Laihat ajokoirat

Ajokoirat

Isälläni on 2 ajokoiraa 2 hirvikoiraa ja 5 hevosta. Muut eläimet ovat hyvässä kunnossa, mutta hänen 2 ajokoiraa ovat ihan helvetin laihoja ja mua käy niitä sääliksi. Mitä pitäisi tehdä? Ilmoittaa eläinsuojelu liikkeeseen? Miten?

26

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajuri is the top!

      Ensinnäkin aina kun näät ne niin KYSY ONKO NE JUOSSUT! Ajokoirat laihtuvat ja kuluttavat aivan sairaab paljon energiaa ja rasvaa kun ne on juossut!

      Jos ongelma ei ole siinä niin ilman muuta eläinsuojeluun ilmoitus! Kannattaa toki ensin keskustella isäsi kanssa.

    • ihme lapsi,

      Helkkari soikoo, kun olet raukkamainen. Kysy nyt herran jumala ensin isältäsi asiasta ja huomauta hänelle huolenaiheesi. Mikä saa sinut tekemään noin herkästi ilmoituksia isästäsi ? Minä en ikinä julkeaisi soittaa minnekään eläinsuojeluviranomaisille tai vastaavaan vanhemmistani, ennen kuin olen heidän kanssaan asiasta keskustellut.

      • ruohohousu taas

        Kyllähän aloittajaa ymmärtää. Hän kumminkin kuuluu niihin vihertyttöihin, jotka unohtavat jopa kuinka sukulaisten kanssa toimitaan, kun ovat niin lumoutuneita pelkille koirille. Mutta varmaa kumminkin on, että jos hän tekee isästään jonkun ilmoituksen viranomaisille isälleen mitään asiastaan huomauttamatta, niin pettymys isällä tytärtään kohtaan on kova. Ymmärtäkäämme vihreä-aivoisia, perinteensä kumminkin heilläkin, aivan kuin eri rodulla. Antaa heidän toteuttaa rodunomaisia viettejään ja alkaa kunnioittamaan vain eläimiä.


    • Ajokoirat.

      Ajuri is the stop!: Ne eivät juokse vaan ne on yhdessä häkissä mikä on mutainen ja täynnä kuoppia. Ja kyllä mä sanon iskälle että jos se ei tee Julkun ja Kaisan kanssa mitään niin sitten mä sanon että mä valitan eläinsuojeluliikkeeseen mut miten voi ilmoittaa eläinsuojeluliikkeeseen?

      • kauhean vihreä

        Kylläpä olet tiukka isällesi. Minä sanoisin isälleni sinun tilanteessasi ystävällisesti, että kannattaisi pitää koirista parempaa huolta, jotta ne pysyisivät virkeinä ja kunnossa. En sotkisi mitään eläinsuojeluviranomaisia asiaan, ellei isäni olisi siinä tapauksessa kauhea mulkku, joka ei piittaa koirista mistään sanoista huolimatta. En kyllä ymmärrä, kuka voi olla niin vihreä, että koirien takia suoraan ryntää uhkailemaan isäänsä, vaikka lempeämminkin voisi alkaa isää hoputtamaan tarjoamaan koirille liikuntaa ja riittävästi ravintoa. Toivottavasti minulle ei ikinä synny tuollaista lasta, vaan jälkipolveni kunnioittaisi minua ainakin paremmin kuin sinä isääsi. Minä hoitaisin isäni kanssa tuollaiset jutut mieluummin henkilökohtaisesti kuin joidenkin viranomaisten turvin, paitsi jos "loppujen lopuksi" ei muuta vaihtoehtoa ole.


    • ajuri is the top!

      Kyllä on taas möly nostettu... Oletteko miettineet että kaikki EI OLE syntynyt kultalusikka suussa??

      Ja kylähän siinä niin menee että on jonkun, oli se eläimen tai ihmisen henki niin mieluumin pelastaisin sen hengen kun jäisin isääni paapomaan!

      Eli puhumalla selvitään mutta joillekkin ei tunnu menevän jakeluu. Kyllä luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän eläimen ja ihmisen parasta.

      Liekkö hyötyykkään koirista mitään jos ei juoksut/metätä?

      Kyllä on herkkä nahkainen jos tuosta suuttu jos ei älyä pitää eläimistä huolta!

      • enpä tiedä"

        "Kyllä on herkkä nahkainen jos tuosta suuttu jos ei älyä pitää eläimistä huolta!"

        -Herkkänahkainenko isä on, jos pahottaa mielensä siitä, kun tytär tulee uhittelemaan suoraan eläinsuojeluviranomaisilla, eikä osaa kuinkaan kunnioittavasti hoputtaa isää ryhdistäytymään koirien suhteen.

        "Oletteko miettineet että kaikki EI OLE syntynyt kultalusikka suussa??"

        -Niin, ei ainakaan tämän kyselyn aloittaja, kun on noin äkkipikainen teoissaan. Ei pienintäkään kunnioitusta vanhempiaan kohtaan, kun pitää soittaa eläinsuojeluviranomaisille, eikä voi isälle aluksi puhua huolestaan. Kaikki tekevät joskus virheitä, joten lempeämpiäkin konsteja voisi käyttää kuin turvautua raukkamaisesti suoraan viranomaisiin.


    • Ajokoirat..

      Olen kyllä sanonut sen naisystävälleen sekä iskälle että pidä parempaa huolta koiristas mut se rupeekin tiuskii ja rähisee että "No joo joo kyl mä osaan hoitaa niitä!" Ja sit kun mä oon ollut niillä niin ne ei oo ruokkin niitä koko viikonloppuna.. Sit mie ja mun serkku mentiin kattoo niitä niin ne oli ihan ammottavan näköisiä.. sitten mä huomasin julkulla takajalassa paarman purema.

    • With out heard?

      no niin. KYLLÄ ISÄ ON herkkä nahkainen jos ei pidä eläimistä huolta ja teitää sen itsekkin. Herkkänahkanen suuttu kun älyää että ei ole toiminut oikein kun on ne koirat otettuu elämään niille suotuun elämään.

    • loppis poppis

      Eläin suojelu ilmoituksen saat tehtyä eläinlääkärin kautta, poliisin tai rajavartioston!
      Suosittelen ottamaan asiasta selkoa eläinlääkärin kanssa.

    • v

      ilmoituksen voi tehdä myös nimettömänä.

    • Rölle & kumppanit

      Kyllä kannattaa kutsua eläin lääkäri paikalle tarkistamaan ne ja sitä kautta viemään ne asiat etiäpäin!

    • Ajokoirat....

      Onko eläinlääkäreitä Haminassa?

    • Koirat<3

      Itse tekisin asiasta eläinsuojeluun ilmotuksen. Jos on koiria hankittu niin niitä myös hoidetaa! Ei se muuta sitä jos on oma isä tai vastaava.. Tiedän monia ihmisiä jotka on tehnyt omasta lapsesta poliisille ilmotuksen kun on rääkännyt eläintä. Ei se muuta sitä ollenkaan, onko sukua vai ei.. Loppujen lopuksi jos asia tulee poliisin tietoon niin kaikki ns. "osalliset" saavat kärsiä siitä kun eläimet kärsivät.. Siitäkin seuraa rangaistus jos ei ilmoita eläinrääkkäyksestä!!!!

    • sokko pokkeri

      Ei sen ole pakko olla haminan eläinlääkäri! Onkohan Trolli?

    • voiei-

      Minkähän ikäinen olet? Ajokoirat ovat aika hoikkarakenteisa, oletko nyt ihan varma, että koiria ei ruokita OLLENKAAN?

      "mä huomasin julkulla takajalassa paarman purema.paarman purema?" mitä?

      Kai nyt haminassaki on ihan samanlailla eläinlääkäreitä. Et nyt taida olla ihan perillä asioista.

      plaah, joko olet vitun tyhmä tai kusetat...

    • Hannes K.

      Teet ilmoituksen paikkakuntasi eläinlääkärille. Jokaisessa kunnassa/kaupungissa on järjestetty eläinlääkintähuolto. Jos et tiedä missä ja kuka, niin voit kysyä paikkakuntasi kaupungitalon neuvonnasta tai katsoa netistä (Haminan kaupunki -> Ympäristötoimi). Eläinlääkäri käy tarkistamassa tilanteen ja kertoo koirien omistajalle jos on jotain huomauttamista eläinten kohtelusta. Jos koiria ei ruokita päivittäin, se on jo huomauttamisen aihe. Uskon että jokainen vastuullinen koiranomistaja allekirjoittaa tuon. Se että asianomistaja on oma isä, on tietenkin paska juttu, mutta aika usein eläinrääkkääjä on jonkun isä/äiti/poika/tytär/veli/sisko/paras kaveri. Mutta eläin kärsii aina.

    • harmaa parta

      Ajokoira on silloin hyvässä kunnossa, kun sen lonkka- ja lapaluut eivät korostuneesti näy, vaan ovat piilossa ja kylkiluiden päällä on puolesta sentistä senttiin liha-rasvakerrosta. Lisäksi karvapeitteen pitää kiiltää ja luonteen olla iloinen ja leikkisä. Kannattaa myös kiinnittää huomiota kynsiin ja matojen poistoon sekä tarhan ja kopin/koiratalon siisteyteen. Tärkeää on myös riittävä liikunta.

    • aaaargggggggggggghhh

      maailma on täynnä niitä piiperoita jotka pääsevät tänne valittamaan mutteivät tee asialle mitään.loppupelissä kuitenkin koirat ovat aika varmasti ihan normikuntoisia. kun katsoo teinien omistamia koiria,tulee väkisin itku silmään.ei jumalaut mitään rajaa,läskeille annetaan karjalanpaistia ynnä muuta raejuustoa "kun se niin tykkää"! koira on aika harvalle enää koira. se menee tässä maailmassa sitten totaalisesti yli.
      tottakai koiraa voi ja tuleekin pitää kaverina,mutta täällä ampuu niin pahasti jutut yli ettei maalaisjärkeen enää uppoo ..
      aloittaja vois napata koirista kuvan ja laittaa meille tänne,katsotaan kuinka pahasti koirat kituu..ja vielä ihan kuoppaisessa tarhassa...aaarrgghhh

    • suvikatti

      Taisi ottaa monen ajokoiramiehen kunniaan. Useat ajokoirat kun tapaavat olla kui nälkämaan mainoksia, joka luu laskettavissa ilman nahan poistoa! Es eläinsuojeluilmoitu. o yksinkertainen. Katso netistä, tai kysy numerotiedustelusta 118 paikkauntasi eläinsuojeluyhdistyksen numeroa. Sitten vaan soitto sinne, ja epäilyttävän eläimen kotiosoite. KOHDE EI KOSKAAN SAA TIETÄÄ, KUKA ASIASTA ILMOITTI.
      Voit myös katsoa puheliluettelosta kotikuntasi kunnaneläinlääkärin, tai kysä asiaa numerotiedustelusta, ja yksinkertaisesti tilata, luonnollisesti omalla kustannuksellasi eeläinlääkärin katsomaan elämiä

    • harmaa parta

      Yleensä syy on liian vähäisessä ja huonolaatuisessa ruuassa. Metsästysaikana ajokoiralle on annettava rasvaista ja muuta tuhtia ruokaa huomattavasti enemmän kuin luppoaikana. Matojen häätö on myös muistettava.

    • perheriita??

      luultavasti myös hirvikoira on liian laihoja ja nälkiintyneitä. Niillä on vaan sen verran turkkia, ettei asiaa huomaa, ellei upota sormiaan karvan sekaan. Entäs kopit, onko lämmitystä, ja tai kuivikkeita, tai on ko koppia ollenkaan. entäs veden tarjoilu, onko sulaa pakkasella? Niin ja aloittaja, käy RUOKKIMASSA NE KOIRAT JA PIDÄ MEKKALAA. ymmärrän kyllä, isät voivat olla tosi hankalia, mutta jos ei muu auta, soita eläinlääkäri elikoita katsomaan1

    • hersy

      Taitaa olla jotain muuta katkeruutta typsyllä,no asiaan taidan tuntea ajokoirat läpikotaisin,ensinnäkin se ei SAA olla liian lihava,no joku siellä oli asian melkein jo sanonutkin,kylkiluut pitää tuntua,muttei näkyä,karva jos on kiiltävä ja energinen olemus koirilla vaikka näyttäisikin laihalta,niin ne on silloin HUIPPUKUNNOSSA,vaikka näyttäisikin jonkun maallikon silmissä laihoilta ,mutta ne ei ole liianlaihoja,mutta tarhan pohjalla pitää olla pyöreää pikkukiveä ja paksusti,jotta tassut pysyy kunnossa,mutta kyllä ajokoiran kanssa pitää touhuta luppoaikanakin paljon,mutta luppoaikahan se oli ollut siellä tarhassa koska kuoppia oli kaivaneet,talvella niitä ei ole.

      • 4k-valioo

        Ei Ajokoirakaan saa laiha olla..Jäntevä, tiivisrakenteinen ja iloinen ja seurakoira,mut luut piilossa!


    • sfgewweg

      anna ajokeille lihaa, rasvasta lihaa ja läskiä, alkaa ne kylkiluutkin mennä piilompaan.. ja karvakin pysyy ja kiiltää.. ja matolääkitys jos sattuu olemaan vaikka suolinkaisia, jos ei ole rahaa ostaa lihaa niin myykää koirat pois tai laittakaa monttuun tai yksi vaihtoehto on viedä ne kunnalliseen eläintarhaan irtokoirana.. mut varmista ettei koirilla ole sirua/tatuointia ku sillon ne tulee takasin ja laskun kanssa!

    • hiiiiiiiiiiiiii

      No ilmoititko eläinsuojeluun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe