Tietokoneeni heittää aina silloin tällöin blue screeniä, etenkin käynnistyessä ja heti käynnistymisen jälkeen. Windowsin uudelleenasennus ei poista ongelmaa. Osia on vaihtunut tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana mutta sama ongelma on säilynyt. Voisiko vika olla keskenään epäsopivissa muisteissa? Tilasin eilen kaksi uutta 2 gigan muistikampaa jotka ovat samanlaisia kuin toiset kaksi muistikampaani (yhteensä niitä on 4), vain isompia.
Kone kaatuilee :(
3
59
Vastaukset
Bluescreen voi tulla niin monesta syystä. Voi johtua muisteistakin.
Arvaillaan, Sinulla on Ati radeon näytönohjain.
Ohjain hyvä mutta sen ajurit ovat huonoja. Itsellä ainakin tuo teki etenkin uusimmilla ajureilla bluescreeniä. Käytän vanhempia ja hyvin toimii.
Myös mustin asetukset biosista voivat aiheuttaa samaisen bluescreenin.- juzzi287
Minulla tosiaan on Ati Radeon HD 5850 Xtreme-näytönohjain mutta samaa kaatuilua tapahtui myös vanhalla näytönohjaimellani (Nvidia 8800GTS). Muistin asetukset voi olla joo pielessä. Minulla on 2kpl Kingstonin nopeaa HyperX CL4 muistia ja 2kpl nimetöntä paskamuistia. Ongelmana on se kun en älyä muistin asetuksista mitään. Nyt kuitenkin tilasin samanlaista Kingstonin muistia jos se mitään auttaisi. Kun otin toiset kaksi huonoa muistikampaa pois jokin aika sitten niin muistaakseni kone ei sammuillut, laitoin ne kuitenkin heti takaisin ja kone ei myöskään silloin heti sammuillut, mutta vähän ajan päästä taas. Pitää palata asiaan sitten kun tilaamani muistit saapuvat, jos ei vieläkään toimi. Ohjeistusta muistin asetuksiin saa kertoa jos joku osaa. Emolevynä on Asus P5Q SE2.
- juzzi287
juzzi287 kirjoitti:
Minulla tosiaan on Ati Radeon HD 5850 Xtreme-näytönohjain mutta samaa kaatuilua tapahtui myös vanhalla näytönohjaimellani (Nvidia 8800GTS). Muistin asetukset voi olla joo pielessä. Minulla on 2kpl Kingstonin nopeaa HyperX CL4 muistia ja 2kpl nimetöntä paskamuistia. Ongelmana on se kun en älyä muistin asetuksista mitään. Nyt kuitenkin tilasin samanlaista Kingstonin muistia jos se mitään auttaisi. Kun otin toiset kaksi huonoa muistikampaa pois jokin aika sitten niin muistaakseni kone ei sammuillut, laitoin ne kuitenkin heti takaisin ja kone ei myöskään silloin heti sammuillut, mutta vähän ajan päästä taas. Pitää palata asiaan sitten kun tilaamani muistit saapuvat, jos ei vieläkään toimi. Ohjeistusta muistin asetuksiin saa kertoa jos joku osaa. Emolevynä on Asus P5Q SE2.
Jaksoin / osasin vihdoin päivittää biosin ja sen jälkeen kone ei ole vielä kertaakaan kaatunut :) Ainakaan tähän mennessä.. mutta hyvältä näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406