Miehen burnout, kokemuksia?

Tarvitsen apuja

Miehelläni diagnosoitiin juuri burnout ja vakava masennus. Kirjoitan tarinan ja historian mahdollisesti myöhemmin tarkemmin, mutta nyt olisin halunnut kuulla kokemuksia ja saad jotain vertaistukea. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Mä olen ihan pohjalla. Mies muutti pois heti diagnoosin saatuaan ja terapeuttikin kuulemma sanonut että minä olen sen aiheuttanut. Kolme pientä lasta, yrittäjyys ja esimiestason työt taustatekijöinä, mutta syy vain minä. En tiedä miten pääsen tästä ylös lasten kanssa, joita mies vaati itselleen vuoroviikoiksi. Ja joudun antamaan, mutta samalla sairaudenkuvan ja mieheni tuntien, pelkään että viha vie tunteet ja älyn ja lapset hänelle välikappaleita. Olen kuulemma 12 vuotta elänyt suhteessa täysin toisella tavalla kuin olen todellisuudessa ja nyt poismuutto on paljastanut hänelle, että hän ei ole minua rakastanut ja olen tuonut hänen elämäänsä vain pahaa. Ennen viimeistä puolta vuotta olimme täysin toisenlainen pari ja perhe ja äkisti elän elämää joka ei ole omaani ja josta en kehtaa kenellekään puhua. Ja väkivallan uhka on yksi näistä tekijöistä, mutta sekin käännetään juontuvaksi minusta. Tämä on niin niin käsittämätöntä. Auttakaa minua ymmärtämään! Minulla ei enään omat keinot riitä.

6

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Et todellakaan ole yksin syyllinen miehesi masennukseen. Masennukseen sairastunut hakee syitä ulkopuolelta niin kuin jotkut terapeutitkin, sen tunsin itse kun sairastuin. Se on voimattomuutta ja jonkinlaista syyllisyyttä vallitsevaan tilanteeseen ja tuolloin joko vajutaan sohvan pohjalle tai jotkut jopa pubeihin. Sillähän tilanne ei selviä ja varsinkaan terapeutin ilmaisu, että sinä olisit syypää tilanteeseen on auttamattomasti väärä. Koskaan nämä ongelmat ei ole toisen vika. Miehellesi on kerääntynyt selvästi liikaa paineita ja niistä on päästävä jotenkin irti. hetkeksi. Oletteko ajatelleet lähteä pienelle lomalle ja jättää lapset hoitoon sekä muut ongelmat kotiin. Viettäisitte laatuakaa yhdessä. Näkisin, että erilleen muutto saattaisi hetkeksi olla ratkaisu, mutta pahimmassa tapauksessa etäännytte toisistanne.
      Jostain teidän pitäisi etsiä yhteistä aikaa. Toinen vaihtoehto on seurakunnan järjestämät parisuhdeleirit. Samaisia leirejä varmasti järjestää moni muukin yhdistys. Toinen mahdollisuus olisi, jos yrittäisitte järjestää yhteistä aikaa (lapset hoidossa) kotona, mutta vaihtelu ja uusi ympäristö helpottaisi teitä näkemään toisenne uudessa valossa. Minun parisuhde hajosi pikkuhiljaa monen asian saattelemana. En pystynyt itse tekemään asialle mitään, ja katsoin parhaaksi jakaa kahdenasunnon ongelmat l.velat ja ajautua velkajärjestelyyn. Olin niin väsynyt ja sairastunut omien paineiden ja diagnosidun paniikkihäiriön kanssa. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta, vaikka välistä takkuaa. En haluaisia teidän ajautuvan samaan tilanteeseen. Tuossa junassa on mukana myös tahtomattaan lapset, meillä niitä ei ollut. Raskasta se oli sittenkin.
      Ajatellen omaa vointiani, toivon kuitenkin vaikeuksiatasi huolimatta voimia! Rarkaisu löytyy varmasti. Vaikka siitä heinäsuovasta on kunka vaikea ottaa selvää, mutta olen varma, että ratkaisu on käsillä tavalla ta toisella. VOIMIA SINULLE!

    • Tarvitsen apuja

      Kiitos ihanasta empatiaa pursuavasta vastauksesta! Mieheni on siis jo muuttanut pois, mitään ei ole tehtävissä. Jotenkin vaan pakko vetää läpi tämä kaikki käsittämättömyys.

      Mutta onko ne paineet voinut keräytyä musta? Voinko aiheuttaa mielen sairastumista? Millaisia oireita sinulla oli tai osaatko muuten avata tilaa? Mieheni on löytänyt baarit ja samantien lääkkeiden aloittamisesta lähtien ja juuri seuraavalla viikolla "diagnoosista" tenyt tämän ratkaisun, että on lähtenyt. Hän on syönyt samoja lääkkeitä 2 vuotta ja kärsinyt jo aiemmin vatsahaavan ja nyt lääkitystä nostettiin sitten tuplaksi. Miten lääkitys vaikuttaa aloitettaessa?

      Kiitos paljon kaikesta avusta ja näkökulmasta!

      • hjklljffjkllöää

        terapeutteja on moneen lähtöön. Terapeutti taitaa olla sellanen nimike, jonka voi hatusta vetäistä, ei tarvii niin paljoo koulutustakaa... esim. ei terapeutit ole ainakaa kaikki psykologeja edes, tai psykiatreja, muukin ammattitaito voi olla hyvin kyseenalaista...

        Toisekseen vaikka oliskin pätevä terapeutti niin kuinka paljon miehes on referoinu väärin hänen sanomaansa, vahingossa tai tahallaan? miehes on iteki voinu ymmärtää väärin terapeutin sanomat asiat...

        kolmanneksee parisuhde on aina stressitekijä. Ensinnäki siitä syntyy usein lapsia, jotka aiheuttavat stressiä... Sinkullahan on sikäli helppoa, että ei ole perhe-elämän ongelmia ja sitte moni sinkkuaikana maalailee ihannekuvaa perhe-elämästä... mutta mitä jos se ihannekuva onkin sellainen, että se ei ole realistinen edes sillo vaikka löytyiski se oikea ja kaikki menis hyvin


    • Tarvitsen apuja

      Totta, kiitos.
      Jotenkin vaan kun kaikki hän käy nyt siltä käsin läpi kuinka 9 vuotta kaikki on ollut niin hirveää ja en ole koskaan kokenut näin, kun vaan tiettyjen asioiden osalta joihin kaikkeen on selityksensä niin sitä rupeaa miettimään ja kyseenalaistamaan kaikkea. Tähän päälle se, että hän tietoisesti kääntää ihmisiä minua vastaan ja aivan täysillä valheilla ja joudun koko ajan vastaamaan näihin syytöksiin. Koko ajan tippuu tietoisuuteen mitä hän on minun ystäville pitkin matkaa puhunut nyt tämän puolen vuoden kriisin aikana ja kuinka heille on vannotettu että eivät sanoisi minulle ja kuinka nyt he kaikki sitten vasta kertovat. Tuntuu, että mikään ei ole hallinnassa, kun koko 9 vuotta tulkittu niin toisin ja nyt koen, että oma jaksaminen on äärirajoilla niin siihen sitten vielä kaikki tämä salailu, ilmeisesti myös uskottomuus ja minusta huonon äidin tekeminen. Tuntuu vaan niin pahalta vaikka jotenkin pystynkin ymmärtämään tätä projisoinnin ja uhriutumisen kautta hänen tehtyä niin pahoja asioita, että ei enään löydä välineitä niiden käsittelyyn muuta kautta ollessaan itse jaksamisen äärirajoilla..Onneksi on tällaisia foorumeita, missä voi saada itse välineitä asian käsittelyyn, kiitos!

    • Kaipaan apuja

      9 vuotta siis naimisissa

    • Molempien asia

      En usko terapeutin sanoneen ketään syylliseksi, nyt vain masentunut mielee hakee jotakin tietä ulos.
      Lasten on hyvä mennä, mutta tilanne on on kaiken varalta varmistettava, että lapset ovat turvassa, olisiko mahdollista, että joku miehen läheinen olisi aina samalla kun alpsetkin seillä auttamassa ihan vaikka kodin töissä.

      Se vaan on niin, että kun toinen masentuu, toinen alkaa hylkiä, moittia, ja muutoinkin olla ilkeä. Kun sitävastoin pitäisi yrittää löytää apua siihen masennukseen, siitähän selvitään kun saadaan oikea hoitoa. Se sama voi muuten tulla sinulle itsellesikin, jospa nyt vähän ajattelisit asioita ihan totuuden mukaan.
      Miten autoit, mitä sanoit, mitä teit, olisiko sinun ehkä syytä myös mennä käymään juttelmassa asiosita ihan asiantuntijan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe