Aloitin nyt tänä syksynä yläasteen. Menin eri kouluun kuin muut koska vanhemmat pelottelivat lähikoulustani. En kerta kaikkiaan viihdy täällä. Koulumatkaa minulla on lähemmäs 20 kilometriä enkä jaksa joka aamu sitä tunnin koulumatkaa. Pari mun kaveria on siinä lähikoulussa eikä se kuulema ole ollenkaan niin hirveä koulu kuin vanhempani sanoivat. Mulla on hirveä ikävä niitä ja haluaisin sinne samaan kouluun niiden kanssa. Mitään sen suurempia syitä minulla ei ole, mutta haluaisin vain niin kovasti sinne. Onko mahdollista vaihtaa koulua tässä tilanteessa?
Koulun vaihto?
1
100
Vastaukset
- hempsantuu
Hei,
Ehkä et nyt voi vaihtaa, mutta ensi syksynä. Tai sitten voit kokeilla josko pikapikaa saisi vaihdettua kevätlukukaudelle. Todennäköisesti ei mikään helppo homma ja ainakaan koulut ei suhtaudu myönteisesti. Aloita puhumalla koulukuraattorille, opolle tai vaikka suoraan rehtorille. Kysy mihin pitäisi ottaa yhteyttä, koska he eivät siitä siirrosta päätä. Ota yhteyttä siihen kouluun johon haluaisit ja kysy ensin mahtuuko heille ja kerro ihan avoimesti miksi haluat sinne. Painota sitä, että et viihdy nykyisessä koulussasi, koska kaverisi ovat muualla ja kerro pitkästä koulumatkasta ja väsymyksestäsi. Yläasteikäiselle kaverisuhteet ovat tärkeitä itsetunnon ja aikuistumisen kannalta. Kukaan ei halua jäädä sosiaalisten suhteiden ulkopuolelle. Kerro tämäkin. Ja jos olet hyvä kirjoittamaan tee jo etukäteen vapaamuotoinen esittely itsestäsi, jossa kerrot itsestäsi oppijana ja ihmisenä, kaverisuhteista ja harrastuksista. Jos tämä koulun vaihtaminen on sinulle tärkää niin ota se asiaksi. Älä anna periksi vaan kysy kaikilta, jos joku ei tiedä niin kysy joltain muulta. Jos sinulle vastataan, että ei onnistu tai en tiedä niin kysy, että kuka tietää ja kuka päättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611189- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että332664- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564