ravintoloiden aukiolo jouluaattona/-päivänä

ensimatkustaja

Olemme avopuolisoni kanssa lähdössä jouluksi New Yorkiin ja haluaisin tietää miten siellä on ravintolat auki ja pitääkö(oisiko jo pitänyt) tehdä pöytävarauksia mikäli haluaa saada jotakin suuhunsa? Emme ole turhan tarkkoja mutta olisi kiva vähän kierrellä ja katsella tarjontaa sen sijaan että päätettäis ravintola jo suomesta käsin ilman minkään näkösiä kokemuksia. Onko suosituksia?

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

      Kiinalaiset on yleensa auki jouluna ja samoin juutalaiset delit.

      • matkailija-x

        Suuri osa ravintoloista on kiinni jouluaattoiltana ja -päivänä. New Yokissa on kuitenkin n. 20.000 ravintolaa. Vaikka suuri osa niistä olisi kiinni, löytyy avoinna olevia paikkojakin.

        Open Tablesta voi katsoa missä ravintoloissa on haluttuna aikana tilaa ja varata pöydän. Jouluaattoillaksi löytyi ainakin pitkä lista varauksia ottavista ravintoloista, joulupäivää en tarkistanut. www.opentable.com


    • Ol

      Hei Ensimatkustajat.

      En ole itse ollut Ompussa ikinä Jouluna, joten noista aukioloista nohaju,
      mutta muutamien nyc-reissujen opettamana, kannattaa ainakin lukea ennalta hyvien matkaoppaiden suosituksia ja laittaa "omantyylisiä" ravintoloita sitten hieman kartalle. Näin pääsee ainakin hyvin alkuun...

      Tietenkin jos on esim. jonkun tietyn kokin / ketjun fani ja haluaa ehdottomasti käydä heidän paikoissaan, niin se tietysti karsii vaihto-ehtoja.

      "Eksyimme" viime reissullamme Afrikkalaiseen ravintolaan jonka nimeä en nyt muista (voin yrittää etsiä) joka sijaitsi Lower East Siden koilliskulmalla ja se ruoka... taivaallista, parasta jota olen koskaan missään syönyt. Paikka ei ollut koolla pilattu ja ulkoapäin näytti siltä, että noinkohan tuonne uskaltaa edes sisälle... niin hämyisen oloinen se oli, muttamutta... välillä kuuluu juosta tuntemattomaan.

      Tosiaan valinnanvaraa on ja löytyy, joten varmasti löydätte ravintolan teidän makuunne.

      Hyvää reissua.

    • ensimatkaaja

      kiitos vinkeistä, hyvä tietää ettei tarvii ruuatta jäädä:) pitääkin metsästää tuolta open tablesta hyvän oloista paikkaa.

      Jos löydät sen sen afrikkalaisen ravintolan nimen niin oon erittaäin kiinostunu ku suomesta on niin vaikaa saada hyvää afrikkalaista ruokaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe