959
- 881944
- 241849