paikallisvartija

opiskelija

Tarvis apuja, millaisilla varusteilla paikallisvartija toimii kohteessa??ja muuten työn kuvaa?

5

1973

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulma

Soita sinne sun kohteelle ja kysy..
      Viime kädessä tiedustele teidän vastaavalta hoitajalta. Se varuste politiikka kun saatta vaihdella kohde kohtaisesti.

• slip

Ei tuohon voi antaa tyhjentävää vastausta, koska joka kohteessa on omat tehtävänsä ja työohjeensa. Varustus tietenkin määräytyy tarpeen mukaan.

• opiskelija

eikäkö mä tarvisin apuja tämmöseen koulu tehtävään........LAADI PAIKALLISVARTIJALLE OHJE VARUSTEIDEN LAINMUKAISESTA KÄYTÖSSÄ TÖISSÄ???????

• Kulma

Jaa.. olinpas ajattelematon.
        Varusteiden vai voimankäyttö välineiden? Eli oletko kuvitellussa esimies asemassa tässä tehtävässä? Jos näin niin sun pitää päättää mitä välineitä siellä sun "kohteessa" saa käytää. Määräykset voimankäyttö välineille löytyy laista. Esim finlex.fi tai vartijat.com Hyvä suomennos laista löytyy varmasti sun koulukirjoista esim Vartijan perustietoa. By Kerttula Timo /kouluhallitus. Paino Gummerus.

• Vartija X

Paikallisvartiointikohteet vaihtelevat ja tehtävien valikko on laaja. Itse käsitän paikallisvartioinniksi kaiken yhdessä fyysisessä kohteessa tapahtuvan vartioinnin.

Näin ollen tehtävien kuva voi olla melkein mitä tahansa yleisestä "näkyvillä olemisesta", kameravalvontaan, kohteen turvallisuusasioista vastaamiseen ja joskus myös rikoksesta verekseltään kiinni jääneiden kiinniottoja.

Ennen kaikkea työ on palvelu- ja turvallisuustyötä - ei suinkaan mitään poliisin tai ihmemiehen leikkimistä. Vartijan tärkeimpiä ominaisuuksia on vuorovaikutustaidot ja ennaltaehkäisy.

Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että paikallisvartiointikohteessa työ voi välillä muodostua "tylsäksi", jolloin pitää vaan potkia itseään eteenpäin ja tsempata.

Varusteista on vähän hankala mennä sanomaan; se vaihtelee kohteittan/toimeksiannoittain. Itse olen sitä mieltä, että kaikissa tehtävissä tulisi saada kantaa niitä laillisia voimankäyttövälineitä, jotka vartija kokee tarpeelliseksi. Valitettavasti päätös ei ole vartijan vaan vartiointifirman vastaavan hoitajan.

Yleensä kuitenkin perusvarusteet ovat työasu, suojaliivit sekä viilto/pistosuojahanskat. Usein mukana kulkee myöskin käsiraudat ja kaasusumutin. Tietyissä tehtävissä myös pitkä patukka on mukana, joskin sen kantaminen näkyvillä on turhankin provosoivaa. Useat tahot ovat siirtyneet nykyisin teleskooppipatukoihin, joita saa kantaa sellaisissakin kohteissa joissa kovan patukan näkyvillä kantaminen ei ole suotavaa (esim. tavaratalot, keskukset jne. jossa vartija ennen kaikkea asiakaspalvelija ei poliisi).

Kaasun ja suojavarusteet joutuu valitettavan usein itse ostamaan ja niiden hallussapitoon tarvitsee myös asianmukaiset luvat ja koulutuksen. Toistaiseksi teleskooppipatukkoja ei voi yksittäinen vartija itselleen ostaa ja niihin tarvitsee myös erillisen voimankäyttökoulutuksen.

Mitäs muuta..niin, jonkinlaiset viestintävälineetkin löytynevät. Radiopuhelimet ja tai kännykät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe