Paras BBA-koulu Suomessa..? Kokemuksia..?

BBA

Hei.
Olen ajatellut hakea keväällä kauppakorkeaan, mutta toinen vaihtoheto joka kovasti kiinnostaisi on Bachelor of Business Adminstration -tutkinto. Onko mitään tietoa mitkä koulut ovat suomen parhaita tällä osalla? PK-seudulla on ainakin Metropolia Business School ja Haaga-Helia, joista Metropoliasta olen kuullut hyvää. Turun AMK:n BBA-linjasta en ole kovinkaan kummoista tarinaa kuullut..
Onko muilla omakohtaisia kokemuksia kyseisestä koulutuksesta ja kouluista?

5

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samporambe

Etelä-Suomessa paras on ilman muuta Metropolia. Pohjoisessa paras on Oulun amk. Jos haluaa pysytellä etelässä, niin laittaisin hakutoiveet tässä järjestyksessä:

1. Metropolia
      2. Turun amk
      3. Lahden amk
      4. Haaga-Helia
      5. HAMK
      6. Laurea

Jos ei oo väliä joutuuko muuttamaan, niin Oulu on hyvä. Maakunnista myös Kymenlaakso, Tampere, Savonia, Jyväskylä ja Vaasa on okei. Noista varmaan Oulu, Tampere ja Jyväskylä voisi olla melko okei myös opiskelupaikkakuntina. Mä ainakin menisin mieluummin Ouluun tai Tampereelle kuin Laureaan.

• soon to be bba

hei,
        ite opiskelen metropoliassa bba tutkintoa ja täytyy sanoa että opetus on laadukasta ja opettajat ovat hyviä. miinuksia täytyy antaa luokkakeskeisestä opetuksesta, joka on kyllä sama kaikissa amk:eissa mikäli olen oikein ymmärtänyt. ja myyrmäki "kampuksena" ei kyllä kamalasti innovaatiota ruoki.
        Mihin perustuu hyvät kokemukset oulusta? onko siellä paljon ulkomaalaisia opsikelijoita vai onko se näitä kansainvälisiä kouluja missä puhutaan suomea?

• Tampereelainen
        soon to be bba kirjoitti:

hei,
        ite opiskelen metropoliassa bba tutkintoa ja täytyy sanoa että opetus on laadukasta ja opettajat ovat hyviä. miinuksia täytyy antaa luokkakeskeisestä opetuksesta, joka on kyllä sama kaikissa amk:eissa mikäli olen oikein ymmärtänyt. ja myyrmäki "kampuksena" ei kyllä kamalasti innovaatiota ruoki.
        Mihin perustuu hyvät kokemukset oulusta? onko siellä paljon ulkomaalaisia opsikelijoita vai onko se näitä kansainvälisiä kouluja missä puhutaan suomea?

Oulun amk on tasokas ja Oulu on kiva kaupunki, mutta se on Etelä-Suomen näkökulmasta katsottuna kaukana. Mutta jos on kotoisin pohjoisempaa, niin se voi olla tosi hyvä valinta.

Mitä mulla on kokemuksia eri paikkakunnista, niin Jyväskylää en voi suositella sellaiselle, joka tulee jostain isommasta kaupungista. Itse tulen Tampereelta ja ihan tosi mun mielestä Jyväskylä tuntuu ihan kamalan ahdistavalta. En voisi kuvitella että muuttaisin Jyväskylää yhtään pitemmäksi aikaa kuin on pakko. On ihana päästä käymään kotona välillä, mutta matka on pitkä ja maksaa paljon, joten joka viikonlopu ei ole varaa käydä kotona.

Tiedä sitten tuntuisko Tampere samalta hesalaisesta, mutta sitä pelkoa ei ole että joku joutuisi Tampereen amkiin jos ei pääsisi muualle, koska Tampereelle on yleensä tosi vaikea päästä. Tampereelle pääsee myös aika monelta suunnalta nopeasti junalla.

• Sissipoika1

Siinähän se jo tuli. Metropoliasta olet kullut hyvää. Niin on moni muukin joten hae Metropoliaan ja varalta myös muualle, sillä kaikki ei mahdu Metropoliaan. Mä laittaisin sijat näin:
      1. Metropolia
      2. Lahden amk
      3. Oulun amk
      4. Haaga-Helia, Pasila
      5. Hämeen amk, Hämeenlinna
      6. Laurea, Lohja

Mun valintoihin vaikuttaa työllistyminen, koulun taso ja viihtyvyys ja opiskelupaikkakunnan viihtyisyys.

• Kouluhaussa

Onko kokemuksia Helsinki business schoolista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1279
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1068
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1020
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      979
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      156
      944
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      943
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      856
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      771
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      705
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      704
    Aihe