Jos sodassa irtoaa raaja, ja joku sen poimii haavoittuneen mukaan,
1) niin voidaanko se vielä liittää sotilaalle sairaallassa takaisin?
2) Jos voidaan niin kuinka kauan saa enintään kestää raajan poimimisesta, siihen kun sen täytyy olla lääkärin pöydällä
3) entä jos päädytään amputoimaan kuristussiteellä hätätoimena, niin voidaanko irronnutta kättä pitää elossa hapettamiskoneella erillään ruumiista?
jos siis käytössä on sairaalassa kaikista uudenaikaisin tekniikka
Kysymys sotilaslääketieteestä
3
217
Vastaukset
- utelias.
Proteesiteknologia kehittyy myös.
http://www.youtube.com/watch?v=ABfj8AK-X04
http://www.youtube.com/watch?v=8lvnUafkSy0
Eihän tuo ole vielä läheskään oikean veroinen, mutta auttaa varmasti sitä joka on jostakin syystä menettänyt raajan. - vision tulevaisuudes
Ihonpäälle tulevat sensorit, kuten tuossa, voivat havaita vain kömpelöitä käskyjä tekokädelle.
Tulevaisuudessa ihon alle liitetään RF-tekniikalla toimiva sensori-lähetin, joka liitetään suoraan hermorata päätteeseen ja joka pystyy kommunikoimaan spesialisoituneiden hermoratojen kanssa, joilloin robottikädelle voidaan antaa nopeita ja monimutkaisia tehtäviä. - irrotellaan lihaksia
Pystyy pystyy, kannattaa kuitenkin raaja ensisijaisesti säilöä hiilihappotankkiin, nanoropboteilla sen saa sitten kätevästi korjattua ja uudelleenliitettyä vuonna 3013
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319