On omaa tuntumaa autopurkamoista 30 vuoden ajalta, kymmenistä eri puolilla Suomea olevista isoista ja pienistä toimijoista. Monia hyviä löytöjä on kohdalle sattunut, harvinaisia ja kalliita osia halvalla ,satoja osia olen ostanut. Mukavia juttuhetkiä omistajien ja työntekijöiden kanssa. Mutta monta kertaa on saanut väitellä sopimattomista ja viallisista osista ja niiden palauttamisesta. Useimmiten isot purkamot ovat olleet kehnoimpia hoitamaan takuu, rahanpalautus tai osan vaihtoasioita. Varsinkin kaupan peruminen, rahan palauttaminen on vaikeaa, kun osa on viallinen, rikki tai muuten sopimaton. Kyllä nyky Suomessa pitää jopa purkamonkin pystyä purkamaan kauppa ja opetella palauttamaan rahat! Tuosta kuitin säilyttämisestä ei tule ongelmia, on nimittäin kuitit jääneet tasolle 1 kuitti vuodessa mitä olen saanut. Ei siinä kuitittomuudessa ole haittaa, kun hinta osille on kohdallaan. Yksi huonoiten asiakkaita kohteleva purkamoketju on Takuupurkamot, paljon ne lupaa, vähän lupauksiaan lunastavat. Viimeisin kokemus purkamon kanssa asioinnista on Takuupurkamosta ja se oli just sellainen että takuu ja vastuu myyjän puolelta loppui siihen kun raha vaihtui osaan. On Ruotsissa vastaava purkamoketju, siellä on aivan erilaiset käytännöt ja periaatteet käytössä. Kaupan saa purettua sujuvasti ja myös suomalaisia asiakkaita osaavat palvella. Suomessa purkamo toimintaan on juurtunut aika huono fiilis ja semmoinen hieman töykeä käytös asiakasta kohtaan ja rahat pois ilman kuittia ja takuuta tyyli. Voisiko toimintaa ja asiakaspalvelua kehittää ja parantaa?
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Vois ja tuota niiden hinnoittelua täytyy kyllä ihmetellä että onko pitäjillä mitään käryä uusien osien hinnoista?En viitsi enää edes kysellä kun taas tuli vastaan hinnoittelu että käytetystä olisi pitänyt saada enemmän kuin uudesta osasta?? Joko pihalla kuin lumiukot vai kokeillaanko kepillä jäätä mutta järjettömältä tuntuu.
- Anonyymi00002
Minä en asioi purkaamojen kanssa.
- Anonyymi00003
Eihän noilla hinnoilla kenenkään pitäisi.Miettikääpä että yhteen automerkkiin kyselin astinlautoja,uudet saa kiinnikkeineen 250€ molemmin puolin.Sitten myydään käytettyjä joihin joudut vielä nikertämään osan kiinnikkeistä itse ja pyydetään 350€???Paras mitä vastaan tuli oli pelkkä toisen puolen ilman mitään kiinnikkeitä ja pyynti 200€??Eihän se tietysti hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa.Millähän vuosituhannella nuo purkamojen hinnoittelijat elää??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405