Koulun vaihto?

Tahmatassu :D

Aloitin nyt tänä syksynä yläasteen. Menin eri kouluun kuin muut koska vanhemmat pelottelivat lähikoulustani. En kerta kaikkiaan viihdy täällä. Koulumatkaa minulla on lähemmäs 20 kilometriä enkä jaksa joka aamu sitä tunnin koulumatkaa. Pari mun kaveria on siinä lähikoulussa eikä se kuulema ole ollenkaan niin hirveä koulu kuin vanhempani sanoivat. Mulla on hirveä ikävä niitä ja haluaisin sinne samaan kouluun niiden kanssa. Mitään sen suurempia syitä minulla ei ole, mutta haluaisin vain niin kovasti sinne. Onko mahdollista vaihtaa koulua tässä tilanteessa?

1

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hempsantuu

Hei,

Ehkä et nyt voi vaihtaa, mutta ensi syksynä. Tai sitten voit kokeilla josko pikapikaa saisi vaihdettua kevätlukukaudelle. Todennäköisesti ei mikään helppo homma ja ainakaan koulut ei suhtaudu myönteisesti. Aloita puhumalla koulukuraattorille, opolle tai vaikka suoraan rehtorille. Kysy mihin pitäisi ottaa yhteyttä, koska he eivät siitä siirrosta päätä. Ota yhteyttä siihen kouluun johon haluaisit ja kysy ensin mahtuuko heille ja kerro ihan avoimesti miksi haluat sinne. Painota sitä, että et viihdy nykyisessä koulussasi, koska kaverisi ovat muualla ja kerro pitkästä koulumatkasta ja väsymyksestäsi. Yläasteikäiselle kaverisuhteet ovat tärkeitä itsetunnon ja aikuistumisen kannalta. Kukaan ei halua jäädä sosiaalisten suhteiden ulkopuolelle. Kerro tämäkin. Ja jos olet hyvä kirjoittamaan tee jo etukäteen vapaamuotoinen esittely itsestäsi, jossa kerrot itsestäsi oppijana ja ihmisenä, kaverisuhteista ja harrastuksista. Jos tämä koulun vaihtaminen on sinulle tärkää niin ota se asiaksi. Älä anna periksi vaan kysy kaikilta, jos joku ei tiedä niin kysy joltain muulta. Jos sinulle vastataan, että ei onnistu tai en tiedä niin kysy, että kuka tietää ja kuka päättää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1189
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      891
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      332
      664
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      626
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      618
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      600
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75