Etsin kuva iPadista

47736447

Onko olemassa Appsia tai muuta keinoa saada 5D II:n livekuvan esille iPadissa?

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuiuutiqu

      Ipadin resurssit ei taida riittää. Kameran mukanahan tulee Mac-ohjelmistokin.

    • Canonisti minäkin
    • GESjioefjioefs33

      Hyvä kysymys..

      Kaikki vastaukset tähän mennessä taitavat olla hakoteillä enemmän ja enemmän.
      Livekuvaa iPadille ei taida saada USB:n kautta suoraan, koska iPadista puuttuvat tähän toimintoon tarpeelliset APIt (API = Application Programming Interface). Apple ei myöskään salli kolmansien osapuolten APIen käyttöä, joten ihan helpolla tuo ei taida onnistua.

      Tietokonepuolella tuo pitäisi olla täysin mahdollista, jos joku on tuollaisen tuen jaksanut kehittää. Ja tietokonetta voi sitten hallita esim. sillä iPadilla WLANin kautta.

      Mutta niin, täysin hanurista tuo koko juttu. Kuka jaksaa kantaa kameraa ja kameran välineistöä, tietokonetta ja iPadia..

      Kuitenkin, mikäli oikein ajatuksesta innostusit ja olet valmis tuon iPadin vaihtamaan tai sille ostamaan kaverin, niin esimerkiksi Android-laitteet osaavat tuon tempun tehdä.
      Käytännössä yksi vaihtoehto on ostaa vaikkapa Samsungin Galaxy Tab ja siihen ohjelma DSLR Controller, joka maksaa 6 euroa. Saattaa tosin olla, että on parempiakin ohjelmia, ja ilmaisia, mutta en jaksanut etsiä. Tuossa on Youtubesta video, missä demostroidaan tuon ohjelman toimintaa: http://www.youtube.com/watch?v=7M20hKyAALk&feature=related

      Tuossa taas linkki DSLR Controllerin market sivulle, josta voit tarkistaa laitteistoyhteensopivuudet: https://market.android.com/details?id=eu.chainfire.dslrcontroller.

      • Canonisti minäkin

      • rdvrkjp234
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        http://itunes.apple.com/us/app/dslr-camera-remote-professional/id316771002?mt=8

        Eli haussa on tuollainen. Onko tuo ilman livekuvaa?

        Tuossa ohjelmassa on livekuva, mutta... Tuon ohjelman käyttö vaatii toimiakseen tietokoneen. Eli tuo toimii seuraavasti: kamerasta ubs-kaapeli tietokoneeseen, tietokoneessa WLAN, jonka avulla tietokone on yhteydessä esim iPadiin.

        Mutta jos tietokoneen mukaanottaminen ei ole ongelma, niin sitten tuo ohjelma on periaatteessa ainakin ihan toimiva. Tosin kovin mairittelevaa palautetta käyttäjiltä tuon ohjelman nykyversio ei Apple Storen mukaan ole saanut: 1½ tähteä. Syytä huonoon palautteeseen en tiedä, enkä tiedä onko jotain päivityksiä/korjauksia ohjelman nykyversioon pian odotettavissa.


    • tylkjh

      mmmmmmmmmmmmuhkby

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe