Hei.
Olen ajatellut hakea keväällä kauppakorkeaan, mutta toinen vaihtoheto joka kovasti kiinnostaisi on Bachelor of Business Adminstration -tutkinto. Onko mitään tietoa mitkä koulut ovat suomen parhaita tällä osalla? PK-seudulla on ainakin Metropolia Business School ja Haaga-Helia, joista Metropoliasta olen kuullut hyvää. Turun AMK:n BBA-linjasta en ole kovinkaan kummoista tarinaa kuullut..
Onko muilla omakohtaisia kokemuksia kyseisestä koulutuksesta ja kouluista?
Paras BBA-koulu Suomessa..? Kokemuksia..?
5
516
Vastaukset
- Samporambe
Etelä-Suomessa paras on ilman muuta Metropolia. Pohjoisessa paras on Oulun amk. Jos haluaa pysytellä etelässä, niin laittaisin hakutoiveet tässä järjestyksessä:
1. Metropolia
2. Turun amk
3. Lahden amk
4. Haaga-Helia
5. HAMK
6. Laurea
Jos ei oo väliä joutuuko muuttamaan, niin Oulu on hyvä. Maakunnista myös Kymenlaakso, Tampere, Savonia, Jyväskylä ja Vaasa on okei. Noista varmaan Oulu, Tampere ja Jyväskylä voisi olla melko okei myös opiskelupaikkakuntina. Mä ainakin menisin mieluummin Ouluun tai Tampereelle kuin Laureaan.- soon to be bba
hei,
ite opiskelen metropoliassa bba tutkintoa ja täytyy sanoa että opetus on laadukasta ja opettajat ovat hyviä. miinuksia täytyy antaa luokkakeskeisestä opetuksesta, joka on kyllä sama kaikissa amk:eissa mikäli olen oikein ymmärtänyt. ja myyrmäki "kampuksena" ei kyllä kamalasti innovaatiota ruoki.
Mihin perustuu hyvät kokemukset oulusta? onko siellä paljon ulkomaalaisia opsikelijoita vai onko se näitä kansainvälisiä kouluja missä puhutaan suomea? - Tampereelainen
soon to be bba kirjoitti:
hei,
ite opiskelen metropoliassa bba tutkintoa ja täytyy sanoa että opetus on laadukasta ja opettajat ovat hyviä. miinuksia täytyy antaa luokkakeskeisestä opetuksesta, joka on kyllä sama kaikissa amk:eissa mikäli olen oikein ymmärtänyt. ja myyrmäki "kampuksena" ei kyllä kamalasti innovaatiota ruoki.
Mihin perustuu hyvät kokemukset oulusta? onko siellä paljon ulkomaalaisia opsikelijoita vai onko se näitä kansainvälisiä kouluja missä puhutaan suomea?Oulun amk on tasokas ja Oulu on kiva kaupunki, mutta se on Etelä-Suomen näkökulmasta katsottuna kaukana. Mutta jos on kotoisin pohjoisempaa, niin se voi olla tosi hyvä valinta.
Mitä mulla on kokemuksia eri paikkakunnista, niin Jyväskylää en voi suositella sellaiselle, joka tulee jostain isommasta kaupungista. Itse tulen Tampereelta ja ihan tosi mun mielestä Jyväskylä tuntuu ihan kamalan ahdistavalta. En voisi kuvitella että muuttaisin Jyväskylää yhtään pitemmäksi aikaa kuin on pakko. On ihana päästä käymään kotona välillä, mutta matka on pitkä ja maksaa paljon, joten joka viikonlopu ei ole varaa käydä kotona.
Tiedä sitten tuntuisko Tampere samalta hesalaisesta, mutta sitä pelkoa ei ole että joku joutuisi Tampereen amkiin jos ei pääsisi muualle, koska Tampereelle on yleensä tosi vaikea päästä. Tampereelle pääsee myös aika monelta suunnalta nopeasti junalla.
- Sissipoika1
Siinähän se jo tuli. Metropoliasta olet kullut hyvää. Niin on moni muukin joten hae Metropoliaan ja varalta myös muualle, sillä kaikki ei mahdu Metropoliaan. Mä laittaisin sijat näin:
1. Metropolia
2. Lahden amk
3. Oulun amk
4. Haaga-Helia, Pasila
5. Hämeen amk, Hämeenlinna
6. Laurea, Lohja
Mun valintoihin vaikuttaa työllistyminen, koulun taso ja viihtyvyys ja opiskelupaikkakunnan viihtyisyys. - Kouluhaussa
Onko kokemuksia Helsinki business schoolista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019