Päättymätön suoritus (osa 3)

Sudden Depth

Loppukevät meni seesteisissä merkeissä Henrin ja Topin osalta. Topi tuntui taas kurovan kiinni sitä näkymätöntä etäisyyttä, joka vallitsi heidän välillään saunaepisodin jälkeen - tai niin Henri ajatteli.

Suurin pommi tuli muutama päivä ennen kevätjuhlaa. ''Mä vien Lauran sen mummin luo kahdestoista päivä - se asuu yhdessä tuppukylässä Lahden lähellä - ja jatkan siitä meidän - tai siis mun perheen - mökille Kajaaniin. Harjottelen vähän yksinelämistä, nääs. Haluutsä tulla mukaan?'' Topin sanat jysähtivät Henrin tajuntaan kuin räjähdys. ''Kahdestaan Topin kanssa keskelle ei-mitään'', pyöri Henrin päässä. Hän ei ollut kuitenkaan aivan varma. ''Kuinka kauan sä oot siellä?'' ''Kuinka kauan sä haluut?'' Pallo oli taas Henrillä. Henri ei halunnut vastata, koska hän halusi olla siellä niin pitkään kuin tarve vaati. Se tarve, joka oli Henrin elämässä ykkösenä tällä hetkellä: olla Topin kanssa - yhdessä.

''Kuinka kauan sä oot siellä pisimmillään?'' ''Vaikka koko kesän, jos sulle käy.'' ''Et oo tosissas!'' ''Hei, mähän oon 18! Ei mua enää kaivata täällä! Ja Laura muutenkin lähtee sieltä mummolasta joskus kuun lopussa etelään, ja on siellä monta viikkoa.'' Henri tiesi, että hänellä olisi elämänsä tilaisuus - nyt tai ei koskaan. ''Kyllä mä kai voin lähteä. Mä varmistan vielä mun mutsilta, että mä varmasti voin... Mut tarviiks sinne mitään erikoishärpäkkeitä?'' ''Siellä on kaikki valmiina, mehän ollaan oltu siellä jo vaikka kuinka monta vuotta lomalla kesäisin. Nyt on vaan erotuksena se, että mutsi ja faija jää tänne. Mähän oon muutenkin muuttamassa omilleni ens vuonna, joten hyvähän tässä on harjoitella.''

Ennen matkaa Henri varmisti vanhemmiltaan, että hänellä oli lupa lähteä. Muuten hänen aikansa kuluikin pakkaamisessa - johon ei kylläkään mennyt kauaa - ja ennen kaikkea Topin kanssa oloa miettiessä. ''Aivan sama, kuinka paljon Topi suuttuu... Mä en vaan pysty elämään tällä tavalla. Mä rakastan Topia, piste. Ei sille voi mitään'', Henri pohti.

Henrin onneksi matka Lahteen ei ollut kauhean suuri; alle sata kilometriä. Alkumatka menikin lähinnä Topin ja Lauran puhuessa keskenään etupenkeillä. Lahden lähestyessä heidän keskustelunsa meni yhä enemmän siihen suuntaan, että he toistelivat rakastavansa toisiaan niin paljon, ja heille tulisi kovin ikävä toisiaan. Henriä yökötti. Samalla hän mietti, kuinka nytkin hän heittäisi huolettomia välikommentteja takapenkiltä, jos hän olisi hetero. ''Mutta heterous on suotu vain harvoille valituille'', Henri harmitteli mielessään.

Henri katsahti Lauraa sivupeilin kautta. Kyllähän hän oli tyrmäävän näköinen - hyvässä mielessä - mutta Henri ei tuntenut minkään sortin vetoa häntä kohtaan. Henrin silmäkulmaan herahti kyynel, jota hän ei edes jaksanut pyyhkiä pois. Vilkaistuaan taustapeiliin hän näki Topin katsovan häntä. Henri käänsi katseensa ulos ja yritti ohimennen sipaista poskeaan. ''Painaako sua joku, Henkka?'' ''Ei paina. Tulin vaan miettineeks yhtä asiaa.'' ''Mitä?'' ''Perheasioita. Henkilökohtaista.'' ''Okei...'' Topin reaktio kuulosti epäuskoiselta. Henri olisi halunnut vajota maan alle. ''Ekaks siellä saunassa ja nyt tää - ei hyvin mee...''

3

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudden Depth

      Tää tulikin samalla istumalla valmiiksi. Mä toivon, etten mä joutuis vielä aloittamaan tota seuraavaa tarinaa (tän tarinan tökkimisen takia, siis). Asiat on hyvä pitää järjestyksessä.

    • Ideapula? Tuttu tunne =)

      • Sudden Depth

        No juu. Tosin tän tarinan loppu menee aika sujuvasti, kun mä oon sen suunnitellut jo silloin, kun mä aloitin mun ekaa novellia. Hyvät näkymät, siis. 8)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe