Koivulaminaatti ruokapöytä

Tuunaaminen..

Moi

Haluaisin sellaisen Iskun pöudän noin 5 vuotta vanhan koittaa tuunata uudelleen selliseksi "ranskalais" tyyppiseksi "vanhan näköiseksi valkoisella maalilla / vahalla.

Näin ruotsalaisessa sisustusohjelmassa missä vetivät päälle maalin ja hankasivat hieman ennen kuivumista teräsvillalla kulumajäjet vanhaan senkkiin. siinä pohja oli sininen eli toimi hyvin mutta minulla on pohjana koivu eli ei varmasti toimi. mattamaali olisi toiveena eikä sellainen mikään "ovenkarmin valkoinen" paksulla kerroksella..

kannattaako edes yrittää..? Neuvoja..

3

520

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikkiMatskutEiKäy

Mitä minä olen nähnyt vanhan näköiseksi tehtyjä huonekaluja, niin ne ovat olleet kokopuisia. Laminaattipinnalla ei ole mitään tekemistä puun kanssa. Laminaatti pinnassa on puuta jäljittelevä kuviopaperi lastulevyn tai mdf:n päällä, ja se on pinnotettu laminaattimuovikalvolla. Ihan mikä tahansa maali ei edes tartu muovipintaan riittävän hyvin. Vilutetussa huonekalussa levy-ytimen päällä on hyvin ohut puuviilukerros ja sen päällä lakka. Viilu on yleensä paksuudeltaan 0,3mm-1mm.

Nää viilutetut ja laminaattipinnoitetut pöytälevyt ovat itsessään jo niin steriilin näköisiä, että vaikka onnistuisit niitä maalailemaan, niin aidon näköisiä kulumisen jälkiä niihin saa vain pintakäsittelyyn. Levytavarasta paljastuu herkästi nykyaikaan kuuluva halvan ja teollisen näköinen lastulevy tai mdf, eikä se näytä ranskalaiselta patinalta.

Myy laminaattipöytäsi ja osta kirppikseltä halvalla kunnostusta kaipava maalattu pöytä ja tuunaa sitä. Saat uskottavamman näköisen lopputuloksen ja tulee varmaan halvemmaksi ja ainakin pienemmällä vaivalla.

• elämä on kovaa

Taitava kaveri tekee tuosta wanhan näköisen, mutta et sinä.

• Emilia .

Vanhan ohjeen mukaan onnistuu, jos pohjan hioo ensin hyvin, mut aika työläs. Ja onnistuuko maalivalinta.

Laminaatteihin jne ei meinaa tarttua nätisti mikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1145
    2. 67
      1035
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      823
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      753
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      716
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      38
      686
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      624
    8. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      582
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      508
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      467
    Aihe