Chrysler neon -02

Hajuauto

Olisko kellään tietoa/kokemusta kun meidän rysleri alkoi haista homeelle. Poistin kaikki lattiamateriaalit mutta kaikki on kuivia. Epäilen että tulee lämmityslaitteesta. Olen tutkinut myös lämmityslaitteen ulkoonta tulevan kanavan puhaltimen kautta kennolle asti mutta siitä eteenpäin kennolta puhallinsuulakkeille välinen alue on niin pahassa paikassa että pitää purkaa viissii koko kojelauta. Onko siellä välissä vielä ilmastoinnin kenno. olisko sinne kennojen väliin päässy home muhimaan vai mikä mättää. Onko missään kojelaudan purkuohjetta jos se tarvii purkaa. Kaikenlaisia hajunpoisto aineita on kokeiltu. Vai olisko hajunlähde muualla autossa

9

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmakine'

      Johtavana Chrysler-asiantuntijana nevoisin vaihtamaan autoa. Jos home on päässyt pesiytymään kojelaudan rakenteisiin, sitä on erittäin vaikea kitkeä kokonaan pois, koska rihmasto leviää kaikkialle. Omaan Neoniin suihkutin aikanaan Raidia, mutta se tuntui pikemminkin edistävän homeitiöiden kehitystä.

      • Pesu-vesi

        Homeen saa pois mäntysuopaliuoksella.


      • Valeas.tuntija

        Ja minä neuvoisin vaihtamaan palstaa, kun puhut ihan potaskaa.


    • Chrysleroija

      Koita ostaa sellanen kemiallinen puhdistus ilmastointilaitteelle. Sisäilmankierto päälle ja jalkatilaan se purkki, sulje ovet ja ikkunat (ja poistu autosta)

      Motonetistä saa varmaankin niitä purkkeja. Kannattaa koittaa ennenku repii enempää rikki :)

      Tarkistitko myös raitisilmasuodatinta jos sellaista löytyy?

    • Neonmummi

      He !
      Takapaksiin valuu vedet vararenkaan koloon. Sieltä takapenkkien alitse lattiamattojen alle. V ika oli takavalojen tiivisteissä. Hajua voit postaa etikkavedellä suhukttamalla ja tuulettamalla. Takapaksista kaikki vuoraukset pois ja etikkavesellä suihkutus. Kuivatus ja pehmusteet takasin. Haju on poistunut, mutta meni kolme vuotta vian löytymiseen korjaamolla.

    • neon -99

      Joo itelläkin sama juttu. Tyyppivika ainakin 1gen neoneissa. Takavalojen tiivisteet vuotaa ja mullakin oli ostettaessa takakontti ihan märkä sisältä. Lamput irti ja kaikki vuoraukset ja kuivaukseen, sikafexiä tiivisteiden päälle ja lamput takas kiinni. Ei ole vuotanut enää.

    • El Pollo del Muerta

      Vanha topikki, mutta aina ajankohtainen. Yksi suurimpia homeen tai muun tunkkaisen hajun aiheuttajia on ilmastoinnin ja lämmityslaitteen kennoille kulkeutuvat lehdet, siemenet siitepöly yms.
      Siihen auttaa vain järjestelmän riittävä purku ja puhistus, pelkkä kemiallinen desinfiointi kun ei poista ongelman aiheuttajaa.
      Neoneissa saattaa olla myös diileri / maahantuoja-asenteisina raitisilmasuodatin. Se voi olla tukossa em. rojusta ja aihuttaa hajuhaittoja.
      Pelkän hajun lisäksi muuna haittana ovat kennoissa elävät home- ja sieni-itiöt, jotka voivat aiheuttaa vakaviakin allergisia reaktioita.
      Lisäksi jos kenno tai raikkari on tukossa, ilmankierto heikentyy. Ilmenee mm. huurustuvina ikkunoina.
      Kyllä näihin kannattaa paneutua kunnolla, kyse saattaa olla omasta terveydestä, tai ainakin auton.

    • Sain lahjaksi Neonin,ja nyt alkaa meikäläinenkin syynäämään edellä mainitut viat tai huollon puutteet,kun ei noita ainakaan mulle ole kukaan kertonu että perävalot vuotaa takalattialle?? Sen huomasimme että helmapellit ovat kaksi kerroksiset mulla oli päällä pieni vika niin avattiin siihen aukko josta nähtiin toinen jäykistehelma,joka myös alkanut ruostua. Kävi tavallaan tuuri niin saatin piilokotelot kuntoon jaruostesuojattua.Käsijarrurumpu on keksintöjen äiti,korjattiin MKI Eskon osilla ja nyt menee asfaltilla lukkoon ja ihan tasaseen.Konepelti ruostuu edestä pelkääjän puolelta. Mulla kaikki mikä puista putoaa tulee naamalle kun oon ottanu tavaksi aina laittaa puh.täysille ja kaivelen roskat pois kun nehän lähtee käteen puhaltimen ritiläpäät ja onkin tarkoitus näin ne siivottavan. Ilmastointi on sama mikä auto ,pelkkää ikävyyksien kerjäämistä niin kauan kun ne käyttää missään kohtaa kumiputkia ,tiivisteitä ym,tekisivät niinku jääkaapit kestää 30v. eikäkun pörisee kun on alumiinia ja yleensä vain metalleja järjestelmässä. Kaiken kaikkiaan Neon on todella hyvä jo Moparin moottorin ansiosta,sekä muutenkin en vaihtas,hyvät kilometrit kaikille!

    • 2,0 L kahvinkeitin

      Sama vika on monessa muussakin ilmastoinnilla varustetussa autossa. Ilmastoinnin saa puhtaaksi helposti tuollaisella spray-purkilla, joka laukaistaan auton sisällä ja ilmastointi pyörimään 15 min. Itse käytin Sonaxia, hinta alle 10 € ja kaikki hajut loppuivat kertakäsittelyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe