Päättymätön suoritus (osa 2)

Sudden Depth

Muutaman päivän kuluttua Henri meni tapansa mukaan tarkistamaan ilmoitustaululta, mitä ensi viikolla olisi liikunnassa. Hänen yllätyksensä oli tavallista suurempi: ''Uintia? Ei jumalauta...'' Topi saapui siinä samassa paikalle. ''Mitäs näkyy?'' ''Uintia'', Henri yritti vastata mahdollisimman neutraalisti. Topi oli innoissaan: ''No mut sehän on kivaa. Mä en paljoa muuten käy uimassa, niin ihan virkistäväähän se on.'' ''Niinpä kai.'' ''Etkö sä pitänykään uinnista?'' ''On se ihan kivaa, joo. Olis vaan joku muu laji käyny paremmin.'' ''Aha. No, pitää mennä tunnille. Nähään.'' ''Juu, moi...''

Eihän uinti itsessään haitannutkaan Henriä, päinvastoin. Mutta ongelmat tulisivat suihku- ja saunapuolella. ''Mä en VOI olla samaan aikaan Topin kanssa suihkussa enkä saunassa, en vaan perhana voi!'' Henri kirosi. Hänellä oli pahoja aavistuksia, mitä tuleman piti. ''Pitää suunnitella huolella...'' Henri päätti.

Alkuviikko meni putkeen, sillä Henri sai sunnuntaina flunssan, ja joutui olemaan poissa koulusta maanantain ajan. Keskiviikkona taas Topi oli poissa, joten Henrillä ei ollut mitään ongelmaa. Perjantaina Topi kuitenkin oli paikalla. Henri jättäytyi tarkoituksella joukon viimeiseksi, jolloin hän saattoi käydä rauhassa pesulla. Tunnin päätyttyä Henri jäi vielä uimaan muutamaksi minuutiksi varmistaakseen, ettei kukaan ollut enää suihkutiloissa, kun hän menisi sinne. Hän kävi suihkussa aivan normaalisti muutamien ikääntyneiden miesten ympäröimänä. ''vittu nyky-yhteiskunta on ihan perseestä'', Henri tuhisi itsekseen saunaan kävellessään.

Henri avasi oven, ja näki jonkun istuvan perimmäisessä nurkassa. Hän ei ajatellut mitään sen kummempia, vaan sulki oven aivan normaalisti. Kun Henri kääntyi, hahmo pukahti: ''Moi, Henkka.'' Henrin sydän hyppäsi kurkkuun. Hän tunnisti Topin äänen heti. Samassa hänen elimensä jäykistyi kuin seiväs. Henri istahti niin nopeasti kuin pystyi ja nojasi käsillään polviinsa, ettei Topi olisi nähnyt hänen seisokkiaan. Henri oli jo nyt tulipunainen kasvoiltaan, vaikkei ollutkaan ollut kuin muutaman sekunnin saunassa. Topi oli varmasti nähnyt jo... Henri päätti kuitenkin elätellä toiveita siitä, että Topi oli katsonut toisaalle.

''Onks sulla joku hätänä?'' Topi kysyi. Henri ei uskaltanut vilkaistakaan häntä. ''E-ei...'' ''Ei, mä vaan aattelin.'' Henri huokaisi helpotuksesta. Ehkä Topi ei ollutkaan huomannut. He istuivat muutaman minuutin hiljaa, kunnes Topi päätti lähteä: ''Mä oon ollu täällä jo ihan tarpeeks kauan. Nähdään koulussa.'' ''Joo, nähdään...'' Topin kävellessä Henrin ohi Henrin jo lerpahtanut elin heräsi uudestaan eloon. Topi huikkasi vielä lähtiessään taakseen vilkaisematta: ''Se on muuten ihan normaalia.'' Hän ehti jo sulkea saunan oven, ennen kuin Henri ehti kysyä, mikä. Kyllähän Henri oikeasti tiesi, mitä Topi oli tarkoittanut.

Henriä nolotti enemmän kuin koskaan aikaisemmin. ''Mitäköhän se nyt aattelee musta...'' Henri manaili. Topi ei ollut perjantain viimeisellä tunnilla samassa ryhmässä Henrin kanssa, joten he eivät nähneet toisiaan enää sinä päivänä. Seuraavan viikon tunneilla Henristä tuntui kuitenkin, että Topi vältteli häntä. Jokainen keskustelu päättyi lyhyeen, ja Topi oli useammin tyttöystävänsä seurassa kuin koskaan. Henri alkoi aavistella pahinta: ''Eihän kaverisuhde tollaseen voi loppua, eihän...''

5

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudden Depth

      Harmin paikka, mutta mulla on tällä hetkellä sen verran kiirusta, että jotkut näistä osista valmistuvat luvattoman hitaalla aikataululla. Ehdin yleensä arkena kirjoittaa enemmän, joten katsotaan ensi viikolla...

    • Lisää, lisää! Hei, sulla on hyvä ote tähän tarinaan. Juuri noinhan siinä käy, kun jotain noloa tapahtuu. Vaikka sulla on kiire, sä voit ideoida tarinaa vapaina hetkinä. Silloin voi keksiä kivoja käänteitä =)

    • Sudden Depth

      Mä oon kyllä käyttänyt aikaa ideoimiseen, mutta valitettavasti mä oon keksiny enemmän ideoita mun seuraavaan tarinaan kuin tähän...

      Mitä mieltä sä oot, pitäiskö aloittaa se seuraava jo nyt? Tää tarina vähän jumittaa tällä hetkellä, joten vois olla ihan järkevää painaa refreshiä ajatusten suhteen.

    • Mikään ei estä kirjoittamasta kahta tarinaa yhtäaikaa. Kokeile, mä en tiedä varmaa vastausta. Yritä luoda runko tarinalle, vaikka kirjoittamalla se ylös. Sitten sen ympärille rakennat jutun =)

    • urbancat

      Tai kokeilepa kirjoittaa tarina siten, että kirjoitat mielessäsi kirkkaina olevat kohtaukset ensin. Ja sitten yhdistelet ne kokonaisuudeksi. Kuulemma jotkut kirjailijatkin kirjoittaa tarinaan ensimmäisenä lopun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe