Kysymys!!

napero3

Elikkä ole 17w. ja haluiasin muuttaa omaan vuokra kämppään. Asun äitini kanssa maalla ja kouluun on matkaa 25 km yhteen suuntaan puolituntia menee koulumatkaan ja se on viellä yhteen suuntaan. Aloitin opiskelut syksyllä. Äitin mielestä en pärjäisi yksin omassa asunnossa. Pärjään tällä hetkelläkin yksin yön yli ja vaikka parin. Äitin mielestä en saisi muuttaa vasta kun 18 vuotiaana mutta, siihen olisi viellä vuosi. Olen katsonut jo omaa asuntoa ja löytänytkin täydellisen kaksion.

7

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juustt joo

      Eiköhän se ole parempi pysyä siellä mammanhelmoissa vielä
      montavuotta.
      Tuo matka nyt ei ole kummoinenkaan kulkea vaikka pyörällä.
      Ryyppäätten ja rällästätten ,joten häätö siitä kuitenkin tulee.
      Mamman tietty pitäisi maksaa vuokrasi, asumisesi, syömisesi ja
      kaljasi...
      Aatteleppa ite mitä kustantaa yksinhuoltajan kukkarosta.

      • napero3

        Hei!


        KUKA LUULET OLEVASI?

        Olen 17 vuotine TYTTÖ! En juo enkä rällästä ja TODELLA vastuuntuntuinen. Maksaisin itse vuokrani ja muut kustannukset. Äitini ei TODELLAKAAN osta minulle minkäänlaista alkoholia. Tuo 25 KILOMETRIÄ on aika pitkä. Enkä todellakaan rupeaisi sitä ajamaan pyörällä. KOSKA siihen menisi kolmisen tuntia koska tie on mäkistä.


      • lyhyt matka
        napero3 kirjoitti:

        Hei!


        KUKA LUULET OLEVASI?

        Olen 17 vuotine TYTTÖ! En juo enkä rällästä ja TODELLA vastuuntuntuinen. Maksaisin itse vuokrani ja muut kustannukset. Äitini ei TODELLAKAAN osta minulle minkäänlaista alkoholia. Tuo 25 KILOMETRIÄ on aika pitkä. Enkä todellakaan rupeaisi sitä ajamaan pyörällä. KOSKA siihen menisi kolmisen tuntia koska tie on mäkistä.

        Aloituksessa mainitset puoli tunti suunta. Noin vähään aikaa vievän koulumatkan takia ei kyllä kannata muutta. Taitaa syy muuttoon olla kyllä jotain muuta. Moni olisi iloinen jos työ- tai koulumatkaan ei menisi kuin puoli tuntia.


    • -

      En löytänyt yhtään kysymystä viestistäsi, vaikka otsikko onkin "Kysymys".

      Eli sanotaan sitten vaikka jaa.

    • oma home sweet home

      Milläs maksat?
      AI nii siehää istut pankinpääl.
      Elämätä täytyy joskus polkea myös ylämäkken, useimmiten.
      25 km ei ole pitkämatka, 250 km on pitkämatka.
      Elä sie likka valita.
      Ei tietenkään äitis sitä viinaa osta, vaan kaveris ja sit billeet
      pystyyn siun kämpil.
      Oksennusta, viinaa, pissaa, oksennusta ym eritteitä lattial, sängys...
      YÄK...

    • napero3

      Minulle tulee tukia ja etsin koko ajan ilta työtä. Ja en todellakaan ole mikään viinan juoja!!! Tai varsinkaan bilettäjä. Enkä järjestäiskää minkäänlaisia bileitä missä viinaa tarjottais. Enkä rupea kolemea tuntia aijemmin lähtemään kotoa et kerkee kouluun! O.o HULLLUJAKO OLETTA!

    • SanttuToivanen

      Terve, olen asunut nyt yksin parisen vuotta (ikää melkein 20), ei siinä mitään ongelmaa ole jos töissä käy samalla. Pitäisi nyt vain hommata vähän uusia kalusteita mahtavaan yksiööni. Onko kellään kokemuksia tästä sivusto? Järkevän hintaisia kalusteita, pitäisi hankkia uusi sänky kun vanha jo ihan riekaleina ;)

      http://suomenedullisimmathuonekalut.blogspot.com/

      Terveisin Santeri Toivanen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe