Monta kertaa päivässä kissanne ulostaa? Luin kyllä vanhoja keskusteluja, mutta kiinnostaisi näin laajemmin kysyä.
Meidän kissamme ulosti nuorempana aika usein, nyt selkeästi vähentynyt kun olemme vaihtaneet ruokavaliota. Nyt kissa ulostaa n. kerran päivässä. Ennen kissa söi pelkkää marketin märkää penturuokaa. Nyt kissa syö päivässä yhden annospussin märkäruokaa ja kaksi kertaa n. 50-70g raakaa lihaa. Tuleeko tästä ruokavaliosta tarpeeksi kuitua? Raakakuitua tuossa annosruoassa on 1% eli tuossa yhdessä pussissa 1g.
onko muuten tarpeeksi ruokaa kisulle? Vai kenties liikaa? Meidän kissamme kerkesi vähän pulskistua tuon penturuoan takia, kun se leikattiin.
Kyseessä 7 kuukauden ikäinen pentu.
Kissojen ulostustiheys ja kuidun saanti.
2
186
Vastaukset
- Mirrilover
Itse olen päätellyt, että mitä vähemmän kissa ulostaa, sitä paremmin se on saanut hyödynnettyä ravintonsa. Kissan pääasialliset energianlähteet ovat rasvat ja proteiinit, eihän luonnossa pyydystetyssä peltomyyrässäkään ole kasviperäisiä kuituja nimeksikään :--) Kissa ei siis hyödynnä kuituja niinkuin me. Tuoretta lihaa annettaessa kannattaa kuitenkin huolehtia siitä että kissa saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet ravinnostaan, valmisruokaan ne on yleensä lisätty. Eläinkaupoissa myydään tietääkseni erilaisia kissojen ravintolisiä.
Loistavaa että ruokit raakaravinnolla, mirri välttyy monelta ikävältä aineelta :) ! - qqsqss
Joo käytetään ihan multicattia :) Annetaan 2 pilleriä päivässä, kun 3 olisi se annostus meidän kissalle, jos söisi pelkkää lihaa.
No ihanaa! Olen vain ollut sitten taas turhaan huolestunut. Minusta tuntuu, että nuo hiekkalaatikon hajutkin ovat vähentyneet ihan älyttömästi, kun vaihdoimme ruokavaliota. Eli tiedoksi vaan kaikille, joidenka WC haisee pahalla, että kannattaa tarkistaa kissan valmisruokien INCL.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815