ärsyttävä mummu

harmittaa12

voihan mummu sentään! on vaan alkanut ärsyttää lapseni mummu, joka osaa kaiken niin paljon paremmin kuin minä tai mieheni, eli lapsen isä. Olin ensimmäistä kertaa yötä poissa kotoa lapsen jälkeen, ja mieheni oli käynyt lapsen kanssa mummulassa kylässä, niin tämä oli vaan koko ajan paasannut kuinka voin jättää lapseni yöksi muiden hoitoon ööö... isänsä kanssa oli tuon yön!! ja kun he olivat tulleet kotiin oli hetken päästä mummu tullut tarksitamaan onko kaikki hyvin!!! haluaisin todlla pitää mummun lapsen elämässä, mutta en jos alkaa moittia minun tekemisiäni, eihän lapsi vielä ymmärtänyt kun sanoi äidin jättäneen,mutta entäs hetken kuluttua, varmaan pelästyy ihan totaalisesti kun toinen alkaa paasata että äiti jätti yms... olen yritäänyt antaa mennä toisesta pihalle kaikki minun korviini ikävät kommentit, syötöistä, nukumistavoista, vaatetuksesta ja monesta muusta, mutta sitä minun ei mielestäni tarvi enää sietää että moittii minua lapseni kuullen?!? kyllä, on siis kyse anopistani, mikäli joku ei arvannut.. tulimme ennen lasta ihan ok toimeen, viimeisen 9kk aikan en sitten olekkaan tehnyt mitään oikein... minua suututtaa ja surettaa tämä asia. olisi kiva joskus viedä lapsi heille yöksi, koska hän kuitenkin tykkää näistä isovanhemmista ja viihtyy niiden kanssa ja hekin tykkäävät leikkiä lapsen kanssa ja ovat sanoneetkin että ottavat, mutta kuitenkin olen sitten huono äiti jos jätän lapsen isänsä kanssa kaksin, taitaisi vaan saada lisää vettä myllyyn jos jätettäis lapsi joskus tulevaisuudessa heille.. ilmeisesti minä olen nyt mummulle ongelma.. löytyykö kohtalotovereita...?

20

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienet askeleet

      kuten kirjoitin, haluisin pitää mummun elämäsämme mukana. sinun mielstä siis hyvä jos mummu haukkuu lapselle lapsen omaa äitiä? oon kyllä lukenut sun
      vastauksia muillekin kirjoittajille ja eipä sulla taida menää hissi ihan ullakolle asti..



      .Olin ensimmäistä kertaa yötä poissa kotoa lapsen jälkeen, ja mieheni oli käynyt lapsen kanssa mummulassa kylässä, niin tämä oli vaan koko ajan paasannut kuinka voin jättää lapseni yöksi muiden hoitoon ööö... isänsä kanssa oli tuon yön!! ja kun he olivat tulleet

      Hitaastipa kulkee sinun miehesi hissi .Miehesi kuuntelee sinun haukkumisia
      äidiltään lisänä juoruaa äitisi puheet sinulle .
      Äläs nyt =)

      Olen jo mummo joten vaikka hissini kulkee välillä hitaammin sinne ullakolle
      Ei se silti ole miehesi lailla jumiin jäänyt =)
      Miehesi hissi kuljettaa mukanaan kaikkea ikävää kuultavaa kotiisi.
      Yleensä ottaen miehet harvemmin juoruavat äitinsä sanomisia eteenpäin.
      Ettei vain ollut tekaistua tarinaa tai sitten miehesi hissi on todella hidas.

      Hyvää ja antoisaa päivän aloitusta .
      Poistun omalla hitaalla hissillänne ullakolle.,=)
      Kiitos seurasta .

      Ap.tiedoksi tämä palsta on ihan oikeasti isovanhempien palsta.
      Voihan sitä olla vapaamatkustajana kun isovanhemmat ovat kirjoituksiesi
      "maksumiehinä".



      .

    • Korvat höröllä

      Ennen lasta välinne olivat hyvät, mutta nyt korviisi on kantautunut ikäviä kommentteja lapsen hoidosta. Miksi luulet, ettei sinusta sanottu ikäviä kommentteja ennen lapsesi syntymää? Et vain kuullut niitä.
      Kuulemasihan ovat kaikki muiden kertomaa.
      Joku on nyt innokkaampi kertomaan juoruja kuin aikaisemmin.

      Itsekin taidat olla altis negatiivisuudelle, kuten huomautuksesi hissin käytöstä osoittaa.

    • Äiti karkuteilläkö

      Muuten, miksi sinun piti olla yötä pois kotoa. Ihmettlen kovin.

      • ap

        Eikö äidillä saa olla muuta elämää? olin ystäväni luona/tukena jolla oli vaikea tilanne elämässään. Mitenköhän sitten kun palaan takaisin töihin, kolmivuorotöihin, vai enkö saa tehdä enää työtänikään, koska joudun olemaan öitä poissa kotoa?


      • Mitä sitten!
        ap kirjoitti:

        Eikö äidillä saa olla muuta elämää? olin ystäväni luona/tukena jolla oli vaikea tilanne elämässään. Mitenköhän sitten kun palaan takaisin töihin, kolmivuorotöihin, vai enkö saa tehdä enää työtänikään, koska joudun olemaan öitä poissa kotoa?

        Silloin mummun hissi tulee olemaan kovassa käytössä.


      • pienet askeleet
        Mitä sitten! kirjoitti:

        Silloin mummun hissi tulee olemaan kovassa käytössä.

        Mielestäni ap.n miehen hississä on pahoja vuotoja .
        Nämä vuotokohdat sulkemalla anopin puheet jäävät sinne minne ne olivat
        tarkoitettukin jäävän.
        Tuskin anoppi oli pyytänyt poikaansa pahoittamaan miniän mieltä.
        9 kk vauvan mieltä ei ole anopin puheilla tärvelty.
        Mielestäni ap.n mies itse oli kärmeissään vaimonsa "yöreissusta"
        saaden aikaan pahuutta sanomisillaan miniän ja anopin keskuuteen.
        Mistä muusta syystä mies haavoittaa tahallisesti vaimonsa mieltä
        kertomalla äitinsä puheita eteenpäin.
        En koskaan tuonut äitini väliin ikäviäkin kommentteja(perheestäni)
        eteenpäin perheeni tietoon.Nämä keskustelut jäivät meidän välisiksi
        sanomisiksi(jos miehestäni moitetta ).
        Mitä siitä tulisi jos emme kykenisi suodattamaan perheittemme välisiä
        sanomisia .Jokaisella meistä tulee välillä sanomista muttei näitä tarvitse
        kuljettaa tahallisesti eteenpäin tarkoituksena tuottaa pahaa mieltä
        rakkailleen .
        Ap.n mies on melkoinen hissipoika.


    • pienet askeleet

      Ap.Et ole myöskään ollut "härkäsenä" katossa kuulemassa millaista
      keskustelua siellä anopin kotona käytiin.
      Mitähän miehesi on mahtanut äidilleen kertoa sinun "yöreissustasi" ?
      Hän vaikuttaa hieman "puheliaalta kaverilta".
      Tätähän puolta asiasta et voi millään tarkentaa.Tuskin miehesi
      sinulle kertoilee omista sanomisistaan äidille .
      Totuus on usein monen" torven päässä"

    • Älä ap. välitä

      Anoppisi käytös osoitti, että ei luota poikaansa isänä. Hänhän kävi jopa tarkistamassa onko kaikki hyvin, kun poikansa eli lapsen isä hoiti lastaan kuten kuului hoitakkin.
      Tottakai äiti saa välillä käydä tuulettumassa oman jaksamisen kannaltakin kuiten isäkin.

    • pienet askeleet

      Mieshän voi vallan hyvin sanoa äidilleen pärjäävänsä vauvan kanssa
      jos anoppi käy tarkistuskierrolla.
      Ap. tietää miehen pärjäävän isänä oltuaan yön kotoa poissa.

    • itsepäisempi

      No ei kannata ottaa mummun höpinöitä niin vakavasti. Anna jatkossakin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinä tiedät itse mikä on parasta lapsellesi.

      Meidän mummo yritti aikanaan soveltaa vanhoja lastenhoito-ohjeita esikoiseemme, mutta minä en suostunut siihen. Olisi ne mukulat ehkä hengissä selvinneet hänen hoidossaankin, mutta tuskin ihan terveinä. En olisi mm. saanut käyttää lapsilla kertakäyttövaippoja ja muukin hygieniapuoli ja ravitsemus oli vähän niin ja näin. Tyttäriensä lastenhoitoon hän pääsi enemmän puuttumaan ja kyllä niillä lapsukaisilla huonosta hoidosta johtuvia sairauksia riittikin.

    • herätys

      Älkää ottako mummun höpinöitä vakavasti, ja antakaa elää rauhassa, hoitakaa itse lapsenne.
      Mummukin haluaa elää omaa elämäänsä, ja ihan rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe